Onderliggende kaart is niet meer correct.

Discussie over netkaarten, waaronder onze eigen HoogspanningsNet Netkaart
ds23man
380 kV
Berichten: 1804
Lid geworden op: 11 okt 2020 12:29

Re: Onderliggende kaart is niet meer correct.

Bericht door ds23man » 24 mar 2021 16:10

Volgens mij zijn we langs elkaar heen aan het lullen. De netkaart laadt de meest recente open street en google kaarten maar niet de ESRI kaart. Heeft helemaal niets te maken met up to date zijn van de bronkaarten maar met het feit dat er in de netkaart een verouderde versie ( minimaal ouder dan 4 jaar) van de ESRI kaart wordt ingelezen.

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Onderliggende kaart is niet meer correct.

Bericht door BaDu » 26 mar 2021 11:47

Ik herhaal:
Het probleem ligt bij ESRI, niet bij de netkaart.

We gebruiken de light en dark gray kaarten via deze links
https://services.arcgisonline.com/ArcGI ... Gray_Base/
https://services.arcgisonline.com/arcgi ... Gray_Base/

Mocht je suggesties hebben voor een actuelere wereldwijde kaart zonder kosten en andere beperkende gebruiksvoorwaarden horen we het graag.
KML-generator generator

ds23man
380 kV
Berichten: 1804
Lid geworden op: 11 okt 2020 12:29

Re: Onderliggende kaart is niet meer correct.

Bericht door ds23man » 26 mar 2021 12:29

Je begrijpt me niet. De ESRI kaart is up to date op Archisonline alleen laadt de netkaart een zwaar verouderde versie. De fout zit hem dus ergens dat de netkaart niet de meest recente kaart inlaadt.

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Onderliggende kaart is niet meer correct.

Bericht door BaDu » 29 mar 2021 10:53

Als ontwikkelaar van de webkaart heb ik een prima idee van wat er wel niet correct is aan de webkaart en het gebruik van de achtergronden.

ESRI geeft voor de door ons gebruikte achtergronden een update datum van 5 februari 2020
Ik geef toe niet super actueel, maar slechts iets ouder dan een jaar is mi acceptabel.

De door jou aangehaalde link is een ander type achtergrondkaart dan wij gebruiken (vectored ipv canvas).
Ondersteuning voor vectored tiles is in leaflet (waar wij de webkaart op gebouwd hebben) nog experimenteel (gaat wel veranderen).
Misschien kunnen we er voor een volgende update van de netkaart eens naar kijken.

=> BaDu out
KML-generator generator

Plaats reactie