Maasbracht-Born
Maasbracht-Born
Naar aanleiding van het zonnedak in Echten zat ik wat op de netkaart te turen. Daar staan de meeste masten nog gedateerd als 1932 ( incl foto's) maar ze zijn in 2019 begonnen met de mastvernieuwing van deze lijn:
https://www.tennet.eu/nl/ons-hoogspanni ... aasbracht/
En volgens Tennet zou dit in 2020 gereed zijn geweest. En blijkbaar heeft Born al die tijd op 1 circuit gehangen vanuit Lutterade omdat deze kabel nog niet klaar is:
https://www.tennet.eu/nl/ons-hoogspanni ... raetheide/
https://webkaart.hoogspanningsnet.com/i ... 500/5.8319
Toch wel een risicogevalletje met Nedcar in Born.
https://www.tennet.eu/nl/ons-hoogspanni ... aasbracht/
En volgens Tennet zou dit in 2020 gereed zijn geweest. En blijkbaar heeft Born al die tijd op 1 circuit gehangen vanuit Lutterade omdat deze kabel nog niet klaar is:
https://www.tennet.eu/nl/ons-hoogspanni ... raetheide/
https://webkaart.hoogspanningsnet.com/i ... 500/5.8319
Toch wel een risicogevalletje met Nedcar in Born.
Re: Maasbracht-Born
De masten 89, 90 en 91 staan er nog, want die zijn nog niet oud en waren veel later gebouwd.
Re: Maasbracht-Born
Klopt, verderop staan ook wat nieuwere masten. Waar het om gaat is dat de netkaart niet meer klopt. Het stuk tussen Born en Dieteren is al helemaal plat gegaan, maar op de kaart staat het nog steeds als 1932.
Re: Maasbracht-Born
Er is niemand die ons vertelt of een sloopoperatie al klaar is, echt bezig is of dat er lastminute-wijzigingen zijn. We hebben geen afspraken met netbeheerders hierover en nieuwsgaring is eigen werk. In regio's waar we zogezegd zonder correspondenten zitten, zoals Friesland, Limburg en de Kop van Noord Holland, kan de kaart daardoor soms flink uit de pas lopen.
Verder zitten we sinds begin 2020 met corona en daardoor is de hoeveelheid veldwerk zo sterk verminderd dat we het informatiegebrek dat daardoor ontstaat echt kunnen vernemen. Niemand komt simpelweg nog ergens, en bijvangst (lees: netkaartverificatie door even een klein bochtje om langs werkzaamheden te maken) is er dan niet meer bij. Nu we van de vaccinwolk zijn getuimeld, lijkt het er niet meer op dat de beperkingen die corona veroorzaakt nog zullen verdwijnen. We zullen moeten wennen aan permanent minder contact, minder reizen en dus ook minder veldwerk, helaas. Als het daar al bij blijft, de kans is levensgroot dat dit slechts het begin van nog veel grotere problemen is.
Dat betekent andere manieren vinden om slecht gedekte regio's bij te houden. Het satellietdataportaal bijvoorbeeld. Maar dan moet je niet zo'n draak van een jaar als deze hebben, met bovengemiddeld veel bewolking.
Als er iets niet klopt, stuur dan graag een ticket in via de feedbackfunctie van de netkaart. Dan komen de commentaren op gestructureerde wijze op één plek binnen en dat is voor ons makkelijker.
Verder zitten we sinds begin 2020 met corona en daardoor is de hoeveelheid veldwerk zo sterk verminderd dat we het informatiegebrek dat daardoor ontstaat echt kunnen vernemen. Niemand komt simpelweg nog ergens, en bijvangst (lees: netkaartverificatie door even een klein bochtje om langs werkzaamheden te maken) is er dan niet meer bij. Nu we van de vaccinwolk zijn getuimeld, lijkt het er niet meer op dat de beperkingen die corona veroorzaakt nog zullen verdwijnen. We zullen moeten wennen aan permanent minder contact, minder reizen en dus ook minder veldwerk, helaas. Als het daar al bij blijft, de kans is levensgroot dat dit slechts het begin van nog veel grotere problemen is.
Dat betekent andere manieren vinden om slecht gedekte regio's bij te houden. Het satellietdataportaal bijvoorbeeld. Maar dan moet je niet zo'n draak van een jaar als deze hebben, met bovengemiddeld veel bewolking.
Als er iets niet klopt, stuur dan graag een ticket in via de feedbackfunctie van de netkaart. Dan komen de commentaren op gestructureerde wijze op één plek binnen en dat is voor ons makkelijker.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd
Re: Maasbracht-Born
Voorlopig kunnen we ervan uitgaan dat het traject vernieuwd is omdat het volgens Tennet in 2020 klaar zou zijn EN van hun website als project verdwenen is. Plaatselijke verificatie ontbreekt, ik snap die Limburgers niet want er valt al jaren geen carnaval meer te vieren. Vermoedelijk is station Born ook wat aangepast om twee circuits aan te kunnen, dan wel vanuit Maasbracht, Lutterade of in de toekomst Graetheide via een kabel.
Re: Maasbracht-Born
Hellenbrand zit vlak in de buurt trouwens, misschien dat hij even met een camera op pad kan?
Re: Maasbracht-Born
Ben toevallig een paar weken geleden nog langs de lijn geweest, en kan zeggen dat de oude masten op het traject van born naar lutterade er nog staan.
Re: Maasbracht-Born
Die worden pas afgebroken als de grondkabel van Graetheide naar Lutterade in bedrijf is.
Re: Maasbracht-Born
De masten 12, 13, 16, 21 en 30 van Born - Lutterade 150kV zijn ook van rond 2016.
Waarschijnlijk worden die masten zelfs korter te bestaan dan de noodmasten van de noodverbinding in de Eemshaven!
En mast 2 bij Lutterade is denk ik wat later gebouwd moet zijn lijkt meer een iets moderne ET-mast waarschijnlijk uit 1955.
https://maps.app.goo.gl/qk1uyv5N3oRE93zr5
Waarschijnlijk worden die masten zelfs korter te bestaan dan de noodmasten van de noodverbinding in de Eemshaven!
En mast 2 bij Lutterade is denk ik wat later gebouwd moet zijn lijkt meer een iets moderne ET-mast waarschijnlijk uit 1955.
https://maps.app.goo.gl/qk1uyv5N3oRE93zr5
Re: Maasbracht-Born
Ben even de foto's via de sat aan het volgen geweest. Alle zooi van 1932 is geruimd. Een na laatste 1932 mast voor station Maasbracht: