Van Eyck-Massenhoven
Re: Van Eyck-Massenhoven
Voor de zoveelste keer ben in in de buurt van Meerhout gepasseerd bij slechte foto-omstandigheden.
Ik heb er dan toch maar genomen zodat je kan zien wat de status daar is.
De bedroevende kwaliteit nemen we er dan maar bij...
Ik heb er dan toch maar genomen zodat je kan zien wat de status daar is.
De bedroevende kwaliteit nemen we er dan maar bij...
- Bijlagen
-
- Links zie je mast 34 van de 150kV lijn Meerhout-Beringen
Rechts zie je het voorlopige begin/einde van het 2 de draadstel van de lijn Meerhout-Van Eyck op mast 79M
Dit is al meer dan een maand de status, ik heb niet het idee dat hier recent nog iets gewijzigd is. - 20211116_134430.jpg (729.31 KiB) 5914 keer bekeken
- Links zie je mast 34 van de 150kV lijn Meerhout-Beringen
-
- Mast 79M iets korterbij, het weer werkt niet mee om er een mooie foto van te maken
- 20211116_134526.jpg (534.12 KiB) 5914 keer bekeken
-
- Een zicht vanaf mast 79M richting het HS station Meerhout.
Mast 78H verraadt nog niet dat men een extra draadstel gaat plaatsen - 20211116_134541.jpg (609.43 KiB) 5914 keer bekeken
- Een zicht vanaf mast 79M richting het HS station Meerhout.
Re: Van Eyck-Massenhoven
Unk, waarom moesten de traversen van mast 78M er af?
Re: Van Eyck-Massenhoven
Ik heb er voordien nooit op gelet of die er eigenlijk ooit aan gehangen hebben, maar Google bevestigt dat die er een jaar geleden nog aanhingen.
https://www.google.be/maps/@51.1055302, ... 384!8i8192
Zeer vreemd inderdaad, maar er zal wel een logische verklaring voor zijn, Elia gaat niet zoiets doen zonder goede reden.
Ik kan mij voorstellen dat de geleiders vanaf mast 78 naar de nog te plaatsen rails van het HS station in een andere richting gaan lopen dan die waarvoor de traversen indertijd bedoeld waren of zo, waardoor de resulterende krachten op de structuur anders is, maar dat is gewoon speculatie van mijn kant.
https://www.google.be/maps/@51.1055302, ... 384!8i8192
Zeer vreemd inderdaad, maar er zal wel een logische verklaring voor zijn, Elia gaat niet zoiets doen zonder goede reden.
Ik kan mij voorstellen dat de geleiders vanaf mast 78 naar de nog te plaatsen rails van het HS station in een andere richting gaan lopen dan die waarvoor de traversen indertijd bedoeld waren of zo, waardoor de resulterende krachten op de structuur anders is, maar dat is gewoon speculatie van mijn kant.
Re: Van Eyck-Massenhoven
wat is dat voor mast die tussen die kattenoren staat?
Re: Van Eyck-Massenhoven
Daarstraks, in de gietende regen, passerde ik het station in Meerhout.
Men was er bezig met het spannen van de geleiders vanaf mast 79M naar 78M.
Zou men het volledige 2de draadstel toch nog klaar willen krijgen voor de winter?
Men was er bezig met het spannen van de geleiders vanaf mast 79M naar 78M.
Zou men het volledige 2de draadstel toch nog klaar willen krijgen voor de winter?
Re: Van Eyck-Massenhoven
Het projectplan op hun site spreekt over 2 fasen.
Fase 1 is het vervangen van het 1e (enige) draadstel tegen eind 2022.
Fase 2 is het plaatsen van een 2e draadstel tegen eind 2024.
Leek me al een vreemde volgorde. Maar als ze dat 2e draadstel al klaar krijgen dit jaar zou dat zeker een mooie boost geven aan de bevoorradingszekerheid.
https://www.elia.be/nl/infrastructuur-e ... n-van-eyck
Re: Van Eyck-Massenhoven
Ik heb eerder in deze draad dezelfde bedenking gemaakt.
In de praktijk is het oorspronkelijke draadstel tot nu toe grotendeels ongemoeid gelaten, met uitzondering van een stuk in Peer, waar er ook een mast vervangen is en er dus al over enkele kilometers 2 nieuwe draadstellen geplaatst zijn.
Het lijkt op dit moment zo dat men het 2de draadstel aan het afwerken is tussen Meerhout en Van Eyck, zodat men ten vroegste na de winter kan starten met het oorspronkelijke draadstel verder te vervangen op dit stuk.
Daarna is het vooral wachten tot men het 150 kV draadstel Massenhoven-Heze kan vrijmaken om dit ook om te bouwen naar 380 kV tot in Meerhout, ergens in 2023 lees ik op de website. Dat zal qua timing wellicht te maken hebben dat men eerst de nieuwe kabel tussen Herentals en Heze in dienst wil hebben, ook ergens in 2022 voorzien.
In de praktijk is het oorspronkelijke draadstel tot nu toe grotendeels ongemoeid gelaten, met uitzondering van een stuk in Peer, waar er ook een mast vervangen is en er dus al over enkele kilometers 2 nieuwe draadstellen geplaatst zijn.
Het lijkt op dit moment zo dat men het 2de draadstel aan het afwerken is tussen Meerhout en Van Eyck, zodat men ten vroegste na de winter kan starten met het oorspronkelijke draadstel verder te vervangen op dit stuk.
Daarna is het vooral wachten tot men het 150 kV draadstel Massenhoven-Heze kan vrijmaken om dit ook om te bouwen naar 380 kV tot in Meerhout, ergens in 2023 lees ik op de website. Dat zal qua timing wellicht te maken hebben dat men eerst de nieuwe kabel tussen Herentals en Heze in dienst wil hebben, ook ergens in 2022 voorzien.
Laatst gewijzigd door pietje op 05 dec 2021 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.