Praattopic

Schakel het circuit even af voor wat sociaal onderhoud in de OT-hoek
Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Praattopic

Bericht door Hans » 03 aug 2012 12:58

Nou, hier dus precies dezelfde gedachten over de eh.. zomer.
Eén dag. Meer was ons niet gegeven. En aangezien ik een boerenzoon ben is het dan de hele dag voluit aan het werk, want voor je het weet is het alweer gedaan met het goede weer. Even genieten van de warmte is er dus niet bij. Laat staan masten kijken.

En ook hier miste het onweer ons. Er schijnen abnormaal veel CG's ingezeten te hebben en daarvan heb ik er 's nachts slechts één in vol ornaat mogen zien inslaan - in een hoogspanningsmast, dat wel.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Mark
Globale moderator
Berichten: 1190
Lid geworden op: 25 jan 2012 01:06
Dichtstbijzijnde trafo: Spijkenisse

Re: Praattopic

Bericht door Mark » 03 aug 2012 13:30

Ik heb anders best wel genoten .

Afbeelding

Meer.

Gebruikersavatar
bas380
380 kV + bouwde ZL-MEE in 3D
Berichten: 834
Lid geworden op: 06 apr 2012 19:01

Re: Praattopic

Bericht door bas380 » 03 aug 2012 14:31

bij mij gaat het nu met bakken uit de hemel.

mooie foto, mark.
Thuis in zijn EGD gebied

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3404
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Praattopic

Bericht door Peter » 10 aug 2012 11:47

Na een aantal flink wisselvallige dagen wordt het momenteel weer wat beter weer. Overal hoor je dat het nu zomers wordt maar ik vind het nog wel tegenvallen. Hier in het oosten begint bijvoorbeeld vandaag alweer vrij veel stapelbewolking te ontstaan omdat de bovenlucht nauwelijks opwarmt. Dat lijkt ook de komende dagen te blijven gebeuren en dat kan ik niet hoogzomers noemen, hooguit wat betere dagen na alle wisselvalligheid.

Verder vind ik de weerkaarten voor de komende week er alles behalve stabiel uitzien. Het wordt hooguit zomers warm, maar wel met dagelijks een hoge buienkans. Geen stabiel maar labiel zomerweer dus. Nee, dan hebben we al wel betere zomerperiodes gehad zoals eind juli en met de Pinksteren

Ik heb nog wel een stedentripje naar Parijs geboekt voor 20 t/m 24 augustus. Hopelijk is het dan een beetje mooi weer daar maar in zo'n matige zomer als deze is het wel een gok...

geomario
110 kV
Berichten: 142
Lid geworden op: 14 mei 2012 14:48
Dichtstbijzijnde trafo: Utrecht

Re: Praattopic

Bericht door geomario » 10 aug 2012 17:10

Na drie weken regen in Scandinavië ben ik nu superblij met het weer dat we nu hebben. Naast hoogspanningsliefhebber ben ik ook geoloog, en amateurfotograaf, dus voor mij waren dit drie fantastische weken. Gelukkig reed er een Nederlands busje mee, waardoor de 10+ kilo aan stenen zonder bijbetaling in Utrecht is aangekomen. Heb verder immens veel bijzondere masten gezien

geomario
110 kV
Berichten: 142
Lid geworden op: 14 mei 2012 14:48
Dichtstbijzijnde trafo: Utrecht

Re: Praattopic

Bericht door geomario » 11 aug 2012 19:24

En soms (als je het op je beste Duits vraagt) mag je zelfs de cockpit voor de vlucht even in.
Bijlagen
GVR 2012 013.JPG
GVR 2012 013.JPG (147.88 KiB) 9651 keer bekeken

Gebruikersavatar
bas380
380 kV + bouwde ZL-MEE in 3D
Berichten: 834
Lid geworden op: 06 apr 2012 19:01

Re: Praattopic

Bericht door bas380 » 11 aug 2012 22:28

zozo, mooie cockpit.

