Even over het nieuwe voorpagina artikel.
Je zegt dat deze lijn in handen van een commerciele partij is. En nou komt de crux: die moet elk jaar een vergoeding betalen aan de grondeigenaren waar de lijn zich bevindt. Niet echt aantrekkelijk als de lijn niets meer opbrengt. Komt ook nog even bij dat de eigenaar doorlopende kosten heeft aan onderhoud en inspecties. Daarom kan ik me het heel goed voorstellen dat de handel afgebroken wordt.
Aansluiting Pechiney
Re: Aansluiting Pechiney
Zat me nog net te bedenken dat er overeenkomsten kunnen zijn wat betreft het zakelijk recht dat er bepalingen in kunnen staan die bepalen dat masten afgebroken moeten worden als de lijn een x-tijd niet meer in gebruik is. Dat is om een grondeigenaar te beschermen dat ie met mooi potje schroot zonder laagje chroom op zijn land blijft zitten.
Re: Aansluiting Pechiney
Dit kan inderdaad allemaal een rol spelen. Maar van geen van deze dingen hebben we een concreet bewijs of papier in handen. Dat betekent dat we dit niet kunnen staven met feiten zodat het alleen kan worden gesuggereerd. Dat is dan ook gedaan met de zin onderaan, die stelt dat de eigenaar in theorie met een goed verhaal moet komen om de afbraak te motiveren.
Het kan zijn dat de afweging is gemaakt om de kosten van sloop voor lief te nemen omdat dit op lange termijn goedkoper is dan elk jaar een vergoeding aan de grondeigenaar te betalen. In dat geval is het logisch vanuit de eigenaar, maar wel vreemd vanuit het oogpunt van de haven en ook van de provincie, m.b.t. het oogpunt van de regionale energiestrategie.
Wie meer weet mag het zeggen, zoals altijd.
Het kan zijn dat de afweging is gemaakt om de kosten van sloop voor lief te nemen omdat dit op lange termijn goedkoper is dan elk jaar een vergoeding aan de grondeigenaar te betalen. In dat geval is het logisch vanuit de eigenaar, maar wel vreemd vanuit het oogpunt van de haven en ook van de provincie, m.b.t. het oogpunt van de regionale energiestrategie.
Wie meer weet mag het zeggen, zoals altijd.
Re: Aansluiting Pechiney
Ben bang dat dat lijntje in de failliete boedel zit van:
https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/na-zev ... ~ac4fa9e7/
En de curatoren besloten hebben om de handel maar definitief af te breken. Heeft de overheid totaal geen invloed op.
https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/na-zev ... ~ac4fa9e7/
En de curatoren besloten hebben om de handel maar definitief af te breken. Heeft de overheid totaal geen invloed op.
Re: Aansluiting Pechiney
Nouwja, als Tennet (is toch ergens ver weg te zien als een 'overheidinstantie' gezien hoe ze moeten werken) een curator opbelt en zegt: wij nemen het voor niks over, dan hebben ze er vast wel oren naar. Punt is, als er geen plannen zijn mag Tennet die lijn ook niet zomaar overnemen/hebben.
Er zal wel weer meerspelen dan aan de oppervlakte duidelijk is.
Re: Aansluiting Pechiney
Las net dit: Die gaven te weinig tijd om het aluminium uit de ovens te breken en droegen de fabriek over aan Zeeland Seaports. Dat zou betekenen dat zij ook de eigenaar zijn van de lijn en nu dus vergoedingen moeten betalen.
Re: Aansluiting Pechiney
Lek ook boven, de lijn ligt in de weg voor een zonnepark:
https://www.planviewer.nl/imro/files/NL ... 6-0001.pdf
Op de onderliggende esri kaart zie je geplande vlakken ook al, vroeg me al af wat dat was. Maar ik zie op de sat foto's dat het park al is aangelegd.
https://www.planviewer.nl/imro/files/NL ... 6-0001.pdf
Op de onderliggende esri kaart zie je geplande vlakken ook al, vroeg me al af wat dat was. Maar ik zie op de sat foto's dat het park al is aangelegd.
Re: Aansluiting Pechiney
Omdat ik nou eenmaal toch in de buurt was, ben ik ook hier maar even langs gereden. Een groot deel van de lijn is al weg: veel masten staan er niet meer langs de Frankrijkweg. De laatste mast die nog bekabeld is, is BSL-PCN-150-14. Die kabels staan nog onder spanning, maar die wordt eerder in newton uitgedrukt dan in kilovolt.
We beginnen aan het eind. De verste mast die nog staat, lijkt FRW-PCN-150-25 te zijn en daarvoor FRW-PCN-150-23. Masten 24 ontbraken al.
Deze foto heb ik altijd al willen maken, en dat kon nu heel makkelijk!
En nog wat details van mast 23. Een draadloze mast. Draadloos is immers de toekomst...
FRW-PCN-150-22 houdt het mobiele netwerk nog overeind. Zijn broertje is al weggetakeld.
BSL-PCN-150-14 is het huidige eindpunt van de lijn. Allemaal uitstappen! Maar de kabels worden nog wel onder spanning gehouden. Toch een beetje vreemd voor een hoekmast dat dit nodig is...?
We beginnen aan het eind. De verste mast die nog staat, lijkt FRW-PCN-150-25 te zijn en daarvoor FRW-PCN-150-23. Masten 24 ontbraken al.
Deze foto heb ik altijd al willen maken, en dat kon nu heel makkelijk!
En nog wat details van mast 23. Een draadloze mast. Draadloos is immers de toekomst...
FRW-PCN-150-22 houdt het mobiele netwerk nog overeind. Zijn broertje is al weggetakeld.
BSL-PCN-150-14 is het huidige eindpunt van de lijn. Allemaal uitstappen! Maar de kabels worden nog wel onder spanning gehouden. Toch een beetje vreemd voor een hoekmast dat dit nodig is...?