Eens dat er iets fishy aan deze vraag zit.
Maar dat geeft ook een paar interessante aanknopingspunten icm Keveleks uitstekende analyse.
Hans voegde de load toe: ↑16 dec 2019 11:35
Geachte,
De foto is genomen door een fotograaf die in 2014 de controlekamer tegenkwam bij een toevallig bezoek. Sindsdien is de controlekamer half buiten gebruik. Ik ben een andere fotograaf die naar de controlekamer op zoek is. Ik heb een voorgevoel uit mijn eigen ervaring dat het gebouw eigendom was van een bedrijf, bijvoorbeeld Cockerill Sambre of Carsid. Op een andere foto zag ik namelijk bordjes die typisch zijn voor dit soort bedrijven. Ik ben hier echter niet zeker van. Allesinds, de foto is dus niet afkomstig uit een folder van een fabrikant maar is genomen door een fotograaf in 2014.
Mvg,
Als dit idd een foto uit 2014 is, zou me dat niet verbazen:
- De "Niet Schakelen"-bordjes doen mij erg modern aan, en stemmen mi prima overeen met de gangbare typen die de laatste 10 jaar gebruikt worden
- De foto bevat EXIF-data, dat geeft aan dat de camera een digitale is, ook redelijk modern dus
- De foto doet mij een beetje false-colour aan, maar bevat wat kleur, weer een reden om een recente datum aan te nemen.
Ten aanzien van de inhoud van de foto:
- We zien duidelijk een elektricische controlekamer zoals Kevelek aangeeft
- Links op de foto een middenspanningsverdeelsysteem, het rode bordje geeft mi een spanning aan, ik denk "1500v" te lezen
- De kruisen op de velden geven aan dat de velden buiten gebruik (leeg) zijn, net als de niet schakelen bordjes (veld nog niet leeg maar onder de sloophamer?)
- De rechterzijde bevat beveiliging van waarschijnlijk voedende velden, en wellicht een of meer generator velden
- Ik tel (minimaal) 27 velden, waarvan er slechts 4/5 in bedrijf zijn.
vrijwel links twee railaardingsvelden(?) en verderop twee voedende(?) velden (hebben deze modernere beveiligingsrelais(?) onderaan?)