Duitse GE netkaart project

Discussie over netkaarten, waaronder onze eigen HoogspanningsNet Netkaart
Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3404
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Duitse GE netkaart project

Bericht door Peter » 14 jan 2022 20:48

Nu Duitsland alweer enige tijd (vrijwel) volledig is ingetekend is het nu zaak om de kaart zoveel mogelijk actueel te houden. Zo heb ik de afgelopen tijd de nieuwe 380kV verbinding Kassø (DK) - Handewitt - Schuby West - Audorf ingetekend. Rondom Rensburg en de crossings over het Nord-Ostsee-Kanal was het nog wel even puzzelen aangezien daar ook de nodige wijzigingen aan het 110kV net hebben plaatsgevonden. Verder heb ik de stations Hamburg Nord en Hamburg Ost bijgewerkt. Voor een aantal andere projecten is het wachten op nieuw beeldmateriaal van Google Earth.

Verder heb ik de situatie bij Oberzier bijgewerkt. De oude 380kV verbinding is i.v.m. uitbreiding van de Tagebau Hambach in 2020 geamoveerd. Er staat nog wel een vraag bij me open. Weet iemand het Bauleitnummer en de mastnummers van de 380kV het gedeelte van de verbinding naar Maasbracht tussen Pkt. Puffendorf en de Nederlandse grens en de 380kV inlussing naar Siersdorf?

JarnoS
380 kV
Berichten: 405
Lid geworden op: 02 feb 2017 19:32
Dichtstbijzijnde trafo: Emmen Weerdinge

Re: Duitse GE netkaart project

Bericht door JarnoS » 09 aug 2022 09:11

De 4 circuit lijn tussen Geplaatste speld
https://maps.app.goo.gl/WKodrZ3HH4jSVttZA
en
Geplaatste speld
https://maps.app.goo.gl/NjrYfCdPAvxVitwv6
staat nog niet op de kaart.
Die lijn heeft gedeeltelijk bij draagmasten de bliksemtraversen op de bovenste traversen vastgebonden zeg maar.
Die lijn is ook te volgen bij de Autobahn A99 bij München.

Gebruikersavatar
Knarvel
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1184
Lid geworden op: 29 apr 2012 18:19
Dichtstbijzijnde trafo: Waarderpolder

Re: Duitse GE netkaart project

Bericht door Knarvel » 11 aug 2022 17:28

Is intussen ingetekend. Vraag me wel af waar deze verbindingen verder heen voeren... Vaterstetten is wel wat klein voor 4 extra aansluitingen. Maar mogelijk kan ik over een week of 2-3 daar wat veldwerk gaan doen, we zien wel.

JarnoS
380 kV
Berichten: 405
Lid geworden op: 02 feb 2017 19:32
Dichtstbijzijnde trafo: Emmen Weerdinge

Re: Duitse GE netkaart project

Bericht door JarnoS » 14 apr 2023 21:38

Ik was regelmatig op Google te kijken en schijnt dat Emden - Conneforde 380kV af te moeten zijn.
De 220kV lijn zag ik op foto's dat ze laatst geen draden meer heeft.
Ik denk nu dat inmiddels gesloopt is.

Ik dacht eerst 4 circuit 380kV lijn moest komen van Emden-Conneforde later schijnt toch gewijzigd naar twee circuit.
Ook bijzonder is dat daar ook hamerkoppen in die lijn uitgevoerd is.

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3404
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Duitse GE netkaart project

Bericht door Peter » 15 apr 2023 11:30

Ik heb zojuist de situatie bijgewerkt op de kaart. Het grootste deel van de nieuwe 380kV verbinding tussen Conneforde en Emden had ik al ingetekend maar juist bij Emden Ost ontbreekt recent fotomateriaal dus ik heb het resterende deel maar bij benadering ingetekend.

