380/150 kV Station Breukelen-Kortrijk
-
- Berichten: 410
- Lid geworden op: 13 jun 2014 14:05
Re: 380/150 kV Station Breukelen-Kortrijk
...en zie nu ook http://www.tennet.eu/fileadmin/user_upl ... 17_web.pdf Nico.
Re: 380/150 kV Station Breukelen-Kortrijk
Goedemorgen mede-vakwerkfanaten,
Gisteren was ik (eindelijk) in de gelegenheid om het bijna gereed zijnde station Breukelen Kortrijk te bezoeken. Nu kan het nog, volgend jaar zal er een haag van struiken en bomen dit stukje techniek aan het oog onttrekken...
Hier zijn de foto's. Het was een fraaie dag, alleen had de zon al flink geschenen, waardoor bij sommige foto's helaas een hittewaas is te zien.
Tot slot enkele mastportretten: Even een paar opmerkingen ten aanzien van de Netkaart: Er gaan geen 4 maar 6 circuits de A2 over en die zijn ten tijde van de reportage nog spanningsloos. Na de in het bedrijf nemen zullen dat 4 circuits zijn van Kortrijk naar Utrecht en 2 van Kortrijk naar Breukelen (Diemen).
Met vriendelijke groeten,
Bas
Edit: 01052017 mastnummer gecorrigeerd
Gisteren was ik (eindelijk) in de gelegenheid om het bijna gereed zijnde station Breukelen Kortrijk te bezoeken. Nu kan het nog, volgend jaar zal er een haag van struiken en bomen dit stukje techniek aan het oog onttrekken...
Hier zijn de foto's. Het was een fraaie dag, alleen had de zon al flink geschenen, waardoor bij sommige foto's helaas een hittewaas is te zien.
Tot slot enkele mastportretten: Even een paar opmerkingen ten aanzien van de Netkaart: Er gaan geen 4 maar 6 circuits de A2 over en die zijn ten tijde van de reportage nog spanningsloos. Na de in het bedrijf nemen zullen dat 4 circuits zijn van Kortrijk naar Utrecht en 2 van Kortrijk naar Breukelen (Diemen).
Met vriendelijke groeten,
Bas
Edit: 01052017 mastnummer gecorrigeerd
Laatst gewijzigd door BasH op 01 mei 2017 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 380/150 kV Station Breukelen-Kortrijk
Mooie reportage. De situatie rondom dit station is helemaal duidelijk nu.
Nu nog wachten op de 380 kV-lijn.
Zeker, de helling van de diagonalen in het onderstuk is wat steiler, maar verder is de bouw wat betreft principe gelijk. Deze eindmast vind ik dan wel door de wat meer gelijkvormige traverses wat beter geslaagd dan het exemplaar aan de andere kant van de A2.Mast 26N is met een traverse minder het kleinere broertje van mast 25, maar nog altijd een robuuste rakker...
Nu nog wachten op de 380 kV-lijn.
-
- Berichten: 410
- Lid geworden op: 13 jun 2014 14:05
Re: 380/150 kV Station Breukelen-Kortrijk
Zie nu ook https://www.facebook.com/StationBreukel ... CH&fref=nf Hartelijke groeten van Nico uit Gouda.
Re: 380/150 kV Station Breukelen-Kortrijk
Aankondiging: Dag van de Bouw 20 mei 2017
Naast Randstad 380 kV en Doetinchem - Wesel is ook station Breukelen-Kortrijk is één van de deelnemende projecten aan de Dag van de Bouw.
Zie hier de uitnodiging.
Met vriendelijke groeten,
Bas
Naast Randstad 380 kV en Doetinchem - Wesel is ook station Breukelen-Kortrijk is één van de deelnemende projecten aan de Dag van de Bouw.
Zie hier de uitnodiging.
Met vriendelijke groeten,
Bas
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: 380/150 kV Station Breukelen-Kortrijk
Aspergemasten of vakwerkmasten?
Gelet op het 'kluitjesvoetbal' rond de aspergermasten ga ik morgen naar ULW-KRK en KRK-BKL. Ik ben me al aan het inlezen in de definitieve documentatie, waarvan morgen de link volgt. Vorige week reed ik na familiebezoek langs mast 25. Afgezien van tijdelijke verbindingen tussen de beide supercircuits Oranje en Paars (ULW-KRK; beide bestaande uit twee geleiders per fase) en Wit en Zwart (KRK-BKL) is deze mast al zo'n beetje klaar, inclusief de onderste traverse voor de verbinding met mast 27 en verder.
Beide netkaarten moeten worden aangepast: geen directe doorverbinding ULW-BKL meer; zes - niet 4 -circuits van station via mast 26 naar mast 25.
Hartelijke groeten van Gerard uit Almere.
PS. De kreet 'aspergemasten' klopt natuurlijk ook omdat asperges meestal niet recht zijn...
