Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Ik was vandaag toevallig op het dak van het Groninger Forum en kon ik bijna de Wintrack-verbinding volgen.
Ik vind die 'lege' hamerkoppen meer op vliegtuigen lijken die neergestort worden of juist opstijgen.
Ik vind die 'lege' hamerkoppen meer op vliegtuigen lijken die neergestort worden of juist opstijgen.
-
- Loads: 165
- Aangesloten op: 23 mei 2020 19:49
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Dat is correct ! Zelf kom ik ook best vaak op het Groningerforum en dan kun je inderdaad de hele wintrackverbinding volgen, zelfde voor de twee 220 kV verbindingen, je kan ze met gemak tot en met Zeijerveen en Burgum zien !
-
- Loads: 165
- Aangesloten op: 23 mei 2020 19:49
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Toch bestaand alternatief gevonden voor telecomapparatuur uit hoogspanningsmasten Aduard
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/916006/t ... ten-aduard
#rtvnoord
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/916006/t ... ten-aduard
#rtvnoord
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Prak hem hier even neer:
https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/n ... aterstaat/
Mooie luchtfoto's van mast 4 en 5 Hunze-Vierverlaten met dank aan Rijkswaterstaat.
https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/n ... aterstaat/
Mooie luchtfoto's van mast 4 en 5 Hunze-Vierverlaten met dank aan Rijkswaterstaat.
-
- Loads: 165
- Aangesloten op: 23 mei 2020 19:49
Update 15-05-2022: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Lijnstuk 37-46 heeft inmiddels alle katrollen hangen, steunmasten 59-61 en steunmasten 85 en 86 zijn in aanbouw.
Verder liggen de delen van steunmast 70 en steunmast 74 klaar, steunmasten 64, 65, 68, 69, 84, 87, 88 staan nu, lijnstukken 89-95 en 95-102 hebben alle geleiders en hoekmast 102 heeft nu alle bretellen.
Hieronder de foto's van 8 mei.
Verder liggen de delen van steunmast 70 en steunmast 74 klaar, steunmasten 64, 65, 68, 69, 84, 87, 88 staan nu, lijnstukken 89-95 en 95-102 hebben alle geleiders en hoekmast 102 heeft nu alle bretellen.
Hieronder de foto's van 8 mei.
-
- Loads: 165
- Aangesloten op: 23 mei 2020 19:49
Update 14-07-2022: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
De delen van de P1 pylonen in lijnstuk 12-20 liggen inmiddels klaar.
Lijnstuk 37-46 heeft alle geleiders, lijnstuk 46-56 heeft inmiddels ook de eerste geleiders.
Steunmasten 59-61, hoekmast 66, steunmast 70, hoekmast 71, steunmasten 72-76 en steunmasten 85 86 staan nu en dat betekent dat bij alle mastlocaties de wintracks nu staan, alleen de P1 pylonen in lijnstuk 12-20 nog en dan staan ze echt allemaal.
Steunmasten 59-61, hoekmast 71, steunmasten 72 73 en steunmasten 86-88 zijn een stuk hoger dan rest.
Verder heeft hoekmast 95 inmiddels ook de bretellen.
Hieronder de foto's van 10 Juli.
Lijnstuk 37-46 heeft alle geleiders, lijnstuk 46-56 heeft inmiddels ook de eerste geleiders.
Steunmasten 59-61, hoekmast 66, steunmast 70, hoekmast 71, steunmasten 72-76 en steunmasten 85 86 staan nu en dat betekent dat bij alle mastlocaties de wintracks nu staan, alleen de P1 pylonen in lijnstuk 12-20 nog en dan staan ze echt allemaal.
Steunmasten 59-61, hoekmast 71, steunmasten 72 73 en steunmasten 86-88 zijn een stuk hoger dan rest.
Verder heeft hoekmast 95 inmiddels ook de bretellen.
Hieronder de foto's van 10 Juli.
Laatst gewijzigd door 4 op Bram Gaastra, in totaal 11 keer gewijzigd.
-
- Loads: 165
- Aangesloten op: 23 mei 2020 19:49
Update 14-07-2022: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Laatst gewijzigd door 1 op Bram Gaastra, in totaal 4 keer gewijzigd.
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Mooie foto's, alleen jammer van het donkere weer. Ik zag net dat in Google Earth op de laatste beelden het nieuwe tracé al goed te zien is!
-
- Loads: 165
- Aangesloten op: 23 mei 2020 19:49
Update 15-07-2022: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
@Peter Dat is correct !
De nieuwe satellietbeelden zijn sinds vorige week te zien op google maps en earth.
Afgelopen periode ben ik bij de sloop van de laatste twee hamerkoppen geweest, crossingsmast 21 en steunmast 22 zodat ik met eigen ogen afscheid kon nemen en deze foto's kon maken.
Ook ben ik bij de bouw van de laatste hoekmast en de laatste steunmast wat tevens ook de allerlaatste wintrack van de verbinding is geweest, hoekmast 71 en steunmast 73 bij Stedum.
Hieronder begin ik met de foto's
Dan gaan we door naar de bouw van de laatste hoekmast, hoekmast 71.
Dan gaan we door naar de bouw van de allerlaatste wintrack van de verbinding, steunmast 73.
Binnenkort alleen de P1 pylonen in lijnstuk 12-20 nog en dan staan ze echt allemaal.
De nieuwe satellietbeelden zijn sinds vorige week te zien op google maps en earth.
Afgelopen periode ben ik bij de sloop van de laatste twee hamerkoppen geweest, crossingsmast 21 en steunmast 22 zodat ik met eigen ogen afscheid kon nemen en deze foto's kon maken.
Ook ben ik bij de bouw van de laatste hoekmast en de laatste steunmast wat tevens ook de allerlaatste wintrack van de verbinding is geweest, hoekmast 71 en steunmast 73 bij Stedum.
Hieronder begin ik met de foto's
Dan gaan we door naar de bouw van de laatste hoekmast, hoekmast 71.
Dan gaan we door naar de bouw van de allerlaatste wintrack van de verbinding, steunmast 73.
Binnenkort alleen de P1 pylonen in lijnstuk 12-20 nog en dan staan ze echt allemaal.
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Gelukkig staan masten 39 en 40 van Vierverlaten-Winsum als EGD Hamerkop III crossingsmast nog.
Ik ga ze wel missen.
Ik ga ze wel missen.