Hoogspanningsmasten in Gelderland
Re: Hoogspanningsmasten in Gelderland
Veel defensiegebieden zijn in de afgelopen jaren in onbruik geraakt, maar het artillerieschietkamp van 't Harde is nog altijd een belangrijke trainingslocatie (denk ook aan de borden met "Betreden schietterrein levensgevaarlijk!" daar).
https://www.google.nl/maps/@52.4163671, ... 312!8i6656
https://www.google.nl/maps/@52.4163671, ... 312!8i6656
*doet wat stof opwaaien*
Op 13 januari ben ik samen met Hans even wezen kijken bij de drie Nederijn-crossings bij Wageningen aan de kant van Opheusden, aan deze kant heb je toch wel de mooiere overzichten van de crossings. Mede om hier eens te gaan kijken was vanwege het hoge water in de Nederrijn die vanuit Duitsland en Zwitserland aangevoerd wordt door de sneeuwval.
Dit was mijn mini-reportage bij de crossings bij Wageningen.
Cheers Ruben.
Op 13 januari ben ik samen met Hans even wezen kijken bij de drie Nederijn-crossings bij Wageningen aan de kant van Opheusden, aan deze kant heb je toch wel de mooiere overzichten van de crossings. Mede om hier eens te gaan kijken was vanwege het hoge water in de Nederrijn die vanuit Duitsland en Zwitserland aangevoerd wordt door de sneeuwval.
Dit was mijn mini-reportage bij de crossings bij Wageningen.
Cheers Ruben.
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.
Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.
Kijk dat zijn nog eens tweedimensionale masten...De zijkant van de schaarmasten blijft indrukwekkend. Hans kreeg even een hartverzakking als er aan dacht om een schaarmast in model te maken.
Als ik door DLD rijdt en die grote donau's zie, heb ik altijd hetzelfde gevoel, ze doen wat bijna twee dimensionaal aan, terwijl wij in NL in de 380kV ringen de masten veel meer 3D bouwen (muv de asperge masten).
KML-generator generator
Leuke reportage Ruben, wat een water
We zitten weer midden in de "wintermoesson". Wel jammer dat er veel ruis in de foto's zit maar dat zal inherent zijn aan het slechte licht van de laatste tijd waardoor je noodgedwongen flink met de ISO omhoog moet...

Dank je Peter!
Ja het weer is om te janken de laatste maanden. Op het laatst had ik de ISO al op 1000 staan bij de foto's van de crossing van de Zwarte Giraf vanaf een afstand... Een dag later waren de omstandigheden al beter.
Cheers Ruben.
Ja het weer is om te janken de laatste maanden. Op het laatst had ik de ISO al op 1000 staan bij de foto's van de crossing van de Zwarte Giraf vanaf een afstand... Een dag later waren de omstandigheden al beter.
Cheers Ruben.
Afgelopen dinsdag heb ik een paar treinen gefotografeerd op de Betuweroute bij Angeren. Zodoende heb ik ook nog even een bezoek gebracht aan Dodewaard - Doetinchem mast 53A die sinds vorig jaar mast 53 vervangt i.v.m. het doortrekken van de A15 naar de A12. Deze mast zou dan de eerste S+18 in de oostring moeten zijn. Opvallend is dat bij deze mast het topstuk ontbreekt (en er gelukkig nog geen GSM-apparatuur in zit). Verder vallen de bordessen in de toren op en hebben de traversen uitgebreidere railings dan de standaard oostring masten. Tot slot een klein detail, tussen de isolatorkettingen van de half-verankering zitten hondenbotjes en de mast heeft nummer 53A i.p.v. 53N.
Mooie foto Peter! De S+18 blijft een mooie toevoeging aan de Oostring familie. Wel apart dat de mast het nummer 53A heeft gekregen en niet 53N zoals eerst werd gedacht.
Cheers Ruben
Cheers Ruben
Op 8 september heb ik weer eens de fiets meegenomen en ben weer eens het veld ingegaan om wat foto's te maken. Het doel van die dag om wat tonmasten, denneboomasten en de splitsingmast bij Nijbroek op de foto te zetten. Uiteindelijk een toch van Rhenen via Wageningen naar Ede en van Apeldoorn naar Zwolle.
Dit was deel 1 van deze reportage.
Cheers Ruben.
Dit was deel 1 van deze reportage.
Cheers Ruben.
We gaan verder met deel 2.
Dit was het 2e deel van de reportage.
Cheers Ruben.
Dit was het 2e deel van de reportage.
Cheers Ruben.
We gaan verder met het 3e deel de laatste foto's van Dodewaard - Ede en het begin van Woudhuis - Hattem.
Dit waren de foto's van Dodewaard - Ede, hieronder gaat de tweede lijn verder die ik gedaan heb: Woudhuis - Hattem I die stamt uit 1951 & 1961.
Dit was het derde deel van deze reportage.
Cheers Ruben
Dit waren de foto's van Dodewaard - Ede, hieronder gaat de tweede lijn verder die ik gedaan heb: Woudhuis - Hattem I die stamt uit 1951 & 1961.
Dit was het derde deel van deze reportage.
Cheers Ruben