- Mast 4 van Woudhuis - Zutphen. Deze lijn is in 1967 in dienst gekomen & bestaat uit de tweede generatie tonmasten die duidelijk iets anders zijn dan zijn voorganger uit de periode 1954-1964.
- DSC_6487.jpg (275.55 KiB) 10756 keer geschouwd
- Hoekmast 30 van Woudhuis-Hattem. Helaas voorzien van antennes...
- DSC_6490.jpg (350.37 KiB) 10756 keer geschouwd
- Terugkijkend richting Woudhuis zien we hier mast 29.
- DSC_6494.jpg (288.76 KiB) 10756 keer geschouwd
- Ook hier worden geleiders verhoogd op een niet mooie manier, hier zien we het bij mast 32.
- DSC_6502.jpg (351.4 KiB) 10756 keer geschouwd
- Mast 31 t/m 25 zien we hier in beeld. Ook mast 24 voor het deel naar Apeldoorn is nog te zien.
- DSC_6512.jpg (281.68 KiB) 10756 keer geschouwd
- Links mast 33, hier kijken we richting mast 39. Wat opvalt is dat bij mast 35 ook de geleiders zijn verhoogd op dezelfde manier als bij mast 32.
- DSC_6524.jpg (374.97 KiB) 10756 keer geschouwd
- Zijkant van mast 33. De dennenbomen van de PGEM zijn heel simpel gebouwd en stralen rust uit.
- DSC_6529.jpg (297.94 KiB) 10756 keer geschouwd
- Op de voorgrond mast 36. Hier kijken we richting Twello. Duidelijk vallen masten 38 & 39 op die beide verhoogd zijn.
- DSC_6535.jpg (305.15 KiB) 10756 keer geschouwd
- Hier zien we mast 34 als we richting mast 30 kijken.
- DSC_6539.jpg (281.93 KiB) 10756 keer geschouwd
- Mast 37 met afspanmast 38 daarachter. Het lijkt er wel op dat masten 38 & 39 vanaf het begin al verhoogd zijn.
- DSC_6551.jpg (288.28 KiB) 10756 keer geschouwd
- Beide verhoogde masten met de kerk van Twello op de achtergrond. Best apart zo dat de verhoogde types van de PGEM dennenbomen een extra tafeltje hebben zo.
- DSC_6562.jpg (310.49 KiB) 10756 keer geschouwd
- Steunmast 39. Waar Apeldoorn-Deventer & Nijmegen-Veenendaal zich duidelijk onderscheiden met Nijmegen-Apeldoorn zijn hoe de isolatoren zijn opgehangen. Bij de dubbele kettingen zitten ze bij de lijnen naar Deventer & Veenendaal verder uit elkaar.
- DSC_6582.jpg (322.63 KiB) 10756 keer geschouwd
- Links mast 43 en duidelijk is te zien dat de lijn een stukje door Twello heen gaat. Tussen mast 45 & 46 die dicht op elkaar staan wordt de spoorlijn Apeldoorn-Deventer overspannen op een niet gebruikelijke PGEM manier.
- DSC_6587.jpg (329.43 KiB) 10756 keer geschouwd
- Een lange rechtstand van mast 42 t/m mast 30.
- DSC_6615.jpg (325.89 KiB) 10756 keer geschouwd
- Hoekmast 44 staat midden in Twello.
- DSC_6628.jpg (428.47 KiB) 10756 keer geschouwd
- Hoekmast 46 bij de spoorlijn, de mast staat midden op een bedrijventerrein.
- DSC_6631.jpg (423.46 KiB) 10756 keer geschouwd
- Steunmast 48 net buiten Twello, hier was even een klein zongaatje, want er kwam steeds meer bewolking.
- DSC_6646.jpg (326.43 KiB) 10756 keer geschouwd
- Op de voorgrond mast 49, duidelijk is het verloop van de lijn door Twello te zien.
- DSC_6651.jpg (266.61 KiB) 10756 keer geschouwd
- Op de voorgrond mast 52. Achter bij hoekmast 55 maakte de lijn oorspronkelijk een bocht naar rechts om richting de IJssel te gaan, maar die situatie is sinds 1961 veranderd toen de koppeling met de IJsselmij is verlegd van Deventer naar Harculo. Vier steunmasten uit het oude deel tussen Terwolde & Deventer zijn de vinden bij het stadion in Deventer nu ze als lichtmasten dienen, de toren is nog intact maar de traversen zijn natuurlijk verdwenen.
- DSC_6664.jpg (341.81 KiB) 10756 keer geschouwd
- Een staatsieportret van mast 51. Ze blijven toch mijn favoriete masten om te zien!
- DSC_6673.jpg (326.79 KiB) 10756 keer geschouwd
Cheers Ruben.