Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven

Foto van hoog- en middenspanningsobjecten gemaakt die je wilt delen met het forum? Plaats 'm hier
Mastbeeld van deze aansluiting
arie
150 kV
Loads: 214
Aangesloten op: 30 jan 2016 19:18
Dichtstbijzijnde trafo: Heemskerk

Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven

Load door arie » 17 apr 2021 10:57

filmtje over plaatsen hoogste mast
https://www.youtube.com/watch?v=14NpkAkjwKo

Mastbeeld van deze aansluiting
Bulb1961
laagspanning
Loads: 7
Aangesloten op: 06 jan 2021 19:51
Dichtstbijzijnde trafo: Vierverlaten

Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven

Load door Bulb1961 » 20 apr 2021 18:37

Hallo,

Kleine update:
Mast 16a.jpg
Mast 16a.jpg (240.28 KiB) 741 keer geschouwd
Mast 13-19a.jpg
Mast 13-19a.jpg (523.32 KiB) 741 keer geschouwd

Bram Gaastra
50 kV
Loads: 51
Aangesloten op: 23 mei 2020 19:49

Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven

Load door Bram Gaastra » 20 apr 2021 21:42

Weer mooie foto's daar in Lijnstuk 12-20 bij crossingsmast 16 !
Laatst gewijzigd door 1 op Bram Gaastra, in totaal 2 keer gewijzigd.

Mastbeeld van deze aansluiting
Bulb1961
laagspanning
Loads: 7
Aangesloten op: 06 jan 2021 19:51
Dichtstbijzijnde trafo: Vierverlaten

Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven

Load door Bulb1961 » 25 apr 2021 14:16

mast 13-19-1.jpg
mast 13-19-1.jpg (625.08 KiB) 532 keer geschouwd
Mast 16-19-1.jpg
Mast 16-19-1.jpg (933.75 KiB) 532 keer geschouwd

Bram Gaastra
50 kV
Loads: 51
Aangesloten op: 23 mei 2020 19:49

Update 02-05-2021: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven

Load door Bram Gaastra » 02 mei 2021 22:26

Hoekmast 2 heeft nu inmiddels zijn bretellen en is gereed.
Daarnaast hangen de katrollen nu ook in lijnstuk 6-9 en zijn crossingsmasten 16 en 17 bij het Van Starkenborgh kanaal afgelopen periode geplaatst.
En daarnaast hangen ook bijna alle geleiders in lijnstuk 115-120.

Hieronder de foto's van vandaag



IMG-20210502-01.jpg
Hoekmast 2 met bretellen.
IMG-20210502-01.jpg (146.39 KiB) 340 keer geschouwd


IMG-20210502-02.jpg
Hoekmast 2 met bretellen.
IMG-20210502-02.jpg (139.72 KiB) 340 keer geschouwd


IMG-20210502-03.jpg
Hoekmast 2 met bretellen.
IMG-20210502-03.jpg (124.99 KiB) 340 keer geschouwd


IMG-20210502-04.jpg
Ook even een blik op eindmast 1 en het 380 kV station. Links is eindmast 1 van 220 kV Vierverlaten-Zeijerveen te zien en rechts eindmast 101N van 220 kV Vierverlaten Burgum.
IMG-20210502-04.jpg (151.41 KiB) 340 keer geschouwd


IMG-20210502-05.jpg
IMG-20210502-05.jpg (119.14 KiB) 340 keer geschouwd


IMG-20210502-06.jpg
Hoekmast 2 nu vanaf de zijkant gezien.
IMG-20210502-06.jpg (97.38 KiB) 340 keer geschouwd


IMG-20210502-07.jpg
Lijnstuk 2-6.
IMG-20210502-07.jpg (149.47 KiB) 340 keer geschouwd


IMG-20210502-08.jpg
Lijnstuk 6-9 waar inmiddels de katrollen in hangen.
IMG-20210502-08.jpg (119.98 KiB) 340 keer geschouwd


IMG-20210502-09.jpg
IMG-20210502-09.jpg (139.31 KiB) 340 keer geschouwd


IMG-20210502-10.jpg
Lijnstuk 6-2.
IMG-20210502-10.jpg (136.25 KiB) 340 keer geschouwd


IMG-20210502-11.jpg
Ingezoomd op hoekmast 2.
IMG-20210502-11.jpg (131.37 KiB) 340 keer geschouwd


IMG-20210502-12.jpg
Lijnstuk 12-20 met crossingsmasten 16 en 17 over het Van Starkenborgh kanaal, deze zijn 75 meter hoog (de normale is 52-54 meter hoog).
IMG-20210502-12.jpg (50.71 KiB) 340 keer geschouwd


