Plannen om hoogspanningsmasten te gaan kijken.

Discussieer mee over de wereld van het grootschalig elektriciteitsnet en alles wat daarmee te maken heeft
Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1554
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Plannen om hoogspanningsmasten te gaan kijken.

Bericht door Ruben » 24 feb 2013 23:25

Ik ben benieuwd of meerde fotografen net als ik nog plannen hebben voor dit jaar. Ik ben zelf van plan om het komend jaar naar deze plekken te gaan. Want bij iedereen in de buurt staan wel masten.

Dit is mijn lijstje.

Poler Sekdoorn bij Zwolle gelijk om treinen te fotograferen.
Verdeelstation Doetinchem Langerak & Doetinchem.
380kv gedeelte tussen Doetinchem & Zevenaar te fotograferen.
150kv gedeelte tussen Doetinchem Langerak & Zevenaar te fotograferen.
Masten in de Betuwe te fotograferen.

Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

voltron
380 kV
Berichten: 785
Lid geworden op: 25 apr 2012 13:28

Re: Plannen om hoogspanningsmasten te gaan kijken.

Bericht door voltron » 24 feb 2013 23:31

Misschien Borsele als het betaalbaar is

Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1554
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: Plannen om hoogspanningsmasten te gaan kijken.

Bericht door Ruben » 24 feb 2013 23:36

Ik kom 1 keer per jaar langs Borssele alleen om naar Zeeuws Vlaanderen te gaan. Maar Bossele is wel dik 200km voor mij vanuit Zevenaar. Misschien is er hier 1 op het forum die uit de regio Zeeland komt.

Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

Gebruikersavatar
ElektroThriller
Nethistorienestor
Berichten: 3162
Lid geworden op: 12 mar 2012 12:29
Dichtstbijzijnde trafo: Almere De Vaart

Re: Plannen om hoogspanningsmasten te gaan kijken.

Bericht door ElektroThriller » 25 feb 2013 09:56

Zoals bekend maak ook ik zo af en toe foto's. Voor veel locaties is bereikbaarheid per fiets of wandelend van groot belang. Althans, dat is mijn ervaring
Mijn lijstje:
* Oostzaan - Beverwijk in Zaandam; met name de Zaankruising.
* Beverwijk - Oterleek; de kruisingen over de Markervaart en het Noord-Hollands kanaal. Vintage ET!
* Eindhoven: tweede ronde Tongelre, Eindhoven Noord, aftakking naar Eindhoven Zuid van de lijn richting Weert. Helmond moet iemand anders maar gaan doen!
* In Gn & Frl alles langs de A6 en A7: Lemmer, OudeHaske, Vierverlaten. Oost-Groningen is al aan de beurt geweest.
* Noordoostpolder, waaronder (maar niet uitsluitend) Ens.
* Gisteren kwam Geertruidenberg weer eens voorbij. Het mastenbos aldaar verdient uitgebreide aandacht. Wie trekt daar eens wat tijd uit voor het maken van tientallen foto's? Is niet met de trein te combineren, want de halvezolenlijn is al weer jaren geleden gesloopt.
* Misschien heeft iemand specifieke verzoeknummers binnen mijn specifieke aandachtsgebied. Station Oostzaan en plaatjes vanuit Durgerdam bijvoorbeeld? Laat het mij weten.

Het moet mogelijk zijn om, zeker na dit soort coördinatie, op termijn een landsdekkend contemporain overzicht te bezitten. Lijnen die worden gesloopt of gewijzigd hebben daarbij uiteraard prioriteit.
Hieronder: hier kun je toch gemakkelijk honderd foto's maken. Toch?
Schermafbeelding 2013-02-25 om 09.58.13.png
Schermafbeelding 2013-02-25 om 09.58.13.png (549 KiB) 8873 keer bekeken
Groenestroomcircuitsspotter sinds 19 april 2013

Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1554
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: Plannen om hoogspanningsmasten te gaan kijken.

Bericht door Ruben » 25 feb 2013 10:29

Dit zie ik ook 1 keer per jaar vanaf de A59 tussen Den Bosch & Breda. Ik probeer altijd een aantal foto`s te maken bij Geerthuidenberg. Daar ben je wel een paar uur zoet en als ik daar zou zijn schiet ik gauw zo`n 500 foto`s.

Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Plannen om hoogspanningsmasten te gaan kijken.

Bericht door Hans » 25 feb 2013 11:45

@Ruben: dan kan je potentieel geluk hebben. Regio Antwerpen staat bij ondergetekende hoog op het lijstje en Zeeland (Borssele) is zo dichtbij dat die provincie dan meegepakt wordt.

Het site-beheer (momenteel bij verstek van Jacob min of meer gevormd door Ot en ondergetekende) heeft vrijwel geen enkele ervaring met België en toch proberen we het hele Nederlandstalig gebied te bedienen met de site. