Grote storing Olsterpad met vlambogen
Re: Grote storing Olsterpad met vlambogen
Leuk gedaan. Ik denk inderdaad dat er nog wel wat geslueteld moet worden aan het schema. Ik vermoed dat Hattem toch ook vanaf de Lelystad zijde is ingelust en ook bij mast 42 zijn geen doorlussingen meer. Ik ga morgen nog eens kijken en hoop dan antwoorden te kunnen geven en beeldmateriaal.
Re: Grote storing Olsterpad met vlambogen
Alvast bedankt Tom. Het is leuk om het schema zo compleet mogelijk te maken.Tom voegde de load toe: ↑05 jan 2023 19:27Leuk gedaan. Ik denk inderdaad dat er nog wel wat geslueteld moet worden aan het schema. Ik vermoed dat Hattem toch ook vanaf de Lelystad zijde is ingelust en ook bij mast 42 zijn geen doorlussingen meer. Ik ga morgen nog eens kijken en hoop dan antwoorden te kunnen geven en beeldmateriaal.
Re: Grote storing Olsterpad met vlambogen
Mooi schema, maar die doorverbinding bij mast 81 lijkt me onlogisch. De bedrijfszekerheid van zowel Dronten als Olsterpad neemt daardoor af en je beveiligingssituatie wordt nog complexer.
Ik denk trouwens dat Olsterpad nog niet in bedrijf is, anders had windplan groen ongetwijfeld een persbericht verstuurd dat ze de eerste stroom geleverd hadden. Op de website van windplan Groen zeggen ze ook dat ze in februari 2023 waarschijnlijk een tijdelijke verbinding hebben.
https://www.windplangroen.nl/2022/10/13 ... e-sluiten/
Ik denk trouwens dat Olsterpad nog niet in bedrijf is, anders had windplan groen ongetwijfeld een persbericht verstuurd dat ze de eerste stroom geleverd hadden. Op de website van windplan Groen zeggen ze ook dat ze in februari 2023 waarschijnlijk een tijdelijke verbinding hebben.
https://www.windplangroen.nl/2022/10/13 ... e-sluiten/
Re: Grote storing Olsterpad met vlambogen
Hier een aantal foto's van vandaag van de verschillende doorlussingen. Succes met aanpassen van het schema
.
Bij Dronten, mast 81 geen bijzonderheden. Dit is de driewegsmast. Mast 80 met wisseling. Dronten Olsterpad. het paarse circuit. Dan mast 57 waar inderdaad de doorlussing aanwezig is voor het middencircuit naar het zuidelijke paarse circuit voor connectie van Olsterpad vanuit Lelystad. Mast 48 aan de overkant heeft aan de mast 43-kant een doorlussing van het zuidelijke circuit van de noodlijn naar het meest noordelijke circuit. Dat loopt dus door tot Lelystad. Dan mast 29 gezien vanaf de parkeerplaats langs de N50, hier zit een doorlussing gelijk aan mast 42, om het tijdelijke zuidelijke circuit van de noodlijn weer naar de noordkant te brengen. En bij mast 19 zijn bretellen van twee circuits losgehaald. Het zuidelijke en middelste circuit. Hattem is dus vanuit Lelystad niet verbonden, want het noordelijke circuit loopt door naar Zuidbroek. Die doorlussing is er dus. Hattem zit dan op een aftak van het circuit Woudhuis - Dronten.

Bij Dronten, mast 81 geen bijzonderheden. Dit is de driewegsmast. Mast 80 met wisseling. Dronten Olsterpad. het paarse circuit. Dan mast 57 waar inderdaad de doorlussing aanwezig is voor het middencircuit naar het zuidelijke paarse circuit voor connectie van Olsterpad vanuit Lelystad. Mast 48 aan de overkant heeft aan de mast 43-kant een doorlussing van het zuidelijke circuit van de noodlijn naar het meest noordelijke circuit. Dat loopt dus door tot Lelystad. Dan mast 29 gezien vanaf de parkeerplaats langs de N50, hier zit een doorlussing gelijk aan mast 42, om het tijdelijke zuidelijke circuit van de noodlijn weer naar de noordkant te brengen. En bij mast 19 zijn bretellen van twee circuits losgehaald. Het zuidelijke en middelste circuit. Hattem is dus vanuit Lelystad niet verbonden, want het noordelijke circuit loopt door naar Zuidbroek. Die doorlussing is er dus. Hattem zit dan op een aftak van het circuit Woudhuis - Dronten.
Laatst gewijzigd door 1 op Tom, in totaal 8 keer gewijzigd.
Re: Grote storing Olsterpad met vlambogen
Bedankt Tom voor de foto’s.
Ik ben nog aan het puzzelen.
Nog even een vraag, foto 3107-B2 is dit wel mast 42, ik denk eerder mast 48.
Johan
Ik ben nog aan het puzzelen.
Nog even een vraag, foto 3107-B2 is dit wel mast 42, ik denk eerder mast 48.
Johan
Re: Grote storing Olsterpad met vlambogen
Yes, mast 48 inderdaad
.

Re: Grote storing Olsterpad met vlambogen
De masten 80 en 81 hebben geen doorverbinding.
In mast 57 zit een doorlussing tussen de twee zuidelijke lijnen, dit maakt een verbinding tussen Leystad en Olsterpad. Olsterpad moet dus wachten op een tweede voeding tot het zuidelijke circuit is vernieuwd.
In Dronten Olsterpad lijken de aardschakelaars op de foto ingeschakeld, Lelystad Olsterpad moet dus spanningsloos zijn en ook de lijn Lelystad-Olsterpad. Dat klopt met het idee van NSLA.
In mast 48 42 zit een doorverbinding tussen de buitenste circuits.
In mast 42 zit een doorverbinding tussen de buitenste circuits volgens street view.
In mast 36 zit een doorverbinding tussen de buitenste circuits volgens street view.
In mast 29 zit een doorverbinding tussen de buitenste circuits.
In mast 223 klopt de doorverbinding volgens foto 3112-b2
Na de nieuwe foto’s van Tom wordt duidelijk dat om het spanningsverlies te verminderen er tussen Lelystad en Woudhuis er op verschillende plaatsen twee circuits parallel geschakeld zijn. Ik denk dat er tussen de masten 19 en 223 misschien nog ergens een verbinding zit.
In mast 57 zit een doorlussing tussen de twee zuidelijke lijnen, dit maakt een verbinding tussen Leystad en Olsterpad. Olsterpad moet dus wachten op een tweede voeding tot het zuidelijke circuit is vernieuwd.
In Dronten Olsterpad lijken de aardschakelaars op de foto ingeschakeld, Lelystad Olsterpad moet dus spanningsloos zijn en ook de lijn Lelystad-Olsterpad. Dat klopt met het idee van NSLA.
In mast 48 42 zit een doorverbinding tussen de buitenste circuits.
In mast 42 zit een doorverbinding tussen de buitenste circuits volgens street view.
In mast 36 zit een doorverbinding tussen de buitenste circuits volgens street view.
In mast 29 zit een doorverbinding tussen de buitenste circuits.
In mast 223 klopt de doorverbinding volgens foto 3112-b2
Na de nieuwe foto’s van Tom wordt duidelijk dat om het spanningsverlies te verminderen er tussen Lelystad en Woudhuis er op verschillende plaatsen twee circuits parallel geschakeld zijn. Ik denk dat er tussen de masten 19 en 223 misschien nog ergens een verbinding zit.
Laatst gewijzigd door 2 op Johan, in totaal 10 keer gewijzigd.
Re: Grote storing Olsterpad met vlambogen
Dank voor al je uitzoekwerk Johan. Zijn al die doorverbindingen nou nog het gevolg van de gebeurtenissen bij Kerkdorp of zijn er extra bijgekomen wegens Olsterpad?
Re: Grote storing Olsterpad met vlambogen
Mooi kaartje Johan, de doorlussingen bij 36 en 42 zaten daar inderdaad maar zijn nu niet meer aanwezig. Voor de essentie van het kaartje maakt het geen verschil. Goede vraag inderdaad of er nog een tweede doorlussing is voor een eventuele parallelschakeling. Ik denk het zelf van niet.
Re: Grote storing Olsterpad met vlambogen
Bedankt Tom voor het veldwerk en Johan voor het in kaart brengen van de situatie. Het zou ook kunnen dat ergens tussen mast 19 en mast 223 een knip zit (losgenomen bretelles oid.). [Speurt op StreetView] Dit blijkt inderdaad het geval: Bij afspanmast 232 is er een knip.
@PJK, deze aanpassingen zijn inderdaad een optelsom van beide calamiteiten. Na "Kerkdorp" was er een verbinding bij mast 81 gemaakt en bij mast 80 waren het gele en zwarte circuit doorgeknipt. zie foto's hieronder:

Mast 81

Mast 80
Hiermee werd geregeld dat Dronten weer een redundante verbinding verbinding had. Deze aanpassingen zijn dus weer verwijderd.
En in deze link van StreetView laat zien de doorverbinding tussen beide circuits bij mast 223 er al is sinds september 2021. Hiermee werd Apeldoorn Zuidbroek verzekerd van een redundante verbinding. De knip bij mast 232 was (volgens StreetView) in augustus 2021 zelfs op beide circuits.
Met vriendelijke groeten,
Bas
@PJK, deze aanpassingen zijn inderdaad een optelsom van beide calamiteiten. Na "Kerkdorp" was er een verbinding bij mast 81 gemaakt en bij mast 80 waren het gele en zwarte circuit doorgeknipt. zie foto's hieronder:
Mast 81
Mast 80
Hiermee werd geregeld dat Dronten weer een redundante verbinding verbinding had. Deze aanpassingen zijn dus weer verwijderd.
En in deze link van StreetView laat zien de doorverbinding tussen beide circuits bij mast 223 er al is sinds september 2021. Hiermee werd Apeldoorn Zuidbroek verzekerd van een redundante verbinding. De knip bij mast 232 was (volgens StreetView) in augustus 2021 zelfs op beide circuits.
Met vriendelijke groeten,
Bas
Laatst gewijzigd door 1 op BasH, in totaal 10 keer gewijzigd.