Overzichtsfoto's Hoogspanningsstations

Foto van hoog- en middenspanningsobjecten gemaakt die je wilt delen met het forum? Plaats 'm hier
PJK
220 kV
Loads: 365
Aangesloten op: 31 mei 2019 17:18
Dichtstbijzijnde trafo: ‘s-Graveland 150kV

Zeijerveen 220/110

Load door PJK » 09 nov 2021 12:45

Nog zo'n station dat druk wordt vertimmerd is station Zeijerveen bij Assen. We kijken hier op het 220kV-deel en het 110kV-deel. En in de twee vierkantige gebouwen huist de 10kV-stap, volgens de webkaart.

Zeijerveen vanuit noorden-1.JPG
Station Zeijerveen vanuit het noorden gezien
Zeijerveen vanuit noorden-1.JPG (2.25 MiB) 1734 keer geschouwd
Zeijerveen vanuit noorden-2.JPG
Station Zeijerveen vanuit het noorden gezien
Zeijerveen vanuit noorden-2.JPG (2.96 MiB) 1734 keer geschouwd
Zeijerveen vanuit zuiden.JPG
Station Zeijerveen vanuit het zuiden gezien
Zeijerveen vanuit zuiden.JPG (2.27 MiB) 1734 keer geschouwd
Zeijerveen_opzij.JPG
En nog een vanaf opzij.
Zeijerveen_opzij.JPG (2.35 MiB) 1734 keer geschouwd

PJK
220 kV
Loads: 365
Aangesloten op: 31 mei 2019 17:18
Dichtstbijzijnde trafo: ‘s-Graveland 150kV

380kV Beverwijk

Load door PJK » 17 nov 2021 22:04

Ook bij 380kV-station Beverwijk wordt gebouwd. Een volledig nieuwe, derde rail zo te zien. Met wellicht ruimte voor wat aansluitvelden van wind op zee?

(EDIT: Nee, geen nieuwe derde rail. Die stond er al zie ik op Google Satellite. Maar er wordt wel aan gesleuteld, want de derde rail is nu ontmanteld.)

380kV_Beverwijk.JPG
380kV_Beverwijk.JPG (2.18 MiB) 1658 keer geschouwd
380kV_Beverwijk_2.JPG
380kV_Beverwijk_2.JPG (2.8 MiB) 1658 keer geschouwd

Mastbeeld van deze aansluiting
Knarvel
380 kV + Netkaartcrew
Loads: 1120
Aangesloten op: 29 apr 2012 18:19
Dichtstbijzijnde trafo: Waarderpolder

Re: 380kV Beverwijk

Load door Knarvel » 18 nov 2021 00:18

PJK voegde de load toe:
17 nov 2021 22:04
Ook bij 380kV-station Beverwijk wordt gebouwd. Een volledig nieuwe, derde rail zo te zien. Met wellicht ruimte voor wat aansluitvelden van wind op zee?

(EDIT: Nee, geen nieuwe derde rail. Die stond er al zie ik op Google Satellite. Maar er wordt wel aan gesleuteld, want de derde rail is nu ontmanteld.)
Niet ontmanteld, maar omgeleid. En ook geen derde rail, want deze "derde" rail is de eerste rail die via een haarspeldbocht van de oostzijde naar de westzijde van de tweede rail geleid wordt. (Een U/I-setup). De rail is ter plaatse van de nieuwbouwlocatie even verwijderd om veilig te kunnen werken, maar via een tijdelijke (?) dwarsrail is het achtergebleven railstuk met de kabelvelden vanaf Oostzaan met de oostrail gekoppelt.

Zeer bedankt voor deze prachtige opnames!

Mastbeeld van deze aansluiting
Shrek
380 kV + Netkaartcrew
Loads: 2397
Aangesloten op: 18 mei 2012 17:53
Dichtstbijzijnde trafo: Wespelaar

Re: 380kV Beverwijk

Load door Shrek » 18 nov 2021 01:22

Knarvel voegde de load toe:
18 nov 2021 00:18
Niet ontmanteld, maar omgeleid. En ook geen derde rail, want deze "derde" rail is de eerste rail die via een haarspeldbocht van de oostzijde naar de westzijde van de tweede rail geleid wordt. (Een U/I-setup). De rail is ter plaatse van de nieuwbouwlocatie even verwijderd om veilig te kunnen werken, maar via een tijdelijke (?) dwarsrail is het achtergebleven railstuk met de kabelvelden vanaf Oostzaan met de oostrail gekoppelt.
Het hele idee van die U-rails heb ik nooit begrepen, hier zie je dan ook het grote nadeel ervan. Twee parallelle rails zijn toch veel handiger?