PS2. De supercircuits zijn aan de uiteinden met 2 x 6 = 12 geleiders afgewerkt. Ook bij Utrecht Lage Weide heb ik 12 eindsluitingen vastgesteld.
Gelet op het 'kluitjesvoetbal' rond de aspergermasten ga ik morgen naar ULW-KRK en KRK-BKL. Ik ben me al aan het inlezen in de definitieve documentatie, waarvan morgen de link volgt. Vorige week reed ik na familiebezoek langs mast 25. Afgezien van tijdelijke verbindingen tussen de beide supercircuits Oranje en Paars (ULW-KRK; beide bestaande uit twee geleiders per fase) en Wit en Zwart (KRK-BKL) is deze mast al zo'n beetje klaar, inclusief de onderste traverse voor de verbinding met mast 27 en verder.
Beide netkaarten moeten worden aangepast: geen directe doorverbinding ULW-BKL meer; zes - niet 4 -circuits van station via mast 26 naar mast 25.
Hartelijke groeten van Gerard uit Almere.
PS. De kreet 'aspergemasten' klopt natuurlijk ook omdat asperges meestal niet recht zijn...
PS2. De supercircuits zijn aan de uiteinden met 2 x 6 = 12 geleiders afgewerkt. Ook bij Utrecht Lage Weide heb ik 12 eindsluitingen vastgesteld.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: 380/150 kV Station Breukelen-Kortrijk
Bezoek zaterdag 20 mei 2017
Alvast één plaatje. Later meer.
Alvast één plaatje. Later meer.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: 380/150 kV Station Breukelen-Kortrijk
Fotoverslag van het bezoek
De masten 25 en 26 en de 150kV-schakeltuin zijn helemaal klaar. De 500MVA-trafo plus toebehoren staat op zijn definitieve plaats. De kabelverbindingen tussen de 150kV-uitgangen van de trafo en de opstijgpunten van het 150kV-terrein zijn ook al aanwezig. Rest nog het verwijderen van de draden van circuit 380 kV Wit tussen de masten 104 en 105. Daardoor is er hijsruimte voor het inhijsen van de laatste stationsonderdelen. Naar verwachting zijn binnen een week of drie hoekmasten masten 104 en 105 op hun juk aangesloten.
Naast de mastfoto's van 25 en 26 zijn er nog foto's van de hoekmasten 105 (waarmee we beginnen) en 104.
Het terrein is nog zeer rommelig door dingen die na voltooiing zijn verdwenen.
De masten 25 en 26 en de 150kV-schakeltuin zijn helemaal klaar. De 500MVA-trafo plus toebehoren staat op zijn definitieve plaats. De kabelverbindingen tussen de 150kV-uitgangen van de trafo en de opstijgpunten van het 150kV-terrein zijn ook al aanwezig. Rest nog het verwijderen van de draden van circuit 380 kV Wit tussen de masten 104 en 105. Daardoor is er hijsruimte voor het inhijsen van de laatste stationsonderdelen. Naar verwachting zijn binnen een week of drie hoekmasten masten 104 en 105 op hun juk aangesloten.
Naast de mastfoto's van 25 en 26 zijn er nog foto's van de hoekmasten 105 (waarmee we beginnen) en 104.
Het terrein is nog zeer rommelig door dingen die na voltooiing zijn verdwenen.
- Bijlagen
-
- Mast 25 is klaar voor de toekomst en wordt voorlopig gevoed uit Diemen. Kortrijk herbergt na voltooiing ook de functie van netopening.
- DSC_0953B kopie.JPG (1.47 MiB) 9421 keer bekeken
Laatst gewijzigd door ElektroThriller op 21 mei 2017 11:52, 3 keer totaal gewijzigd.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013
- ElektroThriller
- Berichten: 3162
- Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
- Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart
Re: 380/150 kV Station Breukelen-Kortrijk
Vervolg fotoverslag
In tweeën opsplitsen schijnt te helpen.
In tweeën opsplitsen schijnt te helpen.
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013
Re: 380/150 kV Station Breukelen-Kortrijk
Hallo Gerard,
Mooie reportage. Toevallig was ik vanochtend ook bij Breukelen-Kortrijk. Ik had mijn camera bij me, maar zal morgen met een (hopelijk) frisse blik kijken of ik nog iets kan bijdragen .
Hierna ging ik naar de Haarlemmermeer om de opengestelde bouwlocaties daar te bekijken. Ook daarover morgen meer.
Vriendelijke groeten,
Bas
Mooie reportage. Toevallig was ik vanochtend ook bij Breukelen-Kortrijk. Ik had mijn camera bij me, maar zal morgen met een (hopelijk) frisse blik kijken of ik nog iets kan bijdragen .
Hierna ging ik naar de Haarlemmermeer om de opengestelde bouwlocaties daar te bekijken. Ook daarover morgen meer.
Vriendelijke groeten,
Bas