Verwijdering 50 kV lijn Zwijndrecht - Ridderkerk
Verwijdering 50 kV lijn Zwijndrecht - Ridderkerk
Volgens lokale leugenaartje worden de 50 kV masten van Stedin tussen Ridderkerk en Zwijndrecht ( lus Slikkerveer - Walburg) thv Oostendam de Donaumasten verwijderd.
Aangezien het een reservelijn is komt er geen nieuwe ondergrondse verbinding terug.
Op de netkaart bekeken wordt de regio wel kwetsbaarder en dat in een tijd van opschalen?
Website Stedin meld er (nog) niets over.
Bron: https://www.decombinatieridderkerk.nl/ ... -oostendam
Aangezien het een reservelijn is komt er geen nieuwe ondergrondse verbinding terug.
Op de netkaart bekeken wordt de regio wel kwetsbaarder en dat in een tijd van opschalen?
Website Stedin meld er (nog) niets over.
Bron: https://www.decombinatieridderkerk.nl/ ... -oostendam
Re: Verwijdering 50 kV lijn Zwijndrecht - Ridderkerk
Een artikel uit lokale leugenaartje met foto’s van uitvoering
https://www.rtvridderkerk.nl/lokaal/ve ... idderkerk/
https://www.rtvridderkerk.nl/lokaal/ve ... idderkerk/
Re: Verwijdering 50 kV lijn Zwijndrecht - Ridderkerk
Met datzelfde geld konden ze ook een mooie stadsmarkering of een mooie park bouwen
Van onze centen
Van onze centen
Re: Verwijdering 50 kV lijn Zwijndrecht - Ridderkerk
Het gaat wel heel erg snel, pas in de krant en nu al de afbraak van de 50kV lijn Walburg-Slikkerveer.
Nadat de 50kV verbindingen van Merwedehaven naar Walburg zijn vernieuwd zal de noodzaak van Walburg-Slikkerveer vervallen zijn.
Ik zie in de plannen dat er in Ridderkerk/Bolnes een 150/23/13 kV station is opgenomen. Dat zal voor Slikkerveer en Ridderkerk ook het einde betekenen voor de 50kV vanuit de Krimpenerwaard verwacht ik. Ridderkerk en Slikkerveer moeten dan 23/13 kV stations worden.
Zie het investeringsplan Stedin 2022 blz 57. Staat in de planning voor 2029 gereed.
Johan
Nadat de 50kV verbindingen van Merwedehaven naar Walburg zijn vernieuwd zal de noodzaak van Walburg-Slikkerveer vervallen zijn.
Ik zie in de plannen dat er in Ridderkerk/Bolnes een 150/23/13 kV station is opgenomen. Dat zal voor Slikkerveer en Ridderkerk ook het einde betekenen voor de 50kV vanuit de Krimpenerwaard verwacht ik. Ridderkerk en Slikkerveer moeten dan 23/13 kV stations worden.
Zie het investeringsplan Stedin 2022 blz 57. Staat in de planning voor 2029 gereed.
Johan
Re: Verwijdering 50 kV lijn Zwijndrecht - Ridderkerk
Bedankt voor deze info Johan, ik ga het eens opzoeken en nalezenJohan schreef: ↑19 jan 2022 13:51Het gaat wel heel erg snel, pas in de krant en nu al de afbraak van de 50kV lijn Walburg-Slikkerveer.
Nadat de 50kV verbindingen van Merwedehaven naar Walburg zijn vernieuwd zal de noodzaak van Walburg-Slikkerveer vervallen zijn.
Ik zie in de plannen dat er in Ridderkerk/Bolnes een 150/23/13 kV station is opgenomen. Dat zal voor Slikkerveer en Ridderkerk ook het einde betekenen voor de 50kV vanuit de Krimpenerwaard verwacht ik. Ridderkerk en Slikkerveer moeten dan 23/13 kV stations worden.
Zie het investeringsplan Stedin 2022 blz 57. Staat in de planning voor 2029 gereed.
Johan
Re: Verwijdering 50 kV lijn Zwijndrecht - Ridderkerk
Staat verder niet veel meer over te lezen.
De eventuele ombouw van Ridderkerk en Slikkerveer naar 23/13kV is een inschatting van mij.
Johan
De eventuele ombouw van Ridderkerk en Slikkerveer naar 23/13kV is een inschatting van mij.
Johan
Re: Verwijdering 50 kV lijn Zwijndrecht - Ridderkerk
Zal wel een economisch beslissing geweest zijn omdat er waarschijnlijk groot onderhoud noodzakelijk was.
Re: Verwijdering 50 kV lijn Zwijndrecht - Ridderkerk
In dit gebied liggen nog ±13km vermoedelijk oliedruk 50kV kabel, als dit zo is dan zijn die veelal einde levensduur. Die vervangen met een lange rivierkruising door de Nieuwe Maas zijn hoge kosten mee gemoeid.
Daarbij staan er vermoedelijk ook nog 50kV COQ schakelinstallaties die dan ook moeten worden vervangen.
Die kosten staan tegenover een nieuw station waarmee je ineens ±100 MVA vermogen extra beschikbaar hebt en maar een heel beperkt 23kV net met vier trafo’s op steeltjes moet aanleggen.
Johan
Re: Verwijdering 50 kV lijn Zwijndrecht - Ridderkerk
Bedoelde dat 50Kv lijntje in Ridderkerk.
Re: Verwijdering 50 kV lijn Zwijndrecht - Ridderkerk
Wat ik aan wilde geven is dat na de verbetering Dordrecht Zwijndrecht de lijn Walburg-Slikkerveer niet meer nodig is.
In de oude situatie is Zwijndrecht aangesloten op 150kV Oranjelaan en de stations in Ridderkerk op Krimpen Langeland. In een storing of onderhoud situatie moest de verbinden Walburg-Slikkerveer een deel van de belasting overnemen.
Met het project Oranjelaan Merwedehaven Zwijndrecht is een nieuwe zware voeding gemaakt naar Zwijndrecht. Hierdoor is en veilige N-1 situatie ontstaan voor Zwijndrecht Swinhaven en Walburg.
Voor Ridderkerk en Slikkerveer was al een N-1 veilige situatie maar wel met vermoedelijk oude 50kV oliedrukkabels.
In onderzoek is een nieuw 150/23/13kV station in Ridderkerk/Bolnes voor 2028.
Ik verwacht, maar er is nog niets van de eindsituatie te vinden, dat Ridderkerk en Slikkerveer stations op 23kV steeltjes worden.
Ik heb een schema gemaakt om een en ander wat duidelijker te maken.
Johan
In de oude situatie is Zwijndrecht aangesloten op 150kV Oranjelaan en de stations in Ridderkerk op Krimpen Langeland. In een storing of onderhoud situatie moest de verbinden Walburg-Slikkerveer een deel van de belasting overnemen.
Met het project Oranjelaan Merwedehaven Zwijndrecht is een nieuwe zware voeding gemaakt naar Zwijndrecht. Hierdoor is en veilige N-1 situatie ontstaan voor Zwijndrecht Swinhaven en Walburg.
Voor Ridderkerk en Slikkerveer was al een N-1 veilige situatie maar wel met vermoedelijk oude 50kV oliedrukkabels.
In onderzoek is een nieuw 150/23/13kV station in Ridderkerk/Bolnes voor 2028.
Ik verwacht, maar er is nog niets van de eindsituatie te vinden, dat Ridderkerk en Slikkerveer stations op 23kV steeltjes worden.
Ik heb een schema gemaakt om een en ander wat duidelijker te maken.
Johan