Mastbeeld van deze aansluiting
Johan
380 kV + Netkaartcrew
Loads: 523
Aangesloten op: 12 sep 2014 20:15

Re: Overzichtsfoto's Hoogspanningsstations

Load door Johan » 18 nov 2021 10:57

Bij gebruik van een U rail kan je de overliggende velden gebruiken.
Maakt dat je de helft korter kan bouwen.

Dat gaat niet op bij het nu in de 380 gebruikte drierail systeem.

Johan
U rail.JPG
U rail.JPG (50.52 KiB) 1621 keer geschouwd

PJK
220 kV
Loads: 365
Aangesloten op: 31 mei 2019 17:18
Dichtstbijzijnde trafo: ‘s-Graveland 150kV

Station 's-Graveland 150kV

Load door PJK » 19 nov 2021 20:01

Dan nu het station waar wij hier thuis onze kilowatts langs krijgen aangeleverd. Station 's Graveland 150kV/50kV. Eerst twee foto's met op de voorgrond het 50kV-deel dat het hele Gooi voedt. Daarachter het 150kV deel dat met twee circuits uit Diemen wordt gevoed, en als dat fout gaat, nog met een 150kV-kabel aan Almere hangt.

150kV_sGraveland.JPG
's Graveland 50/150kV
150kV_sGraveland.JPG (2.1 MiB) 1561 keer geschouwd
150kV_sGraveland_2.JPG
's Graveland 50/150kV
150kV_sGraveland_2.JPG (1.94 MiB) 1561 keer geschouwd

En nog vanuit een andere hoek genomen op een andere dag. Hier is links het 50KV-deel, rechts 150kV.

s-Graveland_150kV.JPG
Station s-Graveland vanuit een andere hoek
s-Graveland_150kV.JPG (2.07 MiB) 1561 keer geschouwd

PJK
220 kV
Loads: 365
Aangesloten op: 31 mei 2019 17:18
Dichtstbijzijnde trafo: ‘s-Graveland 150kV

Station Gennep 150kV

Load door PJK » 21 nov 2021 11:44

Station Gennep 150kV

Gennep_150kV.JPG
Gennep 150
Gennep_150kV.JPG (2.74 MiB) 1508 keer geschouwd

PJK
220 kV
Loads: 365
Aangesloten op: 31 mei 2019 17:18
Dichtstbijzijnde trafo: ‘s-Graveland 150kV

Geertruidenberg Zuid-150kV

Load door PJK » 02 dec 2021 18:35

Station Geertruidenberg-Zuid 150kV met op de achtergrond de Amercentrale.

GTB-Zuid-150kV.JPG
Geertruidenberg-Zuid 150kV
GTB-Zuid-150kV.JPG (1.97 MiB) 1286 keer geschouwd

PJK
220 kV
Loads: 365
Aangesloten op: 31 mei 2019 17:18
Dichtstbijzijnde trafo: ‘s-Graveland 150kV

Almere Pampus 150kV

Load door PJK » 16 dec 2021 13:22

Station Almere Pampus, met links het kabelveld uit 's Graveland en rechts uit Almere Markerkant.
Dat uit 's Graveland loopt via drie kasten op pootjes. Iemand een idee waarom dat is? Zit daar de netopening?


Almere_Pampus_150kV.JPG
Almere_Pampus_150kV.JPG (2.96 MiB) 944 keer geschouwd

Mastbeeld van deze aansluiting
NSLA
Nieuw forumlid. Wees vriendelijk voor 'm ;-)
Loads: 3
Aangesloten op: 20 dec 2021 08:30
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Almere Pampus 150kV

Load door NSLA » 24 dec 2021 21:08

PJK voegde de load toe:
16 dec 2021 13:22
Dat uit 's Graveland loopt via drie kasten op pootjes. Iemand een idee waarom dat is?
Dat zijn filters die moesten voorkomen dat het TF signaal van Lelystad en Diemen met elkaar gingen interfereren.

Plaats reactie