Het algemene weertopic
Re: Het algemene weertopic
Het was hier bar en boos, moest met laarzen naar buiten. 20 km verderop:
https://www.rtvnoord.nl/natuur/1173225/ ... men-omhoog
https://www.rtvnoord.nl/natuur/1173181/ ... in-veendam
https://www.rtvnoord.nl/natuur/1173225/ ... men-omhoog
https://www.rtvnoord.nl/natuur/1173181/ ... in-veendam
-
- BerichtenCOLON 107
- GeregistreerdCOLON 21 Jun 2021 14:34
Het hele jaar door 'herfst'. Blijkbaar bestaan de andere seizoenen niet meer.JarnoS schreefCOLON ↑11 Jun 2024 07:37
En de seizoenen van mijn mening van vanaf juli 2023.
Juli 2023: herfst
Augustus 2023: herfst
September 2023: herfst met zomers begin
Oktober 2023: herfst
November 2023: herfst
December 2023: herfst met een beetje sneeuw.
Januari 2024: herfst met een beetje sneeuw.
Februari 2024: herfst
Maart 2024: herfst
April 2024: herfst
Mei 2024: herfst
Juni 2024: herfst.?..
Ik geloof dat ook in juli en augustus ook slecht gaat worden...
Ik dacht inderdaad dat 2023 beroerd was (en 2021 ook) maar dit jaar slaat werkelijk alles. Inderdaad zoals jullie hierboven al aangeven is het bijna alleen nog herfst al zou ik bij juli en augustus vorig jaar en mei dit jaar eerder de therm moesson gebruiken vanwege de hoge temperaturen. Inmiddels is de temperatuur ook ver beneden het langjarig gemiddelde gedoken en lijkt het erop dat juni 2024 koeler gaat eindigen dan mei 2024. De pluim biedt weinig hoop op stabilisatie en deze moessonperiode die al bijna een jaar duurt gaat onverminderd door met afgelopen maandag nog een storm boven Nederland waardoor het eerder herfst leek dan zomer. Natuurlijk loopt het zonurentekort ook weer verder op deze maand... Ik heb zelden zo weinig foto's kunnen maken met stabiel zonnig weer als de afgelopen anderhalf jaar.
Het is alleen maar hopen dat het weer na de langste dag beter wordt, vorig jaar ging het juist rond de langste dag mis met de zomer.
Het is alleen maar hopen dat het weer na de langste dag beter wordt, vorig jaar ging het juist rond de langste dag mis met de zomer.
-
- BerichtenCOLON 107
Dit is echt een heel lange natte periode. Voor standvastig zonnig en warm weer zal men naar het buitenland moeten want in eigen land kan dat blijkbaar niet meer. Ik vond zelfs het voorjaar van 2023 (en 2021) beter dan dit voorjaar en zelfs toen was er meer zonneschijn. Ook juni lijkt weer de natte en sombere toer op te gaan zoals voorgaande maanden.
Ik hoop ook dat het beter weer wordt na de langste dag van het jaar, vooral dan in juli en augustus.
Ik hoop ook dat het beter weer wordt na de langste dag van het jaar, vooral dan in juli en augustus.
Ik mis de zonovergoten, lekker in het buitenbad en 'zachte' vliegtuiggeluiden.
Er is gewoon een sprake van een koeltegolf...
Temperaturen onder de 20 graden en 3 dagen onder de 17 graden ertegenover de hittegolf.
Mijn gevoel voor El Niño en La Niña is er voor mij gewoon El Género Neutral...
We gaan een nieuw klimaat krijgen ipv loofbos: koele regenwoud...
Hollandse zomer?
In de winter als het regent zeggen we niet eens Hollandse winter...
Of in het westen, daar is Holland...
Niels Geusebroek mag van mij nu zingen als liedje: Year of Autumn...
Er is gewoon een sprake van een koeltegolf...
Temperaturen onder de 20 graden en 3 dagen onder de 17 graden ertegenover de hittegolf.
