Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
@Ds23man: volgende keer wellicht
En tenslotte het laatste deel richting Aduard.
Dit is bij Wetsinge ten noorden van Sauwerd, beide lijnen gevangen in een fraai tegenlicht. De nieuwe verbinding is hier al bijna geheel afgemonteerd.
De kruising van het Reitdiep met de hoogst mogelijke steunmasten, netjes twee aan beide kanten van het water . vanaf de dijk van het Reitdiep zag het er zo uit. Andere kant op. En vanaf de brug pasten de hoge masten erop. Met het mooie hekwerk van de draaibrug. De 220 kV-kruisingsmast 34, met ladders en bordessen. Volgens het bord dichtbij deze mast zou deze mogelijk tot een uitkijktoren worden omgevormd. We hopen dat dit plan ook daadwerkelijk doorgaat, gezien de rechterlijke uitspraak tegen de telecomantennes lijkt dat niet geheel zeker. Mast 29. Vervolgens nog even bij 110 kV Vierverlaten - Winsum gaan kijken.
Dit is in de richting van Vierverlaten. Mast 32 zal het nieuwe beginpunt worden, onder de mast is een stijgpunt gebouwd. Kort voor Aduard nog een laatste foto richting de kruising van het Starkenborghkanaal waarmee de dag eindigde, omdat we op deze plek werden opgepikt en in een warme auto konden stappen .
En tenslotte het laatste deel richting Aduard.
Dit is bij Wetsinge ten noorden van Sauwerd, beide lijnen gevangen in een fraai tegenlicht. De nieuwe verbinding is hier al bijna geheel afgemonteerd.
De kruising van het Reitdiep met de hoogst mogelijke steunmasten, netjes twee aan beide kanten van het water . vanaf de dijk van het Reitdiep zag het er zo uit. Andere kant op. En vanaf de brug pasten de hoge masten erop. Met het mooie hekwerk van de draaibrug. De 220 kV-kruisingsmast 34, met ladders en bordessen. Volgens het bord dichtbij deze mast zou deze mogelijk tot een uitkijktoren worden omgevormd. We hopen dat dit plan ook daadwerkelijk doorgaat, gezien de rechterlijke uitspraak tegen de telecomantennes lijkt dat niet geheel zeker. Mast 29. Vervolgens nog even bij 110 kV Vierverlaten - Winsum gaan kijken.
Dit is in de richting van Vierverlaten. Mast 32 zal het nieuwe beginpunt worden, onder de mast is een stijgpunt gebouwd. Kort voor Aduard nog een laatste foto richting de kruising van het Starkenborghkanaal waarmee de dag eindigde, omdat we op deze plek werden opgepikt en in een warme auto konden stappen .
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
mooie platen weer allemaal.
Misschien te simpel gedacht, maar als je in meeden-eemshaven de circuits in wintrack configuratie ophangt aan weerszijden van de mast, is het magneetveld dan niet kleiner dan bij die 4 circuits-wintracks? Want optisch lijken de circuits daar verder uit elkaar te hangen.
Misschien te simpel gedacht, maar als je in meeden-eemshaven de circuits in wintrack configuratie ophangt aan weerszijden van de mast, is het magneetveld dan niet kleiner dan bij die 4 circuits-wintracks? Want optisch lijken de circuits daar verder uit elkaar te hangen.
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Dat zou best kunnen, maar uitgangspunt bij de 4 circuit Wintracks is dat er 3 circuits in bedrijf kunnen blijven bij onderhoud aan 1 circuit. En dat is niet mogelijk bij de mammoet masten.
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Drie circuits die in dienst kunnen blijven bij onderhoud. In theorie moet dat inderdaad kunnen als de fasen telkens verticaal boven elkaar zitten en niet in een soort langs elkaar stekende rechthoekige driehoeken met de punt omhoog of omlaag, zoals in de mammoetmasten. Maar ik waag te betwijfelen of N-1 op de lijn ook opgaat wanneer men ergens halverwege de verbinding juist in de binnenste twee circuits iets moet fixen. Lijkt me vrij link met de superhoogwerker.
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Dat zal dan ook vanuit de pyloon moeten gebeuren en met eventueel met de lijnwagen, maar inderdaad er zullen misschien (spoed)gevallen kunnen zijn dat het toch nodig is meer uit te schakelen.
Twee gekoppelde vakwerkmasten net als Geertruidenberg - Eindhoven zou je als alternatief met vakwerk kunnen bedenken, in plaats van één middencircuit twee middencircuits. Dan voldoe je aan het n-1 principe. Of anders twee dennenboommasten-lijnen. Dan zit je nog wel lastig met het omvalcriterium..
Twee gekoppelde vakwerkmasten net als Geertruidenberg - Eindhoven zou je als alternatief met vakwerk kunnen bedenken, in plaats van één middencircuit twee middencircuits. Dan voldoe je aan het n-1 principe. Of anders twee dennenboommasten-lijnen. Dan zit je nog wel lastig met het omvalcriterium..
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 23 mei 2020 19:49
Update 02-02-2022: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Fraaie foto's van onze fietstocht Tom !
Hieronder volgen ook mijn foto's.
Hieronder volgen ook mijn foto's.
Laatst gewijzigd door Bram Gaastra op 08 apr 2022 08:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Mooie foto's, leuk met die rietkragen erbij!
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Mooie fotoseries, heren! Blijft leuk om de bouw van deze verbinding zo op de voet te kunnen volgen.
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Ook ik wil eventjes vermelden dat dit een mooie (foto) reportage is.
Leuk om als iemand uit het zuiden de voortgang te volgen daar.
Leuk om als iemand uit het zuiden de voortgang te volgen daar.
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Hallo,
Vanaf 23 februari worden de geleiders van de 110KV verbinding verwijderd.
Te beginnen ten noorden van Aduard (van Starkenborgkanaal).
Vervolgens Nutweg 28 februari en 1 en 2 maart en Friesestraatweg 1 en 2 maart.
Vanaf 23 februari worden de geleiders van de 110KV verbinding verwijderd.
Te beginnen ten noorden van Aduard (van Starkenborgkanaal).
Vervolgens Nutweg 28 februari en 1 en 2 maart en Friesestraatweg 1 en 2 maart.