JarnoS
380 kV
Berichten: 405
Lid geworden op: 02 feb 2017 19:32
Dichtstbijzijnde trafo: Emmen Weerdinge

Re: Duitse GE netkaart project

Bericht door JarnoS » 12 sep 2023 19:47

De lijn van Ganderkesee - UW St. Hülfe 380kV staat niet op de kaart

De lijn Sottrum-Stade 220kV is inmiddels gesloopt en vervangen door 380kV

Weding- Flensburg 110kV is vervangen door de moderne 110kV-lijn

- Groeten uit Denemarken

Gebruikersavatar
Knarvel
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1184
Lid geworden op: 29 apr 2012 18:19
Dichtstbijzijnde trafo: Waarderpolder

Re: Duitse GE netkaart project

Bericht door Knarvel » 12 sep 2023 21:29

JarnoS schreef:
12 sep 2023 19:47
De lijn van Ganderkesee - UW St. Hülfe 380kV staat niet op de kaart

De lijn Sottrum-Stade 220kV is inmiddels gesloopt en vervangen door 380kV

Weding- Flensburg 110kV is vervangen door de moderne 110kV-lijn

- Groeten uit Denemarken
Ganderkesee - UW St. Hülfe heb ik doorgetrokken tot het station, maar GE heeft nog geen fotomateriaal met de nieuwe masten. Dus rechte lijnen.
Hetzelfde met Sottrum-Stade 220kV, daar doe ik niets aan, om dezelfde reden, geen beelden.

Weding- Flensburg 110kV Dat was toch 66 kV? ook hiervan nog geen beelden.


Zet deze lijnen op de observatielijst, die werk ik af als er weer nieuwe GE beelden langskomen.

JarnoS
380 kV
Berichten: 405
Lid geworden op: 02 feb 2017 19:32
Dichtstbijzijnde trafo: Emmen Weerdinge

Re: Duitse GE netkaart project

Bericht door JarnoS » 12 sep 2023 22:10

Ik ga binnenkort misschien wat beeldmateriaal als ik weer thuis ben.
Lijkt dat de beeldmateriaal nog gevoel heb uit 2020 of zo op Google Maps...
Terwijl 2022 zonnigste zou zijn en zo'n 380.000 satellieten over Duitsland zou trekken...

Die 110kV lijn was nog splinternieuw toen ik het zag.
Op streetview is juist nog een oude mast te zien...

Lijkt Nordostseekanal crossings inmiddels af zijn.
Daar volgt misschien ook beeldmateriaal bij.

Gebruikersavatar
Peter
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 3404
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:02
Dichtstbijzijnde trafo: Almelo Tusveld

Re: Duitse GE netkaart project

Bericht door Peter » 21 jan 2024 13:28

Een tijdlang heb ik weinig aan het Duitse GE netkaart project gedaan maar inmiddels beginnen steeds meer wegen in Duitsland in GE Streetview te krijgen en dat biedt weer veel mogelijkheden voor de netkaart. Nu het nog winter is kan ik mooi vanaf mijn bureau digitaal veldwerk doen. Op sommige Streetview beelden zijn de Bauleit- en mastnummers goed te zien en soms zelfs de circuitnamen! Ook is Streetview erg handig bij het checken van inlussingen of harde aftakken ;)

Inmiddels is een belangrijke ontbrekende schakel opgelost, de Bauleit- en mastnummers van de 380kV verbinding Maasbracht - Siersdorf/Oberzier tussen de grens en Pkt. Puffendorf. Deze heb ik onlangs toegevoegd en ingeklopt en nu ben ik stukken van de Westnetz concessie aan het aanvullen met de mastposities. Ook zijn de Streetview beelden inmiddels actueler dan de beelden vanuit de lucht. Natuurlijk had 2023 weinig heldere dagen maar in 2022 scheen de zon veel en had het inderdaad makkelijk gekund.

Natuurlijk is ook Google Streetview nog lang niet dekkend dus kan nog zeker niet alles aanvullen en toevoegen. Bijvoorbeeld de mastnummers tussen Pkt. Puffendorf en Siersdorf heb ik nog niet kunnen achterhalen maar ik heb al wel gezien dat er geleidelijk aan steeds meer wegen in Streetview komen dus voorlopig doe ik de lijnen die ik wel kan achterhalen :)

Gebruikersavatar
bas380
380 kV + bouwde ZL-MEE in 3D
Berichten: 834
Lid geworden op: 06 apr 2012 19:01

Re: Duitse GE netkaart project

Bericht door bas380 » 20 mar 2024 19:21

Topicstarter hier. :phew:

Geen idee of het al genoemd is, maar hou de 380kv station Alfstedt ook in de gaten zodra er beter beeld is op zowel Maps als Streetview.

Er is één en al daar veranderd en veruit het meest opvallende is het gebruik van Scandinavisch aandoenende portaal masten om die trafostation heen.

Zowieso is het een leuke mastspotplek vanwege dat bokmastlijntje vanaf Neuenkirchen. :)
Thuis in zijn EGD gebied

Plaats reactie