Te vroeg gebouwde lijnen
GeplaatstCOLON 11 Jul 2024 20:14
Wat is de reden waarom sommige lijnen voorbereid voor hogere transportcapaciteit of spanning eerder gebouwd worden?
Ik bedoel zoals:
Meeden Diele 220kV->380kV,
Hengelo Gronau 220kV->380kV
Diemen Oostzaan 150kV->380kV
Oostzaan - Beverwijk 150kV->380kV
Krimpen Bleiswijk 150kV->380kV
Zelfs Nijmegen Apeldoorn 50kV->150kV
En nog wat.
Gaat het specifiek om geld?
En de tweede vraag, gaat over de lijn Krimpen Bleiswijk 380kv:
Eerst was de lijn Krimpen Bleiswijk nog met 3x 150kV uitgevoerd met deltamasten.
Waarom is het in 1979 vervangen met 380kV masten nog op 150kV uitgevoerd?
Het is mij overdreven dat 3x 150kV letterlijk vervangen werd met 2x 150kV...
Als die lijn in 1997 gebouwd werd was die lijn denk ik met Zwolle Meeden masten met 150kV meelifters naar Leiden moeten uitgevoerd zijn.
En toen misschien 1x 380kV en 3x 150kV tussen 1997 en 2010.
De mammoet bij Bleiswijk is mij de meest bijhorende mast-type als er om de uitvoering qua jaartal van 380kV van die lijn.
Ik bedoel zoals:
Meeden Diele 220kV->380kV,
Hengelo Gronau 220kV->380kV
Diemen Oostzaan 150kV->380kV
Oostzaan - Beverwijk 150kV->380kV
Krimpen Bleiswijk 150kV->380kV
Zelfs Nijmegen Apeldoorn 50kV->150kV
En nog wat.
Gaat het specifiek om geld?
En de tweede vraag, gaat over de lijn Krimpen Bleiswijk 380kv:
Eerst was de lijn Krimpen Bleiswijk nog met 3x 150kV uitgevoerd met deltamasten.
Waarom is het in 1979 vervangen met 380kV masten nog op 150kV uitgevoerd?
Het is mij overdreven dat 3x 150kV letterlijk vervangen werd met 2x 150kV...
Als die lijn in 1997 gebouwd werd was die lijn denk ik met Zwolle Meeden masten met 150kV meelifters naar Leiden moeten uitgevoerd zijn.
En toen misschien 1x 380kV en 3x 150kV tussen 1997 en 2010.
De mammoet bij Bleiswijk is mij de meest bijhorende mast-type als er om de uitvoering qua jaartal van 380kV van die lijn.