Vervangende nieuwbouw Harculo-Raalte-Nijverdal

Discussieer mee over de wereld van het grootschalig elektriciteitsnet en alles wat daarmee te maken heeft
CM
50 kV
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2020 01:08

Re: Vervangende nieuwbouw Harculo-Raalte-Nijverdal

Bericht door CM » 29 Jul 2024 12:03

Hans schreefCOLON
20 Jul 2024 15:31
Nico uit Gouda schreefCOLON
20 Jul 2024 14:45
Dan offtopic:
Ook iets te zuiden van het treinstation Lansingerland-Zoetermeer staat een (Wintrack) mast in het water, de fundering hiervan is daar duidelijk te zien! Wie heeft hiervan een foto (van het mastnummer)? Hartelijke groeten van Nico uit Gouda. :)

[moderator: je mag dit bericht naar het desbetreffende onderwerp verplaatsen]

Of je doet zelf iets meer moeite en plaatst het bericht gewoon zelf op de juiste plek. Je geeft immers al aan dat het hier niet hoort.
Het beheer is geen serviceverlener.
Hij zal zeker geprobeerd hebben om het op de juiste plek te plaatsen maar mogelijk lukte dat gewoon niet, hij geeft immers zelf al aan dat het hier niet hoort. Dus uw conclusie dat hij er iets meer moeite voor moet doen plus de opmerking dat het beheer geen serviceverlener is vind ik niet zo prettig overkomen.

Gebruikers-avatar
Minionguyjpro
70 kV
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2024 17:04

Bericht door Minionguyjpro » 06 Aug 2024 18:50

Ik heb nu maar via de bouwapp een bericht gestuurd over her opstijgpunt nabij Nijverdal. Nu is het wachten op een reactie!
De Overijsselse Vechtmast, check mijn profielfoto!

Houdt van hoogspanningslijnen
-- Namaak en ontwerpen in Minecraft is niet uitgesloten --

Check mijn project, The OpenPylon Project:
https://github.com/OpenPylon

Gebruikers-avatar
Minionguyjpro
70 kV
BerichtenCOLON 83

Bericht door Minionguyjpro » 27 Aug 2024 09:56

Ben gisteren nog een rondje langs de oostkant gegaan, maar daar is het nog steeds niet klaar... (alleen het onderstuk van het nieuwe opstijgpunt staat er voor alsnog alleen nog). Zal wel met de vakantie te maken hebben, want ik heb ook geen updates meer gehad sinds 10 juli in de BouwApp. Westelijk is er nu een hekwerk geplaatst om het nieuwe opstijgpunt.

Ik heb nog geen reactie gehad over de vraag met het opstijgpunt nabij Nijverdal. Wel heb ik gezien dat straks de verbinding Raalte-Nijverdal straks 34 masten zal hebben in plaats van 41, dus ik krijg het gevoel dat de verbinding op het huidige einde bij Nijveral nog wat verder ingekort zal worden (mogelijk wordt het nu volledig, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Mogelijk staan er straks geen masten meer bij het bebosde stuk, ik heb geen idee. Op de Project Atlas staat het er nog wel op zoals het nu is, en volgens de Atlas lijkt er niet zoveel te veranderen qua hoeveelheid masten.

Als ik zo naar de foto kijk en waar de mast staat op Google Maps dan lijkt de verbinding tóch even lang te blijven. Ben wel benieuwd waarom er straks dan minder masten zullen staan?

Gebruikers-avatar
Minionguyjpro
70 kV
BerichtenCOLON 83

Bericht door Minionguyjpro » 30 Aug 2024 21:32

Kwam erachter dat Harculo-Raalte straks ook minder masten zal hebben, maar dat zijn er maar twéé minder.

Dit hierboven klopt niet, ik had blijkbaar teveel rommel op mijn beeldscherm en het leek op 48 in plaats van 43. Het tracé van Harculo-Raalte zal toch evenveel masten houden.

Ben nog steeds benieuwd: kan iemand mij uitleggen waarom deze lijnen minder masten zullen hebben terwijl ze hetzelfde tracé zullen volgen?
Laatst gewijzigd door 1 op Minionguyjpro, in totaal 11 keer gewijzigd.

Gebruikers-avatar
Minionguyjpro
70 kV
BerichtenCOLON 83

Bericht door Minionguyjpro » 06 Sep 2024 08:57

Er is eindelijk :o weer wat nieuws. De plannen van het verwijderen van de masten in de bebouwde kom en oostkant is bekend, lijkt erop dat van begin september tot begin oktober de masten van westkant zullen worden verwijderd. Inmiddels zijn de voorbereidingen gestart, Bij de oostkant zal vanaf eind september tot half oktober alle werkzaamheden gebeuren. Half november moet dan alles klaar zijn (zal wel fundaties verwijderen zijn of de gaten waar de masten stonden weer dichtmaken).

Gebruikers-avatar
Minionguyjpro
70 kV
BerichtenCOLON 83

Bericht door Minionguyjpro » 10 Sep 2024 17:20

Nog een rondje gedaan rond de westkant. Alle masten zijn weggehaald en dus verdwenen uit de omgeving daar. Zoals ik al verwachtte staat alles bij oost er nog, inclusief bovengrondse kabels. De gaten zitten er nog en ik ga ervan uit dat dit binnenkort weer hersteld zal worden tot groen.

Zouden aan de westkant dan nu de verdwijnde masten uit de netkaart gehaald kunnen worden?

Gebruikers-avatar
Tom
380 kV
BerichtenCOLON 2782
GeregistreerdCOLON 24 Dec 2012 16:46

Bericht door Tom » 11 Sep 2024 09:33

Bedoel je de westkant in vanaf het station in Raalte? Ik neem aan dat de masten richting Heino nog staan?

ds23man
380 kV
BerichtenCOLON 2374
GeregistreerdCOLON 11 Okt 2020 12:29

Bericht door ds23man » 11 Sep 2024 13:28

Mastnummers zijn wel handig om fouten te voorkomen.

Gebruikers-avatar
Minionguyjpro
70 kV
BerichtenCOLON 83

Bericht door Minionguyjpro » 11 Sep 2024 19:36

Tom schreefCOLON
11 Sep 2024 09:33
Bedoel je de westkant in vanaf het station in Raalte? Ik neem aan dat de masten richting Heino nog staan?
Ja, ik bedoel puur het verkabelde stukje in het westelijke stuk van het dorp (dus niet achter het opstijgpunt), daar staan de masten nog in de netkaart maar daar ligt nu de kabel en de masten zijn daar weg. Masten 41, 42 en 43 heb ik het dan over. Deze zijn nu weg.

Ik heb trouwens gehoord van een klasgenoot dat bij het oostelijke opstijgpunt ook het een en ander is gebeurd. Zo zou zo te horen het bovenstuk er nu eindelijk op moeten staan. Ik ga kijken wanneer ik de tijd heb voor een ommetje (vandaag was het teveel pruttig weer en ik was sowieso niet met de fiets naar huis, met de auto is het sowieso niet goed toegankelijk daar).

Gebruikers-avatar
Knarvel
380 kV + Netkaartcrew
BerichtenCOLON 1209
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2012 18:19

Bericht door Knarvel » 11 Sep 2024 22:12

masten 41, 42 en 43 voorzien van de einddatum, per 1-1-2025 verdwijnen ze automagisch van de kaart.

BUTTON_POST_REPLY