Hoogspanningsmasten in Twente
Re: Hoogspanningsmasten in Twente
Bekende masten Tom! De lijnhoek in mast 97 is wel heel opvallend. Was de 220kV hoekmast die er naast stond niet tevens wisselmast?
De driewegmast bij het bedrijvenpark is wel een bijzondere, ook omdat er een fasewissel in zit. De eerst volgende steunmast richting Tubbergen is in mei 2012, ik was er zelf bij toen deze verhoogd werd
Je ziet meteen hoe men er toen voor heeft gezorgd dat Tubbergen niet in zijn geheel afgeschakeld hoefde te worden.
De driewegmast bij het bedrijvenpark is wel een bijzondere, ook omdat er een fasewissel in zit. De eerst volgende steunmast richting Tubbergen is in mei 2012, ik was er zelf bij toen deze verhoogd werd
Je ziet meteen hoe men er toen voor heeft gezorgd dat Tubbergen niet in zijn geheel afgeschakeld hoefde te worden.
Re: Hoogspanningsmasten in Twente
Zo, is dat alweer zo lang geleden! Leuk dat je dit nog hebt vastgelegd. Wel typisch dat Tubbergen nog steeds op een "steeltje" zit. Bij Haaksbergen hebben ze na de sneeuwsituatie een kabel aangelegd voor een redundantie.
Re: Hoogspanningsmasten in Twente
https://ssl.panoramio.com/photo/113194991
EINDELIJK!!! We hebben een beeld van de situatie bij Weideweg voor 1988. Links de lijn naar Enschede met de hamerkopmasten. Daarnaast de lijn naar Goor met een ET-mast en een hamerkopmast die vandaag de dag nog staan. Dan de 220kV-lijn naar Enschede Marssteden nog als 110kV in bedrijf. Dan de 110kV-lijn naar Almelo met de kruising met de 220kV-lijn naar Almelo/Harculo daar overheen en naast. De draden van de lijn naar Oldenzaal zijn ook nog zichtbaar.
Zou je deze foto opnieuw willen posten? Hij doet het niet meer
EINDELIJK!!! We hebben een beeld van de situatie bij Weideweg voor 1988. Links de lijn naar Enschede met de hamerkopmasten. Daarnaast de lijn naar Goor met een ET-mast en een hamerkopmast die vandaag de dag nog staan. Dan de 220kV-lijn naar Enschede Marssteden nog als 110kV in bedrijf. Dan de 110kV-lijn naar Almelo met de kruising met de 220kV-lijn naar Almelo/Harculo daar overheen en naast. De draden van de lijn naar Oldenzaal zijn ook nog zichtbaar.
Zou je deze foto opnieuw willen posten? Hij doet het niet meer
Re: Hoogspanningsmasten in Twente
Er stond ergens op dit forum een kleurenfoto bij zonsondergang volgens mij van de mastenbezetting bij het weilandje bij trafostation weideweg ergens midden jaren 70, waar ook de masten behorend bij het 220kv station nog bij op staan, zou iemand die kunnen posten of heeft iemand deze foto nog?
Tevens ben ik op zoek naar foto’s van het 220kv trafostation dat ooit bij de weideweg stond naast de gasturbinecentrale, heeft iemand hier nog foto’s van?
Tevens ben ik op zoek naar foto’s van het 220kv trafostation dat ooit bij de weideweg stond naast de gasturbinecentrale, heeft iemand hier nog foto’s van?
Re: Hoogspanningsmasten in Twente
Ik weet om welke foto het gaat en die heb ik nog op de schijf staan. Die wil ik wel posten maar weet niet of het zomaar mag i.v.m. copyright.
Re: Hoogspanningsmasten in Twente
Anders wil ik via dm wel mailadres sturen?
Mast 46 Zwolle - Hengelo
Mast 46 Zwolle - Hengelo afgelopen woensdag 1 mei, bij zomerse temperaturen.