Mijn gevoel voor El Niño en La Niña is er voor mij gewoon El Género Neutral...
We gaan een nieuw klimaat krijgen ipv loofbos: koele regenwoud...
Hollandse zomer?
In de winter als het regent zeggen we niet eens Hollandse winter...
Of in het westen, daar is Holland...
Niels Geusebroek mag van mij nu zingen als liedje: Year of Autumn...
We hebben inmiddels de langste dag achter de rug en het blijft 50 tinten grijs. Gisteren op de langste dag hadden we in Twente nog geen minuut zon en was het ondanks de hoogst mogelijke zonnestand soms gewoon donker midden overdag alsof het november was. Het gaat van kwaad tot erger dit jaar. Juni heeft tot nu toe ook werkelijk niets gepresteerd dan bewolking en regen. Zelfs afgelopen week tijdens de "betere" dagen was het nog half bewolkt en als de dag met zon begint smeert het in no time dicht. Ook als het na een regenstoring van het westen uit opklaart zijn de opklaringen al lang en breed dichtgesmeerd voordat ze het oosten bereiken... Komende week worden wel twee betere dagen voorspeld. Gezien de voorgeschiedenis hou ik mijn hart vast met zoveel vocht in de bodem en de atmosfeer.
-
- BerichtenCOLON 107
En na die paar dagen beter weer gaat het opnieuw de wisselvallige toer op. Het lijkt of we weer een natte zomer zullen krijgen tenzij het weer nog zou omslaan naar droog en zonnig weer in juli en augustus. Veel regen en weinig zonneschijn sinds oktober vorig jaar is er geen volledig droge week meer geweest. Ik hoop dat juli en augustus zonnige en droge maanden worden (veel zon en weinig regen).Peter schreefCOLON ↑22 Jun 2024 10:34We hebben inmiddels de langste dag achter de rug en het blijft 50 tinten grijs. Gisteren op de langste dag hadden we in Twente nog geen minuut zon en was het ondanks de hoogst mogelijke zonnestand soms gewoon donker midden overdag alsof het november was. Het gaat van kwaad tot erger dit jaar. Juni heeft tot nu toe ook werkelijk niets gepresteerd dan bewolking en regen. Zelfs afgelopen week tijdens de "betere" dagen was het nog half bewolkt en als de dag met zon begint smeert het in no time dicht. Ook als het na een regenstoring van het westen uit opklaart zijn de opklaringen al lang en breed dichtgesmeerd voordat ze het oosten bereiken... Komende week worden wel twee betere dagen voorspeld. Gezien de voorgeschiedenis hou ik mijn hart vast met zoveel vocht in de bodem en de atmosfeer.
-
- BerichtenCOLON 107
Laatste dag zonnig weer, volgende week opnieuw regen en herfstachtig weer. Eindelijk was het eens een week droog en zonnig weer en moest ik geen enkele dag van de werkweek in de regen werken.
We hebben maar 1 week echt zomerweer gehad deze maand juni en dit jaar.
We hebben maar 1 week echt zomerweer gehad deze maand juni en dit jaar.
Het is typisch nederlands, dat als het weer eenmaal beter wordt dat het ook meteen extreem warm wordt. Mijn appartement is al een kreng om te koelen met zulke extreem warme dagen (nadeel van een dakappartement).
Al om al, vandaag was het een prima dag. Morgen is het weer netkaartweer.
Van mij mogen het dagen zijn dat het overdag 24 a 25 graden wordt, en het in de avond afkoelt naar zo'n 10 to 12 graden. En af en toe eens een (onweers)buitje.
Al om al, vandaag was het een prima dag. Morgen is het weer netkaartweer.
Van mij mogen het dagen zijn dat het overdag 24 a 25 graden wordt, en het in de avond afkoelt naar zo'n 10 to 12 graden. En af en toe eens een (onweers)buitje.
-
- BerichtenCOLON 107
Tot nu toe een tegenvallende zomer, op de laatste week van juni na. Ik hoop op beter weer in augustus want de eerste week van juli ziet er niet schitterend uit.