Het kan ook gebruikt worden om de lijnen na de voorlaatste mast te ontdubbelen naar een 3e en 4e dwarsregeltransformator. Dat lijkt mij het meest realistisch. In Zandvliet staan ook 2 dwarsregeltransformatoren per lijn vanuit Rilland. Dat kan als de capaciteit van 1 lijn naar 3GVA wordt verhoogd zoals nu de norm wordt voor het koppelnet (in België toch).JarnoS schreefCOLON ↑30 Nov 2022 22:06Ik vraag me af waarom dat er twee dubbelvlag-eindmasten bij het trafostation Van Eyck naast elkaar staan terwijl ook één kan of beter twee enkelvlagmasten?
Is dat er bedoeld dat er een toekomst plan dat die lijn tussen Maasbracht-van Eyck 380kV verdubbeld wordt?
Overzichtsfoto's Hoogspanningsstations
Re: Overzichtsfoto's Hoogspanningsstations
Re: Van Eyck 380kV
Laat ik het samenvatten met de opmerking dat je inspanningen hogelijk gewaardeerd worden.PJK schreefCOLON ↑30 Nov 2022 21:02Ach, soms ligt iets net niet op de route, maar is het weer te mooi om er niet een klein stukje voor om te rijden. En het is een ontspannende bezigheid, je ziet nog eens delen van het land waar je anders amper komt. Dat bezoek aan Middelharnis heb ik nog bekroond met een lekker hapje bij de plaatselijke vishandel, was ook geen slechte keuze.
Zo wilde ik er geen gewoonte van maken, maar ja, als ik dan in België in de buurt ben... heb ik meteen Van Eyck 380kV maar op de foto gezet.
Van_Eyck-1.JPG
Van_Eyck-2.JPG
Van_Eyck-3.JPG
Van_Eyck-4.JPG
Omdat het station van Eyck nieuwer is dan de lijn denk ik. Op topotijdreis kan je nog net de situatie van voor van Eyck zien op de 2006 luchtfotos. De oude mast stond midden op het terrein. Door er 4 omheen te zetten en vervolgens de lijn anders af te spannen kan je met beperkte VNB het station en de masten bouwen. En 1 type mast gebruiken is soms goedkoper dan een enkelcircuit mast ontwerpen en bouwen.JarnoS schreefCOLON ↑30 Nov 2022 22:06Ik vraag me af waarom dat er twee dubbelvlag-eindmasten bij het trafostation Van Eyck naast elkaar staan terwijl ook één kan of beter twee enkelvlagmasten?
Is dat er bedoeld dat er een toekomst plan dat die lijn tussen Maasbracht-van Eyck 380kV verdubbeld wordt?
Het zou idd kunnen dat die lijnen rechtstreeks naar Maasbracht gingen vanuit Massenhoven en Gramme, en dat er pas later een station gebouwd is, maar ik had toch het idee dat dit al langer dan pakweg 15 jaar geleden is. De dwarsregeling is wel recenter, dus het zou mij niet verbazen dat daar wel uitbreidingswerken aan vooraf gegaan zijn.NSLA schreefCOLON ↑05 Dec 2022 06:35Omdat het station van Eyck nieuwer is dan de lijn denk ik. Op topotijdreis kan je nog net de situatie van voor van Eyck zien op de 2006 luchtfotos. De oude mast stond midden op het terrein. Door er 4 omheen te zetten en vervolgens de lijn anders af te spannen kan je met beperkte VNB het station en de masten bouwen. En 1 type mast gebruiken is soms goedkoper dan een enkelcircuit mast ontwerpen en bouwen.JarnoS schreefCOLON ↑30 Nov 2022 22:06Ik vraag me af waarom dat er twee dubbelvlag-eindmasten bij het trafostation Van Eyck naast elkaar staan terwijl ook één kan of beter twee enkelvlagmasten?
Ik had altijd het idee dat de lijnen Massenhoven-Van Eyck en Van Eyck-Gramme specifiek aangelegd zijn om het station Van Eyck te kunnen aansluiten, maar het kan zijn dat er toen van Van Eyck nog geen sprake was.
Wanneer de verschillende stations ertussen geplaatst zijn in Meerhout, (aftakking) André Dumont en Lixhe, weet ik niet zo direct
Op mijn topografische atlas stond nog die lijn gesplitst was.
Is van van Eyck - Gramme ouder is of juist van Eyck - Massenhoven?
Die van Van Eyck Massenhoven vind ik Hollands eruit zien qua model zoals kattenoren en bliksemdraden op de bovenste traverse samen met gewone hoogspanningsdraden.
Die van Van Eyck Massenhoven vind ik Hollands eruit zien qua model zoals kattenoren en bliksemdraden op de bovenste traverse samen met gewone hoogspanningsdraden.
Zie topotijdreis, omdat het dicht bij Nederland zit is het station toevallig te zien. https://topotijdreis.nl/satelliet/2007/ ... 48021,10.9
Volgens mij is Van Eyck - Gramme ergens in de jaren 1970 gebouwd, van Eyck - Massenhoven meen ik mij te herinneren begin jaren 1980, maar ik ben er niet 100% zeker van.JarnoS schreefCOLON ↑05 Dec 2022 20:46Op mijn topografische atlas stond nog die lijn gesplitst was.
Alblasserdam 150kV
Station Alblasserdam. Visueel niet heel interessant. Nettechnisch wel onmisbaar.
Dinteloord 150kV
Station Dinteloord 150kV. Genoeg ruimte voor uitbreidingen.
110kV IJsselmuiden
110kV-station IJsselmuiden