Crossings, rechtstanden en andere mastvakken
Crossings, rechtstanden en andere mastvakken
Omdat niet alleen de hoogspanningsstations het vastleggen met de drone waard zijn, maak ik bij deze een nieuw draadje voor andere vangst.
Als eerste de crossingsmasten bij Lekkerkerk. Met in de foto van crossing Crayestein-Krimpen, voor de oplettende inzoomer, ook station Krimpen te zien.
Als eerste de crossingsmasten bij Lekkerkerk. Met in de foto van crossing Crayestein-Krimpen, voor de oplettende inzoomer, ook station Krimpen te zien.
Laatst gewijzigd door PJK op 28 apr 2023 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Crossings, mastvakken en andere lijndelen - van boven
Toch halfverankering op de hoogste masten.
Prachtige foto's.
Prachtige foto's.
Veluwemeercrossing 150kV Lelystad-Harderwijk
De Veluwemeercrossing naar Harderwijk vanuit Flevoland gezien.
Crossing Noordhollandsch kanaal bij Wijdewormer
De 150kV-lijn Wijdewormer-Oterleek steek vlakbij station Wijdewormer het Noordhollandsch Kanaal over.
Re: Crossings, rechtstanden en andere mastvakken
Mooie foto's, leuk project. Crossings doen het erg goed met de drone
Re: Crossings, rechtstanden en andere mastvakken
Ah, de hemelpoliep moest weer even een luchtje scheppen?
Ik sluit me aan bij wat Tom ervan zegt, die kruisingen zijn opvallend fotogeniek vanuit de lucht. Je verwacht dat vakwerk lelijk wegvalt zo half tegen de grond en half tegen de lucht, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
Ik sluit me aan bij wat Tom ervan zegt, die kruisingen zijn opvallend fotogeniek vanuit de lucht. Je verwacht dat vakwerk lelijk wegvalt zo half tegen de grond en half tegen de lucht, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
Re: Crossings, rechtstanden en andere mastvakken
Thanks, beide...
Dat is wel een punt; een mast komt nu eenmaal van een laag perspectief vrij snel mooi uit tegen de lucht. Het voordeel van een drone is dan wel weer dat je, ook laag bij de grond, een veel ruimere keuze aan perspectieven hebt. Je bent nu eenmaal niet gebonden aan wegen en wandelpaden.
Het is inderdaad nog een beetje experimenteren met wat allemaal interessant genoeg is om hier te plaatsen. Sinds enige tijd heb ik regelmatig de beschikking over een andere drone met telelens. Een paar maanden terug kon ik daarmee onderstaande werkzaamheden in de gemeente Molenlanden vastleggen. Het is de vervanging naar HTLS van Geertruidenberg-Krimpen nabij mast 37. Ofwel BBB380 (BoerBurgerBeweging380 ?)
Met die telelens kun je dus op een echt behoorlijke afstand blijven voor ineens een heel ander perspectief. Dat is al snel een paar honderd meter. Daarom heb ik in de titel van dit draadje ook het woord 'rechtstanden' maar meegenomen. Maar wat ik zeg, het is nog experimenteren.
Als je nóg een stap verder gaat en handmatig een panoramareeks neemt met de telelens, krijg je weer een wijder perspectief. Dit is een voorbeeld. Hier en daar nog wel met wat stitchingsfouten en ghosting. (Niet handmatig nabewerkt.)
Dat is wel een punt; een mast komt nu eenmaal van een laag perspectief vrij snel mooi uit tegen de lucht. Het voordeel van een drone is dan wel weer dat je, ook laag bij de grond, een veel ruimere keuze aan perspectieven hebt. Je bent nu eenmaal niet gebonden aan wegen en wandelpaden.
Het is inderdaad nog een beetje experimenteren met wat allemaal interessant genoeg is om hier te plaatsen. Sinds enige tijd heb ik regelmatig de beschikking over een andere drone met telelens. Een paar maanden terug kon ik daarmee onderstaande werkzaamheden in de gemeente Molenlanden vastleggen. Het is de vervanging naar HTLS van Geertruidenberg-Krimpen nabij mast 37. Ofwel BBB380 (BoerBurgerBeweging380 ?)
Met die telelens kun je dus op een echt behoorlijke afstand blijven voor ineens een heel ander perspectief. Dat is al snel een paar honderd meter. Daarom heb ik in de titel van dit draadje ook het woord 'rechtstanden' maar meegenomen. Maar wat ik zeg, het is nog experimenteren.
Als je nóg een stap verder gaat en handmatig een panoramareeks neemt met de telelens, krijg je weer een wijder perspectief. Dit is een voorbeeld. Hier en daar nog wel met wat stitchingsfouten en ghosting. (Niet handmatig nabewerkt.)
Rijssen eindmast 218 en lager
Eindmast 218 bij station Rijssen en verder naar mast 217, 216, 215...
Re: Crossings, rechtstanden en andere mastvakken
Mooie perspectieven PJK! Leuk om de werkzaamheden aan de wisselmast eens vanaf gelijke hoogte te kunnen zien. Tot slot zijn de masten bij Rijssen natuurlijk erg bekend voor mij. Leuk om ook deze eens vanuit een ander perspectief te zien
Re: Crossings, rechtstanden en andere mastvakken
hangt zo'n drone stil genoeg om er fotos met lange sluitertijden mee te maken?