Intussen staan de twee 220/25kV transfo's van Heinsch op hun plaats.
https://www.youtube.com/watch?v=P7PgDbAvaX4
Tractieonderstations Infrabel
Re: Tractieonderstations Infrabel
Ik was laatst in Belgie voor een lang weekend weg, na jaren er langs rijden nu toch maar een keer gestopt bij tractiestation Forrieres.
Dit is vlak bij waar de overstroming was en er alleen nog maar rails in de lucht hingen.
https://www.lavenir.net/regions/luxembo ... 6NEC3MCQ4/
Dit is vlak bij waar de overstroming was en er alleen nog maar rails in de lucht hingen.
https://www.lavenir.net/regions/luxembo ... 6NEC3MCQ4/
Re: Tractieonderstations Infrabel
Van 9 tot 22 augustus werkt Infrabel aan de definitieve omschakeling van 3 kV naar 25 kV voor het traject Barnich - Hatrival (gevoed door Heinsch).
Het traject Hatrival - Jambes komt in 2029 aan de beurt.
https://www.railtech.be/nl/innovatie/20 ... eken-tijd/
Het traject Hatrival - Jambes komt in 2029 aan de beurt.
https://www.railtech.be/nl/innovatie/20 ... eken-tijd/
Re: Tractieonderstations Infrabel
Vandaag was er een brandje in het onderstation van Leuven - Infrabel.
Het station produceert 3KV DC en 15KV AC voor het nabije station uit 70 KV, de 70 KV wordt nog doorgelust tot in Sint-Joris-Weert.
Het lijkt erop dat er geen trafo of schakelapparatuur geraakt is, enkel wat kabels na transformatie.
Ik kon een overzichtsfoto maken. Blijkbaar werkt de redundantie goed want ik zag nog treinen rijden!
Het station produceert 3KV DC en 15KV AC voor het nabije station uit 70 KV, de 70 KV wordt nog doorgelust tot in Sint-Joris-Weert.
Het lijkt erop dat er geen trafo of schakelapparatuur geraakt is, enkel wat kabels na transformatie.
Ik kon een overzichtsfoto maken. Blijkbaar werkt de redundantie goed want ik zag nog treinen rijden!
Re: Tractieonderstations Infrabel
Het is de 15 kV die doorgaat naar St-Joris-Weert, niet de 70kV.larsg schreef: ↑14 jul 2022 12:29Vandaag was er een brandje in het onderstation van Leuven - Infrabel.
Het station produceert 3KV DC en 15KV AC voor het nabije station uit 70 KV, de 70 KV wordt nog doorgelust tot in Sint-Joris-Weert.
Het lijkt erop dat er geen trafo of schakelapparatuur geraakt is, enkel wat kabels na transformatie.
Ik kon een overzichtsfoto maken. Blijkbaar werkt de redundantie goed want ik zag nog treinen rijden!
DJI_0231_75.jpg
DJI_0233_1_75.jpg
De brand zelf is ontstaan omdat koperdieven de terugstroomkabels gestolen hadden. De brand was gelukkig op de plaats van de diefstal en niet in het onderstation zelf.
Re: Tractieonderstations Infrabel
Via google maps is langs de spoorlijn naar tienen te haasrode ook iets te zien dat lijkt op een HS station. Op de netkaart is echter niets ingetekend.
Is dit iets intern van Infrabel op het eigen 15kV net of toch een netstation 70/15-3? Op de beelden van google Street view lijken de isolatoren nogal lang voor 15kV.
Een andere mogelijkheid is dat er een verbinding ligt met de post van Heverlee, dat is maar een steenworp verder.
Locatie: 50.847534952041904, 4.73944654431733 of https://goo.gl/maps/6AhuZnRmRhMT7fQR8
Is dit iets intern van Infrabel op het eigen 15kV net of toch een netstation 70/15-3? Op de beelden van google Street view lijken de isolatoren nogal lang voor 15kV.
Een andere mogelijkheid is dat er een verbinding ligt met de post van Heverlee, dat is maar een steenworp verder.
Locatie: 50.847534952041904, 4.73944654431733 of https://goo.gl/maps/6AhuZnRmRhMT7fQR8
Meten is Weten, Gissen is Missen. Raak niets aan wat niet geaard is en aard nooit zonder te meten.
Re: Tractieonderstations Infrabel
Dat is een autotransformator. Deze werkt puur op de 25kV van de bovenleiding, gevoed vanuit Avernas.kevelek schreef: ↑24 jul 2022 18:05Via google maps is langs de spoorlijn naar tienen te haasrode ook iets te zien dat lijkt op een HS station. Op de netkaart is echter niets ingetekend.
Is dit iets intern van Infrabel op het eigen 15kV net of toch een netstation 70/15-3? Op de beelden van google Street view lijken de isolatoren nogal lang voor 15kV.
Een andere mogelijkheid is dat er een verbinding ligt met de post van Heverlee, dat is maar een steenworp verder.
Locatie: 50.847534952041904, 4.73944654431733 of https://goo.gl/maps/6AhuZnRmRhMT7fQR8
Gezien dit puur over de bovenleiding gaat, is er niets ingetekend.