Overzichtsfoto's Hoogspanningsstations
Re: Overzichtsfoto's Hoogspanningsstations
Wederom prachtige foto's. Grappig om te zien dat bij Zwolle Frankhuis het mastportaal van de buismasten richting Kampen er nog staat als veredelde bliksempiek.
Re: Overzichtsfoto's Hoogspanningsstations
Niet mijn beeld, maar wel even het kijken waard:
Opblazen van de centrale Nijmegen…
https://nos.nl/l/2447397
EDIT: nog één, vanuit een andere hoek. Vooral leuk voor treinliefhebbers
Opblazen van de centrale Nijmegen…
https://nos.nl/l/2447397
EDIT: nog één, vanuit een andere hoek. Vooral leuk voor treinliefhebbers
Laatst gewijzigd door 1 op PJK, in totaal 10 keer gewijzigd.
Veendam 110kV
Station Veendam en mast 2 (en 3, 4, 5 etc...)
IJburg 150kV (in aanbouw)
Een nieuw station in een nieuw stukje Amsterdam. 150kV IJburg is in aanbouw. Het gebouw staat, de trafo's staan. De mantelbuizen naar Diemen zijn getrokken, maar aan de kabels wordt nog gewerkt.
Crayestein 380kV
Crayestein 380kV. Tussen de 380kV portalen en de eindmasten lijkt een soort extra hoofdrail met dubbele geleiders te hangen, maar buiten het eigenlijke station. Wie heeft enig idee waar die constructie toe dient? Het enige dat ik me kan indenken is een mogelijkheid tot bypass van het station op een of andere manier...
Re: Overzichtsfoto's Hoogspanningsstations
PJK
Je idee klopt, het is een andere uitvoering van een drierailsysteem. Twee hoofdrails en een hulprial die een beetje buiten de schakeltuin is gemaakt.
Voordeel is om b.v. het zwarte circuit buiten het station om via de hulprail te schakelen waardoor de vermogensschakelaars zijn te onderhouden zonder dat de verbindingen zijn N-1 verliest.
Nadeel is dan wel dat de trafo’s dan op de zelfde rial staan en niet meer N-1 aangesloten zijn.
Johan
Je idee klopt, het is een andere uitvoering van een drierailsysteem. Twee hoofdrails en een hulprial die een beetje buiten de schakeltuin is gemaakt.
Voordeel is om b.v. het zwarte circuit buiten het station om via de hulprail te schakelen waardoor de vermogensschakelaars zijn te onderhouden zonder dat de verbindingen zijn N-1 verliest.
Nadeel is dan wel dat de trafo’s dan op de zelfde rial staan en niet meer N-1 aangesloten zijn.
Johan
Re: Overzichtsfoto's Hoogspanningsstations
Duidelijk kleurverschil te zien tussen de Krimpen-lijn en de EZH-kleur van de Maasvlaktelijn.
Coevorden Krimweg 110kV
Krimweg... Krimweg... Hmmm, doet me aan een geopolitiek conflict denken.
Maar in Coevorden zal de Krimweg vast naar een ander soort Krim leiden...
Hier Coevorden Krimweg-110kV en het naastgelegen zonnepark De Watering.
Maar in Coevorden zal de Krimweg vast naar een ander soort Krim leiden...
Hier Coevorden Krimweg-110kV en het naastgelegen zonnepark De Watering.
Re: Overzichtsfoto's Hoogspanningsstations
Mooie opnames, met de omgekeerde vlaggen nog op de lantaarnpalen naast het station
.

Nederweert-150kV en tijdelijk GIS
Station Nederweert-150kV wordt gerenoveerd. En dat gebeurt volgens een nieuwe wijze waarbij het hele station op een tijdelijk GIS is overgenomen, zodat de hele AIS-installatie in één keer vervangen kan worden.