Overzichtsfoto's Hoogspanningsstations
Hengelo Oele 380kV en 110kV
Station Hengelo Oele
Station Terneuzen 150kV
150kV station Terneuzen
Station Sassenheim 150kV
Station Sassenheim
Terwinselen 150kV
150kV-station Terwinselen, op de grens van Kerkrade en Heerlen
Lauchstädt 380kV (DE)
380kV-110kV-station Lauchstädt - er wordt volop aan gewerkt.
Oberzier 380/320/110kV
Station Oberzier 380kV/110kV met het Duitse 320kV DC <-> 380kV AC converterstation Allegro.
Hoeveel hoofdrails telt u op het 380kV-deel?
Hoeveel hoofdrails telt u op het 380kV-deel?
Re: Overzichtsfoto's Hoogspanningsstations
Erg indrukwekkend groot station, ik kan het moeilijk zien hoeveel rails, maar meer dan drie lijkt het. Ook een enorm aantal velden
.

Weer mooie opnamen!
Ik denk dat ik vier hoofdrails zie en twee hulprails.
De 380kV verdeeld over twee keer twee hoofdrail voor het kortsluitvermogen??
Met de hulprails is het mogelijk om bij onderhoud aan een hoofdrail een aantal velden door te verbinden.
Bedankt PJK ik heb niet goed gekeken. Zijn vijf hoofdrails en één hulprails.
Om een idee hoe het in elkaar zit aangepast schema gemaakt.
Johan
Ik denk dat ik vier hoofdrails zie en twee hulprails.
De 380kV verdeeld over twee keer twee hoofdrail voor het kortsluitvermogen??
Met de hulprails is het mogelijk om bij onderhoud aan een hoofdrail een aantal velden door te verbinden.
Bedankt PJK ik heb niet goed gekeken. Zijn vijf hoofdrails en één hulprails.
Om een idee hoe het in elkaar zit aangepast schema gemaakt.
Johan
Laatst gewijzigd door 2 op Johan, in totaal 31 keer gewijzigd.
Er blijkt gewoon een hele Duitse wikipediapagina aan gewijd te zijn. En daar hebben ze het over “fünf Sammelschienen”, wat zich vertaalt in vijf hoofdrails. De zesde is dan overduidelijk een hulprails.
Overigens zie ik op de eerste foto rechtsboven werkzaamheden aan een soort uitbreiding die ik niet helemaal kan plaatsen… Met een extra gebouw dat er op Google Satellite nog niet is.
Overigens zie ik op de eerste foto rechtsboven werkzaamheden aan een soort uitbreiding die ik niet helemaal kan plaatsen… Met een extra gebouw dat er op Google Satellite nog niet is.
Lieve help, en dan denk je dat Oudeschip ingewikkeld is... Wat een plaatjes weer.
Oberzier is zo groot dat het begrijpelijk is dat het station meer dan drie rails heeft. Met dit ding kan gewoon geen risico worden genomen, zelfs geen N-2 risico. Verder is het natuurlijk ook een factor dat er op het station zoveel capaciteit zit aangesloten dat 8 kA op de rails wel eens krap kan zijn zodat je in ieder geval genoeg railcapaciteit voorhanden wil hebben zonder dat bepaalde vermogensschakelaars of andere componenten de kans lopen in hun eentje te zwaar belast te worden.

Oberzier is zo groot dat het begrijpelijk is dat het station meer dan drie rails heeft. Met dit ding kan gewoon geen risico worden genomen, zelfs geen N-2 risico. Verder is het natuurlijk ook een factor dat er op het station zoveel capaciteit zit aangesloten dat 8 kA op de rails wel eens krap kan zijn zodat je in ieder geval genoeg railcapaciteit voorhanden wil hebben zonder dat bepaalde vermogensschakelaars of andere componenten de kans lopen in hun eentje te zwaar belast te worden.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd