Opmerkingen en discussie HoogspanningsNet Netkaart release cycle 6
Re: Opmerkingen en discussie HoogspanningsNet Netkaart release cycle 6
We hebben het verbeterd. Dank voor de tip!
Dank, eea is inmiddels aangepast
KML-generator generator
-
- BerichtenCOLON 135
- GeregistreerdCOLON 23 Apr 2013 22:31
Een algemene opmerking die ik wilde maken nav de webkaart die ik inmiddels toch wel regelmatig raadpleeg. De teksten van stationsnamen zijn in dezelfde kleur als het station zelf (afhankelijk van de hoogste spanning), alleen merk ik dat deze soms heel slecht leesbaar zijn icm met de kaartlaag. Met name de kleuren geel en groen zijn echt niet goed leesbaar. Voor de stations en lijnen werkt het prima, maar voor stationsnamen is het denk ik toch beter om kleuren te kiezen die of neutraal zijn of beter leesbaar zijn ivm de achtergrond waar deze op geprojecteerd worden. Nu moet ik eerst op een station klikken en via de overlay erachter komen wat de naam van het station is namelijk.
De namen lijken een grijs randje om de letters te hebben. Misschien dat dat wat donkerder grijs of zelfs zwart kan worden?
Heel sterk te zien bij Schertal-Scheider, die blijkbaar spanningsloos is.
https://webkaart.hoogspanningsnet.com/i ... 829/5.6510
Ik passeerde onlangs met de trein in Cheratte en ik meende gezien te hebben dat de bretellen niet meer verbonden waren.maarten schreefCOLON ↑15 Jan 2021 15:13Heel sterk te zien bij Schertal-Scheider, die blijkbaar spanningsloos is.
Op zich niet onlogisch gezien de hoogoven van Chertal al 8 jaar niet meer draait.
Heb je wel eens geprobeerd om de achtergrondkaart naar een ander exemplaar te zetten dan de default? Bijvoorbeeld naar Esri Dark of de luchtfoto-achtergrond? Elke achtergrondkaart heeft zijn voor- en nadelen, bij de luchtfoto zal je zien dat 132 kV bijna niet werkbaar is.captain007 schreefCOLON ↑13 Jan 2021 09:44Een algemene opmerking die ik wilde maken nav de webkaart die ik inmiddels toch wel regelmatig raadpleeg. De teksten van stationsnamen zijn in dezelfde kleur als het station zelf (afhankelijk van de hoogste spanning), alleen merk ik dat deze soms heel slecht leesbaar zijn icm met de kaartlaag. Met name de kleuren geel en groen zijn echt niet goed leesbaar. Voor de stations en lijnen werkt het prima, maar voor stationsnamen is het denk ik toch beter om kleuren te kiezen die of neutraal zijn of beter leesbaar zijn ivm de achtergrond waar deze op geprojecteerd worden. Nu moet ik eerst op een station klikken en via de overlay erachter komen wat de naam van het station is namelijk.
We nemen het in elk geval mee ter overweging in V7.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd
De 220 kV van Rimière-Seraing hier slaat twee masten over die wel op de kaart staan. Als je op luchtfoto's kijkt zie je dat de lijnen wel via die twee masten gaan.
- VincentOfman
- BerichtenCOLON 6
- GeregistreerdCOLON 17 Dec 2017 02:41
Ik heb een prachtige foto van een
hoogspanningsmast in Frankrijk, net voorbij Lyon. Kan deze worden toegevoegd aan de netkaart?
hoogspanningsmast in Frankrijk, net voorbij Lyon. Kan deze worden toegevoegd aan de netkaart?
- Bijlagen
-
- Screenshot_20210228-003832_Chrome.jpg (188.88 KiB) 18736 keer bekeken
-
- Bij de Aire de Roussillion
- FB_IMG_1614468848313.jpg (144.38 KiB) 18736 keer bekeken