Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Sinds vanmiddag is het eerste circuit (VVL-GK110) in bedrijf via de nieuwe verbinding (vanaf mast 1 tot en met mast 26).
-
- BerichtenCOLON 192
- GeregistreerdCOLON 23 Mei 2020 19:49
Update 03-03-2022: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Afgelopen periode is 110 kV Vierverlaten-Grijpskerk Rood op 18 februari in bedrijf gegaan en tevens ook de nieuwe OSPS (opstijgpunten) bij eindmast 1 en hoekmast 26. Afgelopen vrijdag zijn de eerste geleiders uit de hamerkoppen in lijnstuk 5-32 gehaald aan de oostelijke kant in het deel 18-32, afgelopen maandag in 5-18, vannacht worden de westelijke geleiders uit 18-32 gehaald en volgende week worden de laatste geleiders uit de hamerkoppen gehaald in 3-5.
Steunmasten 52 53 staan nu, hoekmast 56, steunmast 57 en hoekmast 77 zijn in aanbouw en verder staan steunmasten 78, 80-83 nu ook.
In lijnstuk 95-102 hangen de eerste katrollen en lijnstuk 102-108 heeft nu al zijn geleiders.
Hieronder de foto's van 27 februari
Steunmasten 52 53 staan nu, hoekmast 56, steunmast 57 en hoekmast 77 zijn in aanbouw en verder staan steunmasten 78, 80-83 nu ook.
In lijnstuk 95-102 hangen de eerste katrollen en lijnstuk 102-108 heeft nu al zijn geleiders.
Hieronder de foto's van 27 februari
Laatst gewijzigd door 6 op Bram Gaastra, in totaal 1 keer gewijzigd.
-
- BerichtenCOLON 192
- GeregistreerdCOLON 23 Mei 2020 19:49
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Mooi verslag Bram, en wat is het fijn om weer blauwe luchten te zien 
Toch blijft het een bizarre aansluiting met het 110kV circuit op de nieuwe lijn, al is het natuurlijk een tijdelijke situatie. Wel jammer dat de parallel lopende hamerkoplijn nu definitief gesloopt gaat worden. Daarmee verdwijnen ook de unieke verhoogde exemplaren bij het Van Starkenborghkanaal.
Desalniettemin blijft het leuk om zo vanaf mijn pc-scherm de bouw van deze nieuwe 380kV verbinding te volgen

Toch blijft het een bizarre aansluiting met het 110kV circuit op de nieuwe lijn, al is het natuurlijk een tijdelijke situatie. Wel jammer dat de parallel lopende hamerkoplijn nu definitief gesloopt gaat worden. Daarmee verdwijnen ook de unieke verhoogde exemplaren bij het Van Starkenborghkanaal.
Desalniettemin blijft het leuk om zo vanaf mijn pc-scherm de bouw van deze nieuwe 380kV verbinding te volgen

Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Gelukkig zijn er nog 2 exemplaren over de Reitdiep verder die 110kV-lijn.
Die met één kant draad moet ik even nog aan Musselkanaal-Lathen 110kV verbinding te denken.
Maar wel jammer dat ze nu weggaan.
Die met één kant draad moet ik even nog aan Musselkanaal-Lathen 110kV verbinding te denken.
Maar wel jammer dat ze nu weggaan.

-
- BerichtenCOLON 192
- GeregistreerdCOLON 23 Mei 2020 19:49
Update 04-03-2022: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Hieronder heb ik verschillende foto's bij en rondom de nieuwe tijdelijke OSPS (opstijgpunten) bij eindmast 1 en hoekmast 26.
De linker wintrack pyloon vanaf Vierverlaten gezien is de P1 pyloon en de rechter wintrack pyloon P2.
Bij eindmast 1 gaat 110 kV Vierverlaten-Grijpskerk Rood vanaf het opstijgpunt naar de linkerzijde in P1, vervolgens gaat het onderlangs naar de rechterzijde in P2 en daar gaat het met de P2 pylonen naar hoekmast 26, reden omdat de P1 pylonen nog niet in lijnstuk 12-20 staan doordat nu de hamerkoppen nog op dat tracé staan.
Bij hoekmast 26 gaat het vanaf de rechterzijde van P2 onderlangs terug naar de linkerzijde van P1 en vervolgens gaat het naar het opstijgpunt.
Hieronder begin ik met de foto's bij eindmast 1
Dat waren de foto's bij eindmast 1.
Hieronder begin ik met de foto's bij hoekmast 26.
De linker wintrack pyloon vanaf Vierverlaten gezien is de P1 pyloon en de rechter wintrack pyloon P2.
Bij eindmast 1 gaat 110 kV Vierverlaten-Grijpskerk Rood vanaf het opstijgpunt naar de linkerzijde in P1, vervolgens gaat het onderlangs naar de rechterzijde in P2 en daar gaat het met de P2 pylonen naar hoekmast 26, reden omdat de P1 pylonen nog niet in lijnstuk 12-20 staan doordat nu de hamerkoppen nog op dat tracé staan.
Bij hoekmast 26 gaat het vanaf de rechterzijde van P2 onderlangs terug naar de linkerzijde van P1 en vervolgens gaat het naar het opstijgpunt.
Hieronder begin ik met de foto's bij eindmast 1
Dat waren de foto's bij eindmast 1.
Hieronder begin ik met de foto's bij hoekmast 26.
Laatst gewijzigd door 5 op Bram Gaastra, in totaal 24 keer gewijzigd.
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Fraaie foto's met eindelijk weer blauwe luchten. Bedankt voor het plaatsen, geeft een duidelijk beeld.
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
leuke plaatjes.
Ook grappig die foto IMG-2022-03-03 09.jpg, een 2-circuits-1 pyloon 380 kv wintrack met 110 kv meelifters
Ook grappig die foto IMG-2022-03-03 09.jpg, een 2-circuits-1 pyloon 380 kv wintrack met 110 kv meelifters

Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Hahahaha die 'Wintrackkopmast' van foto IMG 2022 03 03 09
Voorlopig moeten de wintrackmasten lichtblauw geschilderd worden.
Omdat er veel zonnige dagen nog komen.
Voorlopig moeten de wintrackmasten lichtblauw geschilderd worden.
Omdat er veel zonnige dagen nog komen.
-
- BerichtenCOLON 192
- GeregistreerdCOLON 23 Mei 2020 19:49
Update 01-04-2022: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Alle geleiders zijn inmiddels uit lijnstukken 3-5, 5-18-32, in mei begint de sloop van dit stuk.
Verder staan hoekmast 56, steunmasten 57 58, steunmasten 62 63, steunmast 67, hoekmast 77 en steunmast 79 nu ook en steunmasten 84 en 87 zijn in aanbouw.
Lijnstuk 89-95 heeft nu alle katrollen, lijnstuk 95-102 heeft nu de eerste geleiders en hoekmast 108 heeft nu al zijn bretellen en is gereed.
Hieronder de foto's van 27 maart.
Verder staan hoekmast 56, steunmasten 57 58, steunmasten 62 63, steunmast 67, hoekmast 77 en steunmast 79 nu ook en steunmasten 84 en 87 zijn in aanbouw.
Lijnstuk 89-95 heeft nu alle katrollen, lijnstuk 95-102 heeft nu de eerste geleiders en hoekmast 108 heeft nu al zijn bretellen en is gereed.
Hieronder de foto's van 27 maart.
Laatst gewijzigd door 3 op Bram Gaastra, in totaal 21 keer gewijzigd.