Het algemene weertopic
Re: Het algemene weertopic
Ik ben wel blij dat er veel droge dagen zijn, maar liever toch geen 35 graden of zo.
Waar al groot verschil tussen Nederland en Denemarken...:
Waar al groot verschil tussen Nederland en Denemarken...:
- Bijlagen
-
- 1751225202298.jpg (65.21 KiB) 558 keer bekeken
De junimaand lijkt bijna wel als van 2021 qua gemiddelde temperatuur...
Er is gelukkig geen omgewaaide masten voorgekomen.
Het onweer viel hier voor mij best tegen, bijna elke donderdag nam het vaak letterlijk qua weer, regen, regen en nog steeds regen muv 12 juni...
Diezelfde dag kwam eerst een hittepassat, 20 juni reed er een hittepolo langs en nu momenteel ra ra welk V.W. (Vreselijke Warmte)-model tegenkomt?
Er is gelukkig geen omgewaaide masten voorgekomen.
Het onweer viel hier voor mij best tegen, bijna elke donderdag nam het vaak letterlijk qua weer, regen, regen en nog steeds regen muv 12 juni...
Diezelfde dag kwam eerst een hittepassat, 20 juni reed er een hittepolo langs en nu momenteel ra ra welk V.W. (Vreselijke Warmte)-model tegenkomt?

-
Valt op dat er nog ''sombere'' periodes zijn in zonnige tijden. Ik vind 2025 een raar weerjaar.
In 2003 waren geen sombere periodes.
Bron: website KMI.
In 2003 waren geen sombere periodes.
Bron: website KMI.
Hier net een onweersbui:
Dat zal lekker benauwd worden.
Dat zal lekker benauwd worden.
Waarom ik kan hier geen chocolade van maken?
Enige terughoudendheid is geboden bij ingrijpen hier, maar dat heeft met mijn professie te maken. (Als een meteoroloog dingen gaat modereren in topic over het weer, dan is censuur of in elk geval een wijzende vinger nooit ver weg.) Toch wordt dat nu gedaan, want dit is voor niemand te volgen.
Bericht verwijderd.
Bericht verwijderd.
Sorry daarvan.
Ik probeer om niet meer van die zulke berichten te plaatsen.
Het was alleen dat het weerbericht zei dat het droog was en toch buien hier te vallen terwijl mijn was toen op te hangen.
Laat in de middag was mijn was toch gelukkig droog.
Ik merk soms dat hier mijn blogspot lijkt te worden, lijkt mij gewoon niet de bedoeling is.
Daar moet ik ermee stoppen.
On topic:
Ik zag ook laatst op de pluim dat soms de onzekerheid toch kan uitbreiden, eerst bijvoorbeeld 34 graden als hoogste scenario en paar dagen later op die dag opeens 36 graden aangeeft.
Het weer kan vanalles...
Had nog foto's van de shelfcloud afgelopen woensdag:

Ik probeer om niet meer van die zulke berichten te plaatsen.
Het was alleen dat het weerbericht zei dat het droog was en toch buien hier te vallen terwijl mijn was toen op te hangen.
Laat in de middag was mijn was toch gelukkig droog.
Ik merk soms dat hier mijn blogspot lijkt te worden, lijkt mij gewoon niet de bedoeling is.

Daar moet ik ermee stoppen.
On topic:
Ik zag ook laatst op de pluim dat soms de onzekerheid toch kan uitbreiden, eerst bijvoorbeeld 34 graden als hoogste scenario en paar dagen later op die dag opeens 36 graden aangeeft.
Het weer kan vanalles...
Had nog foto's van de shelfcloud afgelopen woensdag:
- Bijlagen
-
- 20250702_185954_50 (1).jpg (86.35 KiB) 322 keer bekeken
-
- 20250702_185952_50 (1).jpg (75.52 KiB) 322 keer bekeken
-
- 20250702_185950_50 (1).jpg (92.95 KiB) 322 keer bekeken
-
Lijkt of juli dit jaar (alweer) een natte maand zal worden. En momenteel is het weer eens ''te fris voor de tijd van het jaar'. Einde juni en begin juli was het heet met 30 tot 35 graden (en meer).
Het is alles of niets met de temperaturen en weerbeeld. Ofwel regen en 'te fris', ofwel heet en boven de 30 graden.
Lange periode droog en op 2 dagen tijd meer regen dan normaal in een hele maand. Dat is het ''nieuwe klimaat'.
Het is alles of niets met de temperaturen en weerbeeld. Ofwel regen en 'te fris', ofwel heet en boven de 30 graden.
Lange periode droog en op 2 dagen tijd meer regen dan normaal in een hele maand. Dat is het ''nieuwe klimaat'.
Veel regen kan ik op dit moment wel bevestigen, het water komt van alle kanten hier de schuur in..... Gelukkig heb ik een grote waterstofzuiger. 

Eindelijk weer eens mijn appartementje kunnen luchten.
Ik geniet nog lekker van de koelte, volgende week wordt het weer warmer.
Maar ik ben het wel met iedereen eens dat dit weer net zoals 2021 gaat worden. Eerst heel warm, en daarna weer veel koeler
Ik geniet nog lekker van de koelte, volgende week wordt het weer warmer.
Maar ik ben het wel met iedereen eens dat dit weer net zoals 2021 gaat worden. Eerst heel warm, en daarna weer veel koeler