Hoogspanningsmast producent

Voor al je vragen over het elektriciteitsnet, hoog- en middenspanningstechniek waarop je het antwoord maar niet kunt vinden. Wellicht kan iemand je helpen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Alles
Nieuw forumlid. Wees vriendelijk voor 'm ;-)
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2018 17:15

Hoogspanningsmast producent

Bericht door Alles » 16 jan 2018 09:22

Hallo,

Als ontwerper ben ik bezig met een opdracht voor een uitkijktoren. Nu vroeg ik mij af of hoogspanningsmasten ook te koop zijn bij de producent? Hebben jullie enig idee? En wie is eigenlijk de producent van de masten zelf?
Groeten,

Art

Gebruikersavatar
CS
middenspanning
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 jan 2017 23:30
Dichtstbijzijnde trafo: Wespelaar

Re: Hoogspanningsmast producent

Bericht door CS » 16 jan 2018 12:37

Art,

Sommige producenten hebben een cataloog met standaard masten of structuren. Ik suggereer dat je eens googled naar Imedexsa-Jeminez-Consorzio 2000.

Wel een bedenking, voor een uitkijktoren is het naar gewicht rendabeler om buisstructuren te gebruiken dus kijk anders naar constructeurs van gsm masten, je gaat 9/10 een betere totaal prijs (aankoop+montage) hebben.

Jan

Gebruikersavatar
Knarvel
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1180
Lid geworden op: 29 apr 2012 18:19
Dichtstbijzijnde trafo: Waarderpolder

Re: Hoogspanningsmast producent

Bericht door Knarvel » 17 jan 2018 11:03

Bekende producenten zijn ABB en Siemens, beiden hebben kantoren in Nederland. De wintracs worden door VDL gemaakt, en je kunt ook nog terecht op websites als Alibaba.com De prijzen van fabrieksnieuwe masten zullen je echter tegenvallen, dus kijk ook eens naar een gebruikte. Tussen Velsen en Zoetermeer worden in de komende 3 jaar een groot aantal masten uitgefaseerd... Wellicht kan je daar iets mee.

RolandB
middenspanning
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 jan 2017 16:35
Dichtstbijzijnde trafo: Delft

Re: Hoogspanningsmast producent

Bericht door RolandB » 24 jun 2022 20:14

Ik zat net op Google naar 132 kV mastontwerpen te zoeken, toen mijn oog viel op een plaatje
op websites als Alibaba.com
https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 79036.html
Volgens mij is geen van deze modellen ontworpen voor 132 kV, maar als Tennet snel iets nodig heeft, ze beloven 100% on time delivery, zijn ISO gecertificeerd en hebben nog QA/QC inspecteurs ook, wat wil je nog meer?

Groeten,

Roland.
Geboren en opgegroeid in Papendrecht, met prachtige 50, 150 en 380 kV vakwerkmasten.

Plaats reactie