Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
-
- BerichtenCOLON 198
- GeregistreerdCOLON 23 Mei 2020 19:49
Update 30-03-2022: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
De tijdelijke onderdoorgang van 110 kV Vierverlaten-Grijpskerk Rood is inmiddels uit eindmast 1 en hoekmast 26 gehaald. Bij hoekmast 29 van de 220 kV verbinding hebben ze het tijdelijke opstijgpunt vanaf waar Vierverlaten-Winsum Zwart tijdelijk meeliftte in de 220 kV verbinding (in het paarse circuit van de 220 kV verbinding dat spanningsloos is) uitbedrijf genomen zodat ook Vierverlaten-Winsum Zwart omgezwaaid kon worden naar de P1 pylonen. Daarmee lift Vierverlaten-Grijpskerk Rood niet langer mee over de P2 pylonen aangezien de P1 pylonen in lijnstuk 12-20 nu ook staan en lift Vierverlaten-Winsum Zwart niet langer mee over de 220 kV op het circuit dat spanningsloos is. De 110 kV verbinding lift nu tussen eindmast 1 en hoekmast 26 mee in de P1 pylonen(vanaf Vierverlaten gezien de linker pyloon). Verder heeft hoekmast 37 inmiddels alle bretellen en eindmast 121 is inmiddels verbonden met het eindportaal op Eemshaven - Oudeschip. Afgelopen maand zijn hier de geleiders van circuit Paars ingehangen, de geleiders van circuit Wit moeten nog worden ingehangen.
Hieronder de foto's van 25 maart.
Hieronder de foto's van 25 maart.
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Mooie foto's Bram. Sinds vanmiddag is het paarse circuit ook in bedrijf.
-
- BerichtenCOLON 198
Yup ik kreeg al zoiets te horen idd, ik heb het paarse circuit en Vierverlaten inmiddels onder spanning gebracht op de netkaart 
Op 02 april gaan we daar wat mee doen. Het komt net een beetje onhandig uit om op 31 maart of 01 april hier een artikel over te schrijven. Het is geen grap immers, maar het concurreert wel met wat die dag de bedoeling is.
Hoe dan ook, Bram heeft de netkaart op die plek onder zijn hoede en ik moet het kersverse netschema nu alweer aanpassen. Een mooie mijlpaal is het wel na jaren werk, en ondanks de teloorgang van vakwerk voor wintracks. Daar foeteren we elders wel weer over door, deze dagen zijn er voor de felicitaties voor het harde werk.
Hoe dan ook, Bram heeft de netkaart op die plek onder zijn hoede en ik moet het kersverse netschema nu alweer aanpassen. Een mooie mijlpaal is het wel na jaren werk, en ondanks de teloorgang van vakwerk voor wintracks. Daar foeteren we elders wel weer over door, deze dagen zijn er voor de felicitaties voor het harde werk.
-
- BerichtenCOLON 198
Update 02-04-2023: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Nu de nieuwe verbinding geheel af is en we beide verbindingen nu naast elkaar hebben pak ik de beste foto’s van de afgelopen periodes erbij van de 380 kV verbinding en de 220 kV verbinding samen.
Hieronder begin ik met de foto’s.
We beginnen bij Vierverlaten en eindigen bij Oudeschip en Robbenplaat.
Hieronder begin ik met de foto’s.
We beginnen bij Vierverlaten en eindigen bij Oudeschip en Robbenplaat.
Laatst gewijzigd door 6 op Bram Gaastra, in totaal 3 keer gewijzigd.
-
- BerichtenCOLON 198
Laatst gewijzigd door 1 op Bram Gaastra, in totaal 3 keer gewijzigd.
-
- BerichtenCOLON 198
Mooie foto´s Bram! Zondag was het beter weer, ik was vrijdag in de buurt en heb ook even de stand van zaken bij Vierverlaten bekeken.
Als eerste bij Balkbrug mast 36 van ZL-MEE, rij er vaak langs maar nog nooit vanaf het kleine parkeerplaatsje langs de N34 op de korrel genomen. Het weer was alleen erg slecht, de zonnekap diende als regenkap. Bij Aduard was het niet veel beter. Wisselmast 16. Rijtje masten richting Vierverlaten nu het nog kan. De indrukwekkende mast 6, inmiddels al vaak op de foto gezet. Deze keer vallen de hekjes op rondom de betonpoeren
Mastpoot van Mast 9.
Mast 1 en 2.
Mast 1 met de 110 kV op de voorgrond.
En wat uitgezoomd.
Dichtbij het station Vierverlaten met de bekende molen. De afspanisolatoren hangen werkloos aan de hoekmast.
De nieuwe mast 101.
Overzicht met de tijdelijke lijn die het circuit vanuit Robbenplaat invoert.
Als eerste bij Balkbrug mast 36 van ZL-MEE, rij er vaak langs maar nog nooit vanaf het kleine parkeerplaatsje langs de N34 op de korrel genomen. Het weer was alleen erg slecht, de zonnekap diende als regenkap. Bij Aduard was het niet veel beter. Wisselmast 16. Rijtje masten richting Vierverlaten nu het nog kan. De indrukwekkende mast 6, inmiddels al vaak op de foto gezet. Deze keer vallen de hekjes op rondom de betonpoeren

-
- BerichtenCOLON 198
Fraaie foto's Tom ! Alleen jammer van het grijze weer inderdaad.
Leuk dat je ook in lijnstuk 30-37 van Zwolle-Meeden was, de bretellen in hoekmast 3 van het spanningloze circuit in de 220 kV verbinding waar Vierverlaten Winsum Zwart tijdelijk meeliftte zijn idd doorgeknipt toen deze werd omgezwaaid naar de P1 pylonen en nu ook tevens net als Vierverlaten Grijpskerk Rood tot aan hoekmast 26 meelift in de P1 pylonen. De hekjes rondom de funderingen viel mij idd ook op.
Leuk dat je ook in lijnstuk 30-37 van Zwolle-Meeden was, de bretellen in hoekmast 3 van het spanningloze circuit in de 220 kV verbinding waar Vierverlaten Winsum Zwart tijdelijk meeliftte zijn idd doorgeknipt toen deze werd omgezwaaid naar de P1 pylonen en nu ook tevens net als Vierverlaten Grijpskerk Rood tot aan hoekmast 26 meelift in de P1 pylonen. De hekjes rondom de funderingen viel mij idd ook op.
Nu nog wat klimplanten tegen de hekjes en dan is de natuurcompensatie ook weer geregeld....