Dumpplek voor mast- en stationsinfofoto's
Re: Dumpplek voor mast- en stationsinfofotoos
RSD-WDT-150-35
RSD-WDT-150-34 op de voorgrond
RSD-WDT-150-32
RSD-WDT-150-31
RSD-WDT-150-34 op de voorgrond
RSD-WDT-150-32
RSD-WDT-150-31
Windpark Flevo - Trafostation (150 - 33 kV), nog geen afkorting beschikbaar.
Zeewolde - Trafostation (150 - 20 - 10 kV), ZWO. Wordt verbouwd, extra capaciteit ivm datacenter Almere, wanneer dit afgerond is zal ik nieuwe foto's maken, je kan er nu slecht bijkomen.
Windpark Zuidlob (150 - 33 kV), geen afkorting.
20 kV station Trekkersveld (Zeewolde)
20 kV station Keersluis Hogevaart (Zeewolde)
Loop je door het bos, staat er opeens een nieuw trafohuis schijnbaar voor jan-met-de-korte-achternaam. Identificatie op de deur is 074.112_F2 OST001.
Het is nog zo nieuw dat twee van de drie deuren nog plastic om de klink hebben.
Voorsorteren op windmolens en/of zonnepark?
https://www.openstreetmap.org/#map=19/51.39771/5.53754
Het is nog zo nieuw dat twee van de drie deuren nog plastic om de klink hebben.
Voorsorteren op windmolens en/of zonnepark?
https://www.openstreetmap.org/#map=19/51.39771/5.53754
Nu nog een riolering....
Dumpplek voor mast- en stationsinfofotoos
3 foto's van knooppunt Zandvoorde in Oostende.
- Bijlagen
-
- Knooppunt Zandvoorde zijzicht.jpg (85.08 KiB) 17716 keer bekeken
-
- Mast knooppunt Zandvoorde.jpg (40.5 KiB) 17716 keer bekeken
-
- Knooppunt Zandvoorde voorzicht.jpg (82.05 KiB) 17716 keer bekeken
Eén van de fotos staat intussen op de kaart.
Wel uitzonderlijke klokgetallen voor een bovengrondse lijn!
Wel uitzonderlijke klokgetallen voor een bovengrondse lijn!
hier zijn nog wat foto's die op mijn telefoon stonden
- Bijlagen
-
- IMG_20180228_164353~2.jpg (578.2 KiB) 14272 keer bekeken
-
- IMG_20180228_164421~2.jpg (268.97 KiB) 14272 keer bekeken
Re: Dumpplek voor mast- en stationsinfofotoos: Limmel-Schoonbron en aftak Urmond
Begin deze week zat ik in het altijd mooie Zuid-Limburg. Tijdens een wandeling kwam ik ten noordoosten van Valkenburg in de buurt van de 150 kV lijn Limmel - Schoonbron (-Beek).
Vanochtend reed ik weer terug naar de noordelijke Randstad. Ik was nog wel in de gelegenheid om langs te gaan bij aftak Urmond. Het lijkt erop dat de verbinding naar Lutterade nu volledig is losgeknipt en dat er alleen nog een verbinding loopt tussen Graetheide en Beek (-Schoonbron)
Hier zien we links in het midden mast 71 Graetheide - Beek. Rechts daarvan mast 12 van Graetheide - Limmel en op de achtergrond mast 13 van dezelfde verbinding.
Nogmaals mast 71 met mast 13 op de achtergrond Hier is de nu werkloze mast 10 van de verbinding Lutterade - Aftak Urmond. Ik vind dit één van de meest geslaagde ontwerpen voor een ET hoekmast. En tot slot een rariteit. Hamerkopmast 10a van Graetheide - Limmel. Samen met mast 11a in dezelfde verbinding zijn dit, voor zover ik weet, de enige hamerkopmasten van Limburg. De enige reden die ik kan verzinnen om hier twee hamerkopmasten te gebruiken is dat de masten niet boven de bomen mochten uitkomen. Ik vind dit een mooi ontwerp voor een hamerkopmast, alleen jammer van de V-ophanging van de isolatoren.
Zoals bij alle zwaardere 150 kV lijnen van de PLEM valt het op dat er geen bundelafstandhouders zijn toegepast.Vanochtend reed ik weer terug naar de noordelijke Randstad. Ik was nog wel in de gelegenheid om langs te gaan bij aftak Urmond. Het lijkt erop dat de verbinding naar Lutterade nu volledig is losgeknipt en dat er alleen nog een verbinding loopt tussen Graetheide en Beek (-Schoonbron)
Hier zien we links in het midden mast 71 Graetheide - Beek. Rechts daarvan mast 12 van Graetheide - Limmel en op de achtergrond mast 13 van dezelfde verbinding.
Nogmaals mast 71 met mast 13 op de achtergrond Hier is de nu werkloze mast 10 van de verbinding Lutterade - Aftak Urmond. Ik vind dit één van de meest geslaagde ontwerpen voor een ET hoekmast. En tot slot een rariteit. Hamerkopmast 10a van Graetheide - Limmel. Samen met mast 11a in dezelfde verbinding zijn dit, voor zover ik weet, de enige hamerkopmasten van Limburg. De enige reden die ik kan verzinnen om hier twee hamerkopmasten te gebruiken is dat de masten niet boven de bomen mochten uitkomen. Ik vind dit een mooi ontwerp voor een hamerkopmast, alleen jammer van de V-ophanging van de isolatoren.
Laatst gewijzigd door 1 op BasH, in totaal 23 keer gewijzigd.
Er is nog een hamerkop in Limburg te vinden, maar die lijkt meer op EGD hamerkop III a.k.a. Emmen ontwerpen oftewel een spitse hamerkop met bliksemtraversen.
Dat is mast 50 van Graetheide - Beek - Schoonbron 150kV met Duitse dennenmoommasten verbinding.
Dat is mast 50 van Graetheide - Beek - Schoonbron 150kV met Duitse dennenmoommasten verbinding.