Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Mooi verslag, geeft een goed beeld van de huidige stand en hoe de hoogspanningslijn er uit zal komen te zien!
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 23 mei 2020 19:49
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Hierbij wat plaatjes van lokatie 27
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Ik vind wel gek over de telecommasten als ze illegaal zijn in 2024.
Wie heeft er dat bedacht.
Ik hoor daar nooit over de bouw van de nieuwe telecommasten.
Bij Hoogeveen Veenoord 110 hoorde ik daar niks over toen.
Als de sloop bij alle masten hoop ik niet die mast 34 die een uitkijktoren zou worden ook tegen de vlakte raakt.
Wie heeft er dat bedacht.
Ik hoor daar nooit over de bouw van de nieuwe telecommasten.
Bij Hoogeveen Veenoord 110 hoorde ik daar niks over toen.
Als de sloop bij alle masten hoop ik niet die mast 34 die een uitkijktoren zou worden ook tegen de vlakte raakt.
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Op zich is dat helemaal niet raar. In het(de) gewijzigde bestemmingsplan(en) is een nieuwe strook opgenomen voor een bovengrondse hoogspanningsleiding. Daarbij is er een gedoogconstructie voor de oude lijn totdat de nieuwe klaar is. Maar let op, ook al zou een oude mast nog in de nieuwe strook staan wordt hij ook illegaal omdat een mast met alleen telecomapparatuur geen hoogspanningsmast meer is. Verder is het maar de vraag of bestaande masten die volgehangen zijn met GSM troep niet strijdig zijn met het bestemmingsplan, daar staat een duidelijke omschrijving in van de functie van het gebruik: stroom transporteren dan wel ondergronds of bovengronds. Dat is totaal wat anders dan wat GSM spul erin hangen, formeel zou de mastverrommeling wel eens illegaal kunnen zijn ( zeker bij lijnen die van het pre mobiele tijdperk zijn).
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 23 mei 2020 19:49
Update 19-09-2021: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Hoekmast 12 heeft inmiddels al zijn bretellen. Lijnstuk 12-20 heeft al zijn geleiders in de P2 pylonen en ook in lijnstuk 20-26 hangen de eerste geleiders.
Verder staan steunmasten 27,28, crossingsmast 32 bij het Reitdiep, steunmasten 33,34 en hoekmast 37 ook en is lijnstuk 26-37 compleet. Daarnaast zijn ze begonnen met lijnstuk 37-46 waar de verbinding bij Sauwerd weg gaat buigen van de 220 kV verbinding om noordelijker van Bedum te gaan lopen. Bij hoekmast 71 bij Stedum komt de verbinding weer bij de 220 kV verbinding. Tevens staan steunmasten 38 en 39 nu.
Verder staan steunmasten 96 en 97 nu, steunmast 98 is nog in aanbouw en liggen de delen van hoekmast 95 klaar. Hoekmast 115 heeft inmiddels al zijn bretellen en lijnstuk 108-115 heeft al zijn geleiders.
Hieronder de foto's van vandaag.
Verder staan steunmasten 27,28, crossingsmast 32 bij het Reitdiep, steunmasten 33,34 en hoekmast 37 ook en is lijnstuk 26-37 compleet. Daarnaast zijn ze begonnen met lijnstuk 37-46 waar de verbinding bij Sauwerd weg gaat buigen van de 220 kV verbinding om noordelijker van Bedum te gaan lopen. Bij hoekmast 71 bij Stedum komt de verbinding weer bij de 220 kV verbinding. Tevens staan steunmasten 38 en 39 nu.
Verder staan steunmasten 96 en 97 nu, steunmast 98 is nog in aanbouw en liggen de delen van hoekmast 95 klaar. Hoekmast 115 heeft inmiddels al zijn bretellen en lijnstuk 108-115 heeft al zijn geleiders.
Hieronder de foto's van vandaag.
Laatst gewijzigd door Bram Gaastra op 30 sep 2022 14:24, 10 keer totaal gewijzigd.
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Hierbij wat foto's van het traject positie 15 - 27
Isolatoren!
Isolatoren!
- Bijlagen
-
- IMG_1882.jpeg (3.9 MiB) 4227 keer bekeken
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Hierbij wat foto's van het traject van Starkenborghkanaal - Aduarderdiep, pos 17 - 17
Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven
Mooie foto's, het begint nu echt wel op een hoogspanningslijn te lijken.
De meningen zullen verdeeld blijven, maar ik kan de aanblik steeds meer waarderen, de V-brace met zijn conische diagonaal en de tamelijk vlakke onderste isolator heeft toch wel wat. En doet in de verte wel wat denken aan een echte mast met traverses.
Solide staalwerk daar van de isolatoren. @Theoké: Kon je zomaar dichtbij komen?
De meningen zullen verdeeld blijven, maar ik kan de aanblik steeds meer waarderen, de V-brace met zijn conische diagonaal en de tamelijk vlakke onderste isolator heeft toch wel wat. En doet in de verte wel wat denken aan een echte mast met traverses.
Solide staalwerk daar van de isolatoren. @Theoké: Kon je zomaar dichtbij komen?