Sinds dat 380kV tussen Zwolle en Hengelo Oele werd aangelegd en 220kv aantal jaren later vervallen, is het trafostation letterlijk gedowngraded.
Maar geen 380kV inlussing toen die tijd of een extra station waar de 110kV kabel of lijn werd aangelegd om de capaciteit wat te verhogen.
Was er wel verlaging qua capaciteit?
Nu dat er extra kabels word aangelegd lijkt toen mij logischer als toen 220kV verviel.
De meelifters van de lijn Hengelo en Tusveld lijkt mij nog te licht uitzien en Tusveld en Mosterdpot konden ze de omleidingslijn de 220kV laten staan om meer capaciteit te transporteren op 110kV.
Komt er ooit 380kV station bij Almelo?
Kabels lijkt mij niet kan opwaarderen in de toekomst.
Waarom geen 380kV-station Almelo Mosterdpot of iets dergelijks?
Re: Waarom geen 380kV-station Almelo Mosterdpot of iets dergelijks?
Tsja waarom niet dachten ze in Arnhem: https://www.tennet.eu/nl/projecten/prov ... ion-almelo
Het oude 220 kV station stelde overigens niet veel voor hoor. 1 trafo en een enkelvoudige inlussing.
Het oude 220 kV station stelde overigens niet veel voor hoor. 1 trafo en een enkelvoudige inlussing.
Re: Waarom geen 380kV-station Almelo Mosterdpot of iets dergelijks?
Ik ben benieuwd. Leemslagen Zuid is bij mij in de achtertuin. Maar goed, het duurt nog wel even voordat het station gebouwd is. Ik zou eerder verwachten dat de Mosterdpot alsnog een 380/110kV trafo zou krijgen met een aftak (kabel) net als vroeger in het 220kV tijdperk. Verder heeft tegen die tijd Zwolle - Hengelo al lang de upgrade naar HTLS gehad.