Dalmsholterweg met de mast in zijaanzicht. Mast 46 zelf, de bomen die hier eerder langs de weg stonden, zijn er niet meer, dus onbelemmerd zicht . Mast 47 en verder. Het gras is nog niet gemaaid, heerlijk groen voorjaarskleur met wat bloemen erbij Mast 46 nummerbord. Andere kant op gezien met tegenlicht. In de verte is een van de vier windmolens te zien bij Hattemerbroek, dit blijkt hemelsbreed "slechts" 10 km te zien.
Dalmsholterweg met de mast in zijaanzicht. Mast 46 zelf, de bomen die hier eerder langs de weg stonden, zijn er niet meer, dus onbelemmerd zicht . Mast 47 en verder. Het gras is nog niet gemaaid, heerlijk groen voorjaarskleur met wat bloemen erbij Mast 46 nummerbord. Andere kant op gezien met tegenlicht. In de verte is een van de vier windmolens te zien bij Hattemerbroek, dit blijkt hemelsbreed "slechts" 10 km te zien.
Re: Hoogspanningsmasten in Twente
Hoekmast 46 is echt zo'n mast die in de toekomst bij de opwaardering naar HTLS wisselmast zou kunnen worden, net als mast 100 bij Wierden. Toch mogen deze masten met de groene isolatorkettingen wat mij betreft nog wel even blijven zoals ze zijn gebouwd eind jaren '80.
Re: Hoogspanningsmasten in Twente
Onderweg naar m'n werk in Haaksbergen heb ik even een tussenstop gemaakt om de Blauwnet GTW's te fotograferen. Omdat ik de auto even op het industrieterrein had geparkeerd kon een plaatje van hamerkop GO-HGLW-110-117 zo mooi in de zon niet uitblijven Op de achtergrond is hoekmast 116 te zien, deze mast is helaas moeilijk te bereiken.
- Bijlagen
-
- GO-HGLW-110-117.jpg (254.22 KiB) 5172 keer bekeken
Re: Hoogspanningsmasten in Twente
Een paar foto´s van Zwolle - Hengelo, afgelopen 2 januari. Een zonnige dag die eindigde met wat opkomende buien.
Had het doel om in het "blauwe uurtje" wat foto's te maken.
In de buurt van Marle staat mast 73, van een afstandje in een nat stuk land kon ik deze nemen. Aan de andere kant van Regge staat mast 78, maar die kon ik moeilijk bereiken. Mast 80 en 81 leenden zich beter voor een foto. Vanuit het raam van de auto kon ik deze van mast 81, hier is de lucht mooi gekleurd . Bij Hoge Hexel vanaf de bekende fotoplek aan de Piksenweg onder mast 88 was het al aardig donker geworden. Nog donkerder was het iets verderop bij mast 84. Hier moest de iso-waarde boven de 1000 worden opgekrikt en was eigenlijk een statief nodig, in plaats van steun van het dak van auto. Leuke serie om het nieuwe jaar in te gaan. Bedankt voor het kijken!
Had het doel om in het "blauwe uurtje" wat foto's te maken.
In de buurt van Marle staat mast 73, van een afstandje in een nat stuk land kon ik deze nemen. Aan de andere kant van Regge staat mast 78, maar die kon ik moeilijk bereiken. Mast 80 en 81 leenden zich beter voor een foto. Vanuit het raam van de auto kon ik deze van mast 81, hier is de lucht mooi gekleurd . Bij Hoge Hexel vanaf de bekende fotoplek aan de Piksenweg onder mast 88 was het al aardig donker geworden. Nog donkerder was het iets verderop bij mast 84. Hier moest de iso-waarde boven de 1000 worden opgekrikt en was eigenlijk een statief nodig, in plaats van steun van het dak van auto. Leuke serie om het nieuwe jaar in te gaan. Bedankt voor het kijken!