ik ben zowieso vliegtuigfreak.
Thuis in zijn EGD gebied

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3404
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Praattopic

Bericht door Peter » 16 aug 2012 13:49

Over vliegtuigen gesproken, heb net tijdens het uitlaten van de hond de A380 van Emirates gespot. Heb hem gevolgd via de Flightradar app op de iPhone. Eerst zag ik hem over Ochtrup en Gronau richting Enschede gaan maar boven Enschede boog hij zo af om bijna recht over te komen. Aangezien de A380 al aan het dalen was voor Schiphol viel het vliegtuig des te meer op. Hij is makkelijk te herkennen aan de vier motoren en het rode vlak onder het toestel

Om terug te komen op het weer. Gisteren aan het eind van de avond hebben we hier weer eens een flinke onweersbui gehad. Na 23.00 begon het van het zuiden uit flink te weerlichten en rommelen waarna we hier toch ook een flinke bui kregen. Het onweer zelf viel mee, het waren volgens mij voornamelijk hoogte ontladingen die wel veel licht gaven maar het gedonder viel mee. Maar enkele klappen waren wat harder. Eerder op de avond hebben we trouwens ook al wat gerommel gehad uit een bui die hier ongeveer ontstond.

Gelukkig hebben we na al die koelte nu wel structureel warmer weer omdat het semi-permanente Britse laag nu wat westelijker ligt waardoor er warmte vanuit het zuiden wordt aangevoerd. Het is wel labiel zomerweer met zo nu en dan hoge en middelbare bewolking en kans op een bui maar het is in ieder geval beter dan dat koele depressie weer wat we de eerste helft van juli hadden.

Ik hou alleen nog even mijn hart vast voor wat betreft de weersverwachting voor volgende week tijdens mijn vakantie in Parijs. Het zag er prima uit en de temperaturen lijken in orde te blijven maar het wordt al wel weer per run natter

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3404
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Praattopic

Bericht door Peter » 20 aug 2012 08:09

Na een zinderend heet weekend ben ik nu bezig met het pakken van de laatste spullen voor een weekje Parijs. Heb wel een keer zin in een reis met de Thalys. De camera staat klaar. Heb alle geheugenkaartjes geformatteerd dus ik kan weer een stuk of 1000 foto's maken Hoogspanningsmasten zal ik in Parijs waarschijnlijk niet veel zien, maar natuurlijk wel de godfather van alle lattenmasten, de Eiffeltoren

In Twente is het gisteren ongeveer 35ºC geworden en nadat we overdag een staalblauwe hemel hadden begon de lucht aan het eind van de middag toch wat fletser te worden en kwam er onstabiliteitsbewolking opzetten waaruit aan het begin van de avond zelfs nog een klein buitje viel met tropische druppels. Tot onweer is het hier niet gekomen al heb ik het gisteravond laat wel zien weerlichten in westelijke richting. Wel opvallend dat het nauwelijks onweerde na zo'n zinderend hete dag. Gelukkig is de weersverwachting voor Parijs weer een stuk beter. Alleen dinsdag meer bewolking en later op de dag kans op onweer. Woensdag en donderdag lijken mooi droog te gaan blijven met aardig wat zon

Gebruikersavatar
Mark
Globale moderator
Berichten: 1190
Lid geworden op: 25 jan 2012 01:06
Dichtstbijzijnde trafo: Spijkenisse

Re: Praattopic

Bericht door Mark » 20 aug 2012 15:58

Goeie reis Peter, ben benieuwd naar je plaatjes, plaats je een link als je weer terug bent ?

Gisteren hier ook vrij plotseling onweer gehad, een actieve bui met veel cloud-to-ground en cloud-to-cloud waarvan ik er 2 vast heb kunnen leggen nadat ik vliegensvlug mijn camera had opgesteld . Vandaag een stuk koeler, nog warm in huis en ook een stuk benauwder.

Plaats reactie