Een 380 kV-loze provincie als ik het goed heb de enige

Eerst op de vrijdag na Hemelvaart in Sneek het portalenlijntje bekeken, ingesloten door woonwijken en met een bedreigde status.
Het weer was fris en driedelig grijs, representatief voor deze maand.
Als eerste bij het portaal dat bij een vijver staat, op korte afstand van een trafostation.
Het is me niet heel duidelijk of dat ooit bovengronds was verbonden, je zou denken van wel.
Nu zijn de middelste twee circuits in ieder geval spanningsloos, want Marnezijl is rechtstreeks met Rauwerd ingelust zoals later zal blijken. Mastbord op een van de poten. Het laatste draagportaal. Van de andere zijde. De kolommen doen wel wat denken aan de oudere bovenleiding eindportalen. Portaal 88 De kolommen hebben evenwijdige randen. Vervolgens kwam ik eerst langs het 2-circuit vervolg in de richting van Bolsward (Marnezijl). Deze kruisingsmast is zo te zien uitgerust met een van de nieuwere 5G-antennes. Die vallen nogal fors uit op zo'n lichte mast. De komende tijd zullen we dit vaker te zien krijgen, gezien de vervangingsgolf die is ingezet. De voorlaatste hoekmast, op de achtergrond het portaal met het knooppunt, waarbij dus een circuit doorgaat naar Rauwerd. De buismastenlijn naar Rauwerd. Ontwerp doet denken aan de masten in de Alblasserwaard, maar dan voor 110 kV. Als voorganger moet hier een 60 kV-lijn hebben gestaan.
Eindportaal bij Loënga. De geleiders op de bovenligger zitten met jukjes onder de balk, de bliksemdraad erboven