Hoe werkt dit? En waarom zou dat bij een hogere tractiespanning niet kunnen werken?Ook kun je geen treindetectie met spoorstroomlopen doen, wat in zo'n beetje heel Nederland gebeurt.
Tractieonderstations Infrabel
Re: Tractieonderstations Infrabel
Re: Tractieonderstations Infrabel
Dat is gewoon omdat Prorail een prehistorisch systeem met heel lage frequenties gebruikt, in België worden daar moderne systemen met hogere frequenties voor gebruikt waardoor er geen problemen met EMC zijn.
Maar we wijken nu wel erg ver af van de tractieonderstations
Re: Tractieonderstations Infrabel
Kuch, kuch, uche kuch...
We doen hier in NL met blijkbaar een zwaar verouderd systeem slechts 1,3 miljoen reizigers per dag:
https://dashboards.nsjaarverslag.nl/reizigersgedrag
Terwijl de Belgische Spoorwegen slechts 0.6 miljoen per dag weten weg te zetten.
Overigens is de meerderheid van de vervoersbeweging geconcentreerd in de Randstad, een gebied ter grootte van BE!
We doen hier in NL met blijkbaar een zwaar verouderd systeem slechts 1,3 miljoen reizigers per dag:
https://dashboards.nsjaarverslag.nl/reizigersgedrag
Terwijl de Belgische Spoorwegen slechts 0.6 miljoen per dag weten weg te zetten.
Overigens is de meerderheid van de vervoersbeweging geconcentreerd in de Randstad, een gebied ter grootte van BE!
Re: Tractieonderstations Infrabel
Nederland heeft door zijn betere ruimtelijke ordening het veel gemakkelijker om reizigers op de trein te krijgen en boekt dus betere resultaten op dat vlak, maar technologisch hinkt Prorail achter op Infrabel.ds23man schreef: ↑13 nov 2021 20:06Kuch, kuch, uche kuch...
We doen hier in NL met blijkbaar een zwaar verouderd systeem slechts 1,3 miljoen reizigers per dag:
https://dashboards.nsjaarverslag.nl/reizigersgedrag
Terwijl de Belgische Spoorwegen slechts 0.6 miljoen per dag weten weg te zetten.
Overigens is de meerderheid van de vervoersbeweging geconcentreerd in de Randstad, een gebied ter grootte van BE!
Re: Tractieonderstations Infrabel
Ben je wel eens in de Randstad in NL geweest??
Re: Tractieonderstations Infrabel
Jawel hoor, kan hier elk half uur een trein pakken vanuit Groningen naar Amsterdam:
https://www.ns.nl/reisplanner/#/?vertre ... 1-15T09:00
https://www.ns.nl/reisplanner/#/?vertre ... 1-15T09:00
Re: Tractieonderstations Infrabel
Sommigen lijken hier het begrip "remmende voorsprong" niet te kennen.
NL had al een grootschalig uitgerold treinbeveiligingssysteem decennia voordat BE iets had die naam waardig.
Daardoor zit NL nu met een grote migratie in het vooruitzicht die eigenlijk veel minder toevoegt en waardoor dit op een vele trager tempo wordt uitgerold.
In BE had men 20 jaar geleden nagenoeg nergens iets, met uitzondering van de hogesnelheidslijnen.
Uiteindelijk heeft men hier beslist om iets in te voeren op basis van hardware die in een migratie naar ETCS kan hergebruikt worden.
Daardoor is de treinbeveiliging in BE veel moderner dan in NL, maar dat is altijd het voordeel als je (veel) langer wacht dan anderen.
NL had al een grootschalig uitgerold treinbeveiligingssysteem decennia voordat BE iets had die naam waardig.
Daardoor zit NL nu met een grote migratie in het vooruitzicht die eigenlijk veel minder toevoegt en waardoor dit op een vele trager tempo wordt uitgerold.
In BE had men 20 jaar geleden nagenoeg nergens iets, met uitzondering van de hogesnelheidslijnen.
Uiteindelijk heeft men hier beslist om iets in te voeren op basis van hardware die in een migratie naar ETCS kan hergebruikt worden.
Daardoor is de treinbeveiliging in BE veel moderner dan in NL, maar dat is altijd het voordeel als je (veel) langer wacht dan anderen.
Re: Tractieonderstations Infrabel
Daarom rijden ze in BE nog met stoomtreinen..
Maar even serieus, het ATB systeem is hier in NL in 1970 ingevoerd:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Automatis ... Fnvloeding
Al met al met de verbeterde versies, heeft dat systeem echt wel zijn (economische) dienst gedaan. Verder heb je voor ERMTS een GSM rail netwerk nodig. Dat was hier in 2004 al volledig operationeel terwijl BE nog moest beginnen met de aanleg in 2007. Inmiddels is al bekend dat het systeem na 2030 niet meer ondersteund wordt. Dus de afschrijf termijn is zeer ongunstig voor BE.
Maar even serieus, het ATB systeem is hier in NL in 1970 ingevoerd:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Automatis ... Fnvloeding
Al met al met de verbeterde versies, heeft dat systeem echt wel zijn (economische) dienst gedaan. Verder heb je voor ERMTS een GSM rail netwerk nodig. Dat was hier in 2004 al volledig operationeel terwijl BE nog moest beginnen met de aanleg in 2007. Inmiddels is al bekend dat het systeem na 2030 niet meer ondersteund wordt. Dus de afschrijf termijn is zeer ongunstig voor BE.
Re: Tractieonderstations Infrabel
In Ciney hebben ze 1 transfo en gelijkrichter buiten dienst genoemen. Het volledige veld 70 kV is weggenomen om te herbruiken in Rivage waar een tweede groep erbij komt. Het gaat hier dus over een scheider en een vermogenschakelaar.Shrek schreef: ↑12 nov 2021 14:43Als ze 20 jaar geleden vernieuwd zijn en nog 5 jaar in dienst blijven hebben de investeringen toch 25 jaar gediend, dat is toch niet niks. Bepaalde componenten als de transfo's en gelijkrichters kunnen trouwens moeiteloos hergebruikt worden in andere tractieonderstations, dat is dus zeker geen verloren kost.