IMG-20210502-13.jpg
Crossingsmast 16.
IMG-20210502-13.jpg (94.19 KiB) 340 keer geschouwd


IMG-20210502-14.jpg
IMG-20210502-14.jpg (107.56 KiB) 340 keer geschouwd


IMG-20210502-15.jpg
Crossingsmast 17.
IMG-20210502-15.jpg (101.77 KiB) 340 keer geschouwd


IMG-20210502-16.jpg
Crossingsmast 17 nu meer vanaf de zijkant gezien.
IMG-20210502-16.jpg (109.5 KiB) 340 keer geschouwd


IMG-20210502-17.jpg
Steunmasten 18 19 en 21, binnenkort zal ook hoekmast 20 verschijnen.
IMG-20210502-17.jpg (99.92 KiB) 340 keer geschouwd


IMG-20210502-18.jpg
Lijnstuk 120-115 met steunmast 119 op de voorgrond, ook hier hangen nu bijna alle geleiders.
IMG-20210502-18.jpg (45.6 KiB) 340 keer geschouwd


IMG-20210502-19.jpg
Lijnstuk 115-120 vanaf de andere kant met nu steunmast 117 op de voorgrond.
IMG-20210502-19.jpg (136.18 KiB) 340 keer geschouwd


IMG-20210502-20.jpg
Steunmast 116 en lijnstuk 115-108.
IMG-20210502-20.jpg (104.5 KiB) 340 keer geschouwd


IMG-20210502-21.jpg
Lijnstuk 115-108 nu nog zonder katrollen.
IMG-20210502-21.jpg (93.71 KiB) 340 keer geschouwd

Mastbeeld van deze aansluiting
Tom
380 kV
Loads: 2324
Aangesloten op: 24 dec 2012 16:46
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven

Load door Tom » 03 mei 2021 09:33

Wow, mooie update weer, er is veel te zien.
Direct de eerste is een nieuwe met de bretelles en de post-isolatoren onder de traverse!

PJK
150 kV
Loads: 182
Aangesloten op: 31 mei 2019 17:18
Dichtstbijzijnde trafo: ‘s-Graveland 150kV

Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven

Load door PJK » 03 mei 2021 09:39

Daar rondom het kanaal staat telkens maar 1 pyloon per positie. Gaan ze die eerst in gebruik nemen voordat ze de andere ernaast gaan bouwen?

Mastbeeld van deze aansluiting
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Loads: 3501
Aangesloten op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven

Load door Hans » 03 mei 2021 10:02

Deels. Ik vermoed dat ze de eerste pyloon van draden voorzien en dan de buitenzijde alvast op 110 kV brengen terwijl de binnenkant nog spanningsloos blijft staan. Dan kan men de 110 kV-vakwerklijn afbreken zonder dat Winsum Ranum en UGS Grijpskerk voor langere tijd op één circuit (in de 220 kV-lijn nu) moet draaien. Op die manier blijft de redundantie voldoende gewaarborgd bij een enkelvoudige storing.
Trots geboren in het 110 kV-gebied

Mastbeeld van deze aansluiting
Hunzecentrale
Nieuw forumlid. Wees vriendelijk voor 'm ;-)
Loads: 3
Aangesloten op: 02 mei 2021 22:09
Dichtstbijzijnde trafo: Groningen Hunze

Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven

Load door Hunzecentrale » 03 mei 2021 22:56

Mooi om de voortgang van dit project in foto´s te volgen! Ik was al even aan het meelezen, maar heb me toch maar laten "inlussen".

Tussen Vierverlaten en Brillerij wordt het 2x380kV en 2x110kV door het meeliften van de lijn naar Winsum, dat is duidelijk. Maar wat ik nergens kan vinden: hoe worden de circuits gebruikt tussen Brillerij en Oudeschip? Daar komen zo te zien ook vier circuits, terwijl er maar twee nodig zijn voor de 2x380kV. Komt op dit traject dan een nieuwe 2x110kV-verbinding Brillerij - Eemshaven? Zo ja, dan vraag ik mij af hoe dit in de Eemshaven moet gaan verlopen, want de 110kV zit daar op Robbenplaat terwijl deze nieuwe verbinding op Oudeschip gaat aanlanden. Of blijven twee circuits tussen Brillerij en Oudeschip vooralsnog spanningsloos? Iemand een idee?

maurice
110 kV
Loads: 127
Aangesloten op: 20 jul 2015 21:40
Dichtstbijzijnde trafo: Soest

Re: Nieuwbouw 380 kV Vierverlaten Eemshaven

Load door maurice » 04 mei 2021 12:40

De twee noordelijke circuits blijven vooralsnog spanningsloos tussen Brillerij en Oudeschip.

Plaats reactie