Trafohokje heeft twee gescheiden ruimtes. Spanning van de trafo naar de schakelaar, dan naar 3 railstrips met meettrafo ( waarom, niet geautomatiseerd station?) en dan naar 3 meszekeringen. Kabels gaan dan onder de vloer door naar de LS ruimte. Zag wel dat de MS schakelaars recent waren vervangen door ABB spul. Voorlopig is de spanning nu stabiel op de verdachte fase en kakt niet meer zo in bij belasting. Hokje staat wel dicht bij de weg en spoorwegovergang. Er dendert hier veel zwaar (landbouwverkeer) over die overgang. Heb ook een beetje het idee dat door de geringe belasting op dit station de fout zo laat ontdekt is, met veel meer belasting was die verbinding er eerder uitgefikt geweest.
Te lage netspanning door zonnepanelen...
Re: Te lage netspanning door zonnepanelen...
Re: Te lage netspanning door zonnepanelen...
Bij belangrijke bouten wordt normaliter ook een markering gemaakt. Je ziet de wielmoerindicatoren vaak op vrachtwagens, en bij statische montage wordt er met een markeerstift een streep over de bout en het materiaal gezet.Hans voegde de load toe: ↑27 jan 2022 11:35
Bij nieuwe landbouwmachines zien we op analoge wijze hetzelfde issue. Daar zijn de eerste twaalf uur gebruik ook meteen de spannendste. Er rammelt altijd wel ergens een boutje los bij een nieuwe machine, ook al was die wel degelijk aangedraaid bij oplevering.
Lijkt me hier ook gewoon nodig.