Ter Apelkanaal 380 kV
Re: Ter Apelkanaal 380 kV
Misschien heeft eerder beton storten geen zin als je vervolgens alsnog moet wachten op bv de trafo’s… Die zullen niet ergens in grote aantallen op een plank klaarliggen…
Re: Ter Apelkanaal 380 kV
Als ik in Q1 de aannemer aanstel voor het schakelstation en een vooruitbetaling doe, kan die netjes alle materialen bestellen zodat ie netjes aan de gang kan als de bouwvergunning is verleend. De bouwvergunning zal geen enkele invloed hebben op de configuratie van het station nadat het bestemmingsplan is vastgesteld. Scheelt ook geld trouwens qua inflatie....
Re: Ter Apelkanaal 380 kV
Volgens "goed gebruik" in ons kikkerlandje duurt het doorlopen van de vergunningen procedures nu eenmaal lang omdat iedereen die meent dat hij/zij wat erover moet zeggen de gelegenheid moet krijgen om er zijn/haar plasje over te doen. Vind zelf dat het bestemmingsplan/vergunningen traject wel erg optimistisch wordt ingeschat gelet op alle perikelen rondom stikstof en andere bedreigde diersoorten die er "geheel toevallig" overal gevonden worden als er iets op het gebied van infrastructuur gebouwd moet worden.ds23man schreef: ↑03 sep 2021 14:44Dan vraag ik me weer af waarom je pas Q4 2022 een aannemer aanstelt als je in Q1 de vergunning gaat aanvragen en dan pas in Q3 2023 gaat starten met de werkzaamheden. Die vergunningsaanvraag duurt echt geen jaar.... Dan vraag ik mij af wie nu de vertragende factor is, de overheid of Tennet zelf ( niet eerder ruimte in de begroting???). Een paar goede juristen van klanten die nu het net niet opkomen zouden hier wel eens een interessante claim van kunnen maken....
Re: Ter Apelkanaal 380 kV
Je zou toch zeggen dat dit een appel eitje verhaal is omdat met de lokale bevolking een inpassingsplan gemaakt is waarbij bijna alle wensen ingewilligd zijn. En je moet wel direct belanghebbende ( fysieke afstand) zijn om een bezwaar gegrond te krijgen. Kan me voorstellen dat in dicht stedelijk gebied het een ander verhaal is en een korenwolf zal je op dat akkerland echt niet tegenkomen. Maar even uitgaan van wat extra beslistermijnen vanuit de overheid, dan moet de omgevingsvergunning toch echt wel rond zijn in 3 maanden. Verder zal het technisch ontwerp echt niet meer veranderen in dat traject, dus dat kan je gewoon netjes aanbesteden. De groenvoorzieningen worden pas aangelegd nadat het station gebouwd is, dus dat kan je later aanbesteden. Denk dat dit langzame traject toch echt een budgettair verhaal is.
- Dirk
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 10 jul 2018 23:32
- Dichtstbijzijnde trafo: Utrecht Blauwkapelseweg
Re: Ter Apelkanaal 380 kV
Op mij komt de planning eerlijk gezegd tamelijk optimistisch over. Er zijn meerdere besluiten nodig, waartegen zienswijzen kunnen worden ingediend, of bezwaar tegen kan worden gemaakt en vervolgens beroep tegen kan worden ingesteld. Dat er veel lokale wensen zijn ingewilligd is geen garantie dat belanghebbenden niet toch van hun (goed!) recht gebruik maken. Daardoor kan dan toch vertraging ontstaan, het gaat hier per slot niet om de formule 1 . Belanghebbenden kunnen ook belangenorganisaties zijn. We gaan het zien.
Re: Ter Apelkanaal 380 kV
Mooi ontwerp die combimasten. Waren deze maar geplaatst tussen Bleiswijk en Beverwijk waar de lijn gecombineerd werd.
Re: Ter Apelkanaal 380 kV
Inmiddels hier ook duidelijkheid:
https://dvhn.nl/groningen/TenneT-legt-b ... 37652.html
Mocht het niet leesbaar zijn door een betaalmuur:
Dat heeft woordvoerder Matthijs Coops laten weten. ,,In de afgelopen periode hebben we op de betreffende grond al een aantal bomen verwijderd en een schuurtje’’, aldus Coops. ,,Deze zomer gaan we er echt mee aan de slag’’. De bouw van het station zelf start in het begin van 2024. In 2026 moet het gereed en operationeel zijn.
https://dvhn.nl/groningen/TenneT-legt-b ... 37652.html
Mocht het niet leesbaar zijn door een betaalmuur:
Dat heeft woordvoerder Matthijs Coops laten weten. ,,In de afgelopen periode hebben we op de betreffende grond al een aantal bomen verwijderd en een schuurtje’’, aldus Coops. ,,Deze zomer gaan we er echt mee aan de slag’’. De bouw van het station zelf start in het begin van 2024. In 2026 moet het gereed en operationeel zijn.