Het algemene weertopic
-
Re: Het algemene weertopic
Blijkbaar wordt de zaterdag de 'slechtste' dag wat het weer betreft dit Hemelvaartweekend. Geen weer voor buitenactiviteiten zoals barbecue, terras, wandelen, fietsen, vissen... een dag om binnen te blijven en dan wordt het nog 25 graden.
En net die dag is er een wandeling met een wandelgroep.
En net die dag is er een wandeling met een wandelgroep.
Laatst gewijzigd door Chris Beutels op 08 jun 2025 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou moet ik zeggen dat voorspellingen momenteel gewoon ruk zijn. We zouden hier in het noorden veel regen krijgen deze week, was een druppel op een gloeiende plaat. Voor zaterdag droog en 25 graden, we zullen zien.....
-
Komt van de website https://www.weerplaza.nl/wereldweer/eur ... lem/23187/
Is omdat er zaterdag een activiteit is met een wandelgroep om die dag een wandeling te maken.
Is omdat er zaterdag een activiteit is met een wandelgroep om die dag een wandeling te maken.
Voorlopig zijn de vooruitzichten niet geweldig en ik had eigenlijk net vakantie gekregen van m'n werk, zul je altijd zien dat dan het weer omslaat. Deze zaterdag was overigens wel zomers en voor het eerst dit jaar was het echt zwoel warm met in het zuiden en oosten onweerskansen. Vanavond laat heb ik uit een klein buitje al wat bliksemschichten gezien en wat gerommel gehoord. Afgelopen woensdag hoorde ik op m'n werk in Haaksbergen ook een paar donderslagen waarbij wat verderop in Enschede een aantal huizen beschadigd zijn geraakt door de bliksem.
Het aantal onweersdagen van dit jaar staat bij mij nu op 3 en dat is voor eind mei ongebruikelijk laag. In mijn beleving hadden we 10 tot 20 jaar terug veel vaker onweer. Je zou verwachten dat het in een warmer klimaat ook vaker gaat onweren...
Maar goed, vannacht zijn er voor hier in Twente ook zeker nog onweerskansen.
Het aantal onweersdagen van dit jaar staat bij mij nu op 3 en dat is voor eind mei ongebruikelijk laag. In mijn beleving hadden we 10 tot 20 jaar terug veel vaker onweer. Je zou verwachten dat het in een warmer klimaat ook vaker gaat onweren...
Maar goed, vannacht zijn er voor hier in Twente ook zeker nog onweerskansen.
Ik werd vannacht wakker en het onweerde nog en begon te stoppen met onweren...
Harde klappen en harde neerslag sliep ik nog, maar andere mensen zeiden dat wel het geval was.
Harde klappen en harde neerslag sliep ik nog, maar andere mensen zeiden dat wel het geval was.
Hier in Weert hebben we ook een flinke hagelbui gehad. De volle lading
-
Dit jaar was het een betere lente dan vorig jaar met veel zon vooral in maart en april.
Na een lange periode met weinig zon was het eindelijk eens een seizoen met veel zonneschijn. Alleen de laatste week van mei viel behoorlijk tegen met heel weinig zonneschijn. Mei was niet zo'n zonovergoten maand als maart en april.
Dit was tegelijk een droge lente, na een aantal natte seizoenen.
Na een lange periode met weinig zon was het eindelijk eens een seizoen met veel zonneschijn. Alleen de laatste week van mei viel behoorlijk tegen met heel weinig zonneschijn. Mei was niet zo'n zonovergoten maand als maart en april.
Dit was tegelijk een droge lente, na een aantal natte seizoenen.
-
Komende donderdag, vrijdag en zaterdag +30 graden? Er zijn modellen die plaatselijk tot 34 graden geven voor zaterdag.