Van die hystorische lijn in de Biesbosch is al niet veel meer over. Slechts de Amerkruising en enkele originele steunmasten uit 1945 en dat is het.
Het grootste deel is in de jaren zeventig vervangen i.v.m. de spaarbekkens. En verder ligt de lijn in een gebied waar je feitelijk nooit komt of je moet met een bootje gaan dus als daar de nieuwe 380 kV-lijn gaat lopen valt er weinig te zien voor de mastenliefhebbers op deze site. Ik zelf denk dat de keus zal vallen op een tracé evenwijdig aan de huidige lijn naar Krimpen tot de over de Nieuwe Merwede en dan afbuigend evenwijdig aan de beneden Merwede naar Crayestein en het zou me niet verbazen als dat grondkabels worden. Ik kan me niet voorstellen dat die lijn hier in de Alblasserwaard aangelegd gaat worden gezien de grote weerstand die er is. Ik begreep dat de lijn Crayestein - Krimpen uitstekend geschikt is om de extra stroom van een nieuwe lijn er ook bij kan hebben dus een extra motivatie voor TenneT om voor de kortste en dus goedkoopste versie te kiezen met een lijn die grotendeels buiten het visuele bereik van de omgeving ligt en daarmee redelijk aanvaardbaar is. Maar goed, afwachten maar ben benieuwd.