380kv Dodewaard-Doetinchem-Hengelo
Re: 380kv Dodewaard-Doetinchem-Hengelo
Ik hou het voorlopig mooi bij m'n Nikon Z fc systeemcamera. Heel tevreden mee!
@Peter, ik word eerder blij van de andere masten die ik tegenkom tijdens t werk.
Cheers Ruben
@Peter, ik word eerder blij van de andere masten die ik tegenkom tijdens t werk.
Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.
Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.
Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.
Re: 380kv Dodewaard-Doetinchem-Hengelo
Vorige week heb ik het over een andere boeg gegooid en de Fuji GFX 50sII gehuurd, dit is dus een middenformaat camera, hoewel wat betreft resolutie vergelijkbaar met de full-frame modellen van Nikon en Sony, maar de beelden hebben vanwege de 44x33 mm grote sensor toch een andere indruk. Vrijdagavond de 17e kon ik dit toestel direct bij goed weer uitproberen hier in de omgeving . Ik vond het een erg fijne camera die voor een Fuji APS-C-gebruiker direct vertrouwd voelt. Oordeel zelf.
Mast 80 ten oosten van Lochem, op de voorgrond het recent vernieuwde spoor en natuurlijk mast 13 naar Borculo. Mast 81 en de hoge masten over de stortplaats Armhoede. Dit is met de 100-200 zoom. Mast 89 geschoten over het erf van de tegenwoordig leegstaande boerderij, een voorbode van wat we met de huidige plannen meer gaan zien. Mast 88 met de opkomende maïs, hier konden de verschillen tussen licht en donker goed overbrugd worden in de nabewerking. Mast 93 in het avondlicht. Laatste foto is een vergezicht van mast 89 en 90. Denk dat het deze camera gaat worden .
Mast 80 ten oosten van Lochem, op de voorgrond het recent vernieuwde spoor en natuurlijk mast 13 naar Borculo. Mast 81 en de hoge masten over de stortplaats Armhoede. Dit is met de 100-200 zoom. Mast 89 geschoten over het erf van de tegenwoordig leegstaande boerderij, een voorbode van wat we met de huidige plannen meer gaan zien. Mast 88 met de opkomende maïs, hier konden de verschillen tussen licht en donker goed overbrugd worden in de nabewerking. Mast 93 in het avondlicht. Laatste foto is een vergezicht van mast 89 en 90. Denk dat het deze camera gaat worden .
Re: 380kv Dodewaard-Doetinchem-Hengelo
Ik weet niet, maar de kleuren zijn wel heel erg opgepompt.
Re: 380kv Dodewaard-Doetinchem-Hengelo
Prachtig!
Komen de kleuren voor je gevoel overeen met hoe het licht er op dat moment uitzag? Rond welk tijdstip was dit?
Komen de kleuren voor je gevoel overeen met hoe het licht er op dat moment uitzag? Rond welk tijdstip was dit?
Re: 380kv Dodewaard-Doetinchem-Hengelo
Het was een mooie avond met al wat lager staande zon, vandaar de warme kleuren. Ik heb ze niet heel erg meer bewerkt dan het standaard kleurprofiel. Naar mijn smaak mag het bij dit licht de kleur wel lekker verzadigd zijn .
Re: 380kv Dodewaard-Doetinchem-Hengelo
Het is toch de Fuji GFX geworden . Ben er erg blij mee hoewel ik nog wel moet wennen aan het andere gebruik, hoewel de bediening natuurlijk niet wezenlijk anders is als de XT3 die ik tot nu toe altijd gebruikte. Ook heb ik alleen de standaardlens nu, hoewel ik met een adapter nog andere lenzen voor het telebereik kan monteren. Hier is een aantal foto's dat ik afgelopen twee zondagen heb gemaakt.
vorige week zondag, mast 72 bij Lochem. Mast 70 bij het Twenthekanaal in het avondlicht. Afgelopen zondagmiddag in lastige lichtomstandigheden bij mast 68 en het 150 kV stijgpunt.
Mast 68 in zijaanzicht met donkere wolk. Twee keer het 150 kV-stijgpunt En nog een keer mast 68 van voren. Afsluiter bij het Twenthekanaal.
vorige week zondag, mast 72 bij Lochem. Mast 70 bij het Twenthekanaal in het avondlicht. Afgelopen zondagmiddag in lastige lichtomstandigheden bij mast 68 en het 150 kV stijgpunt.
Mast 68 in zijaanzicht met donkere wolk. Twee keer het 150 kV-stijgpunt En nog een keer mast 68 van voren. Afsluiter bij het Twenthekanaal.
Re: 380kv Dodewaard-Doetinchem-Hengelo
DSCO0257-b2.JPG is een erg mooie foto!
Re: 380kv Dodewaard-Doetinchem-Hengelo
Kan iemand mij op dit forum uitleggen waarom hier geen halfverankering wordt gebruikt maar een verticale ketting ?
En waarom dan ook nog eens een enkelvoudige. Mij ontgaat ook in deze de logica omdat een dubbele ketting meer zekerheid biedt dan slechts één. Verder blijft het mij verbazen dat Nederland zo’n fan is van halfverankering. Volgens mij is er geen land waar zoveel van deze ophanging voorkomt. In België en Frankrijk zie je het soms maar ook niet veel. In Duitsland zie ik alleen maar verticale kettingen.
En waarom dan ook nog eens een enkelvoudige. Mij ontgaat ook in deze de logica omdat een dubbele ketting meer zekerheid biedt dan slechts één. Verder blijft het mij verbazen dat Nederland zo’n fan is van halfverankering. Volgens mij is er geen land waar zoveel van deze ophanging voorkomt. In België en Frankrijk zie je het soms maar ook niet veel. In Duitsland zie ik alleen maar verticale kettingen.
Re: 380kv Dodewaard-Doetinchem-Hengelo
De dubbele parallele ketting is genomen omdat bij wegkruisingen of waterkruisingen twee kettingen vanuit de toenmalige norm werden voorgeschreven. De halfverankering is alleen bij spoorwegen en snelwegkruisingen destijds gebruikt, omdat met die ophanging in het geval van geleiderbreuk de doorhang minder vergroot dan bij een enkele ketting. De masthoogte hoeft daardoor minder te worden vergroot. Verder biedt de halfverankering de mogelijkheid om langere kettingen in te bouwen, dat is van belang als er een grote kans is op vervuiling is zoals bij de kust of in het binnenland bij industrie. Tenslotte is de doorhang bij een halfverankering kleiner dan bij een enkele ketting, dat scheelt een of twee meter masthoogte. In Nederland zijn we zuinig .
Re: 380kv Dodewaard-Doetinchem-Hengelo
Van afgelopen zondagochtend toen koning winter nog even heerste.
Mast 77 en nog met rijp bedekt land.
Mast 77 en nog met rijp bedekt land.