Ik zag vaak veel dubbelvlagmasten vooral hoekmasten met een dubbele bretel...
Vooral zag ik toen in Antwerpen.
Ik dacht vaak dat een zo'n functie had als dubbele draagketting of halfverankering dan in een hoekmast.
Zijn dat eigenlijk een speciale functie zoals een stockbridge demper?
Zoja hoe heet die demper?
Ik zie in België daarvan ook amper gewone trillingsdempers.
Dubbele bretel, mijn broek is al strak genoeg...
Re: Dubbele bretel, mijn broek is al strak genoeg...
Dat is gedaan puur voor een betere doorvoering van de stroom. Bij een enkele bretel durven de koppelstukken bij hoge belasting wel eens opwarmen, bij dubbele bretel passeert de stroom zonder problemen.JarnoS schreefCOLON ↑18 Nov 2023 19:48Ik zag vaak veel dubbelvlagmasten vooral hoekmasten met een dubbele bretel...
Vooral zag ik toen in Antwerpen.
Ik dacht vaak dat een zo'n functie had als dubbele draagketting of halfverankering dan in een hoekmast.
Zijn dat eigenlijk een speciale functie zoals een stockbridge demper?
Zoja hoe heet die demper?
Ik zie in België daarvan ook amper gewone trillingsdempers.
Re: Dubbele bretel, mijn broek is al strak genoeg...
Het is een subtiel verschil, maar als we de literatuur erop naslaan (in dit geval niet Kiessling maar de ouwe CIGRÉ-jargonbijbel), dan zien we dat bretels met extra doorvoervermogen waar Shrek het over heeft inderdaad op een andere manier vast zitten dan de exemplaren die als trillingsdemper dienen.
Leuke vraag evenwel.
Leuke vraag evenwel.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd