De laatste 110 kV-lijn van IJC uit 1972 met de karakteristieke dennenboom-donaumasten. Niet al te lang, maar er zitten wel wat leuke passages van bos in, door een licht glooiend terrein. Mast 204 was de eerste waar ik langs kwam vanaf de parkeerplaats bij De Poppe. Deze werd nog aangelicht door zon. De A1 wordt gepasseerd met steunmasten met gedeeltelijke hangende afspanning. Ook is de steunmast ten noorden van de snelweg een tijdje terug verhoogd. Ik vraag me af hoe laag de geleiders daarvoor toen wel niet hebben gehangen, erg hoog is het nu nog niet
![Lach :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
De geschiedenis van de autosnelweg A1 geeft aan dat het vak tussen Markelo en Rijssen in 1974 werd geopend, dus twee jaar na aanleg. Het moet dus wel bekend zijn geweest dat de weg er zou komen toen de hoogspanningslijn werd gebouwd. Staande met op de achtergrond de enige hoekmast zonder boventraverse uit deze lijn. Mast 209 en verder vanaf een glooiing gezien. Met de zon erbij nog een aardig plaatje al lag het weiland al in de schaduw met de laagstaande zon. Detail van de mastkop met de hangende afspanning, ook hier, gelukkig dan wel bij alle zes de fases. In het bos staat de hoekmast die via een voetpaadje goed benaderbaar is. Helaas trok het behoorlijk dicht en moest de bewerking van de foto vrij ver worden doorgevoerd om een acceptabel plaatje te maken. Verder naar mast 201, en de driewegshoekmast uit Deventer - Goor.
Via een onverharde weg is die te voet goed te benaderen. De mast staat niet in een logische richting, alsof er rekening werd gehouden met een mogelijk trafostation zoals bij Goor. Met het toegangshek op de voorgrond sluiten we af.