Grote storing Olsterpad met vlambogen
Re: Grote storing Olsterpad met vlambogen
Tom, ik heb de situatie op het schema gezet zoals die op de netkaart is ingetekend.
Richting Dronten lijkt het mijn dat het zo klopt, maakt Dronten N-1 veilig.
De zuiden kant heb ik niet verder in beeld gebracht.
Het is best mogelijk dat het anders is, misschien wil Hans er is naar kijken die heeft de netkaart aan de huidige situatie aangepast.
Johan
Richting Dronten lijkt het mijn dat het zo klopt, maakt Dronten N-1 veilig.
De zuiden kant heb ik niet verder in beeld gebracht.
Het is best mogelijk dat het anders is, misschien wil Hans er is naar kijken die heeft de netkaart aan de huidige situatie aangepast.
Johan
Re: Grote storing Olsterpad met vlambogen
Google is er in april langsgereden. De noodmasten stonden toen al, dus het lijkt me sterk dat de situatie daarna veranderd is. Mast 42:Johan schreef: ↑08 sep 2022 14:14Tom, ik heb de situatie op het schema gezet zoals die op de netkaart is ingetekend.
Richting Dronten lijkt het mijn dat het zo klopt, maakt Dronten N-1 veilig.
De zuiden kant heb ik niet verder in beeld gebracht.
Het is best mogelijk dat het anders is, misschien wil Hans er is naar kijken die heeft de netkaart aan de huidige situatie aangepast.
https://www.google.nl/maps/@52.4868067, ... 384!8i8192
Re: Grote storing Olsterpad met vlambogen
Het gaat erom of de bretelle is geopend bij mast 49. In dat geval is er geen doorlopend circuit, maar dient de doorkoppeling alleen om "over te springen".
Re: Grote storing Olsterpad met vlambogen
De rode stippen zijn open staande schakelaars of zoals in mast 29 losgenomen bretelle.
Dat er tussen Lelystad en mast 42 ergens bretelle zijn losgenomen lijkt me niet zinvol. Je verliest dan N-1 voor Dronten en Oisterpad.
Voor de situatie voorbij Hattem zou ik het schema verder uit moeten werken om zicht te krijgen hoe dit verder geschakeld is.
Vooralsnog maak ik alleen middenspanningsschema’s. Dit was voor mij een zijsprong om de netsituatie duidelijker te maken na twee storingen in het zelfde gebied.
Johan
Dat er tussen Lelystad en mast 42 ergens bretelle zijn losgenomen lijkt me niet zinvol. Je verliest dan N-1 voor Dronten en Oisterpad.
Voor de situatie voorbij Hattem zou ik het schema verder uit moeten werken om zicht te krijgen hoe dit verder geschakeld is.
Vooralsnog maak ik alleen middenspanningsschema’s. Dit was voor mij een zijsprong om de netsituatie duidelijker te maken na twee storingen in het zelfde gebied.
Johan
Re: Grote storing Olsterpad met vlambogen
De laatste update van de netkaart in dit gebied heb ik eergisteren gedaan, maar dat betrof vooral nieuwe objecten zoals de derde koppeltrafo met grondkabel op Lely 380, en het ietsje verplaatsen van GDGroen, tien meter opzij, nu de onderliggende luchtfoto het is gaan tonen. Aan de bretelles en noodverbindingen tussen de circuits is niets veranderd, die situatie geeft nog de toestand weer van de vorige update in april.
Bij Apeldoorn hangt de tijdelijke bretelle nog in de mast net ten noorden van Zuidbroek. Of de knip in de bretelles van het zwarte circuit in positie 29 er nog zit weet ik niet. Is iemand nog over de N763 wezen laagvliegen de laatste tijd?
Bij Apeldoorn hangt de tijdelijke bretelle nog in de mast net ten noorden van Zuidbroek. Of de knip in de bretelles van het zwarte circuit in positie 29 er nog zit weet ik niet. Is iemand nog over de N763 wezen laagvliegen de laatste tijd?
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd
Re: Grote storing Olsterpad met vlambogen
Ik denk dan dat de laatste update ook niet helemaal juist was, omdat die opengemaakte bretelles op de mastposities 29 en 48 niet erg opvallen. Misschien toch handig om de netkaart te updaten op dit punt aan te passen omdat op dit moment aardig wat geïnteresseerden meekijken . Pas als de noodlijn weer weg is zullen die bretelles wijzigen. het zijn dus twee opengemaakte circuits op 29 en één (of twee?) op 48.
Re: Grote storing Olsterpad met vlambogen
Het blijft ingewikkeld om goed grip te krijgen op inmiddels een hele kerstboom aan doorverbindingen, noodmasten, geknipte bretels en geroosterde draden in deze uiterst geplaagde verbinding.
Inderdaad kijken er nogal wat mensen mee naar deze plek op de netkaart. Ik heb de situatie opnieuw bijgeschaafd, hopelijk is ie nu correcter.
Inderdaad kijken er nogal wat mensen mee naar deze plek op de netkaart. Ik heb de situatie opnieuw bijgeschaafd, hopelijk is ie nu correcter.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd
- conscienceai
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 08 sep 2022 15:10
- Dichtstbijzijnde trafo: Dronten
Re: Grote storing Olsterpad met vlambogen
Even gekeken wat er nu precies te zien was op het net, hier een willekeurige locatie in Dronten.
Ps. Mijn eerste post hier
Ps. Mijn eerste post hier
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 11 jun 2017 21:44
- Dichtstbijzijnde trafo: Dronten 150kV / Olsterpad 150kV
Re: Grote storing Olsterpad met vlambogen
Poh, na de dip voor de 300+V piek viel mijn spanningsmeter uit (Ook in Dronten). 300+V is niet heel erg fijn. Volgens mij zijn de verhogingen en verlagingen de on-load tap changers in de koppeltrafo. Die zag natuurlijk de spanning in de 150kV ring dippen waardoor hij de spanning aan de 10kV kant heeft opgeregeld. Toen de 150kV spanning ineens weer goed was zaten de taps op een plek waar ze niet horen. In principe heeft de boel zijn werk gedaan, maar het heeft zo wel vrij veel schade kunnen aanrichten.conscienceai schreef: ↑08 sep 2022 20:36Even gekeken wat er nu precies te zien was op het net, hier een willekeurige locatie in Dronten.
20220908_203228.jpg
Ps. Mijn eerste post hier
Niet alleen gek op telecom (Antennekaart.nl), maar ook gek op alles wat op een mast lijkt en draden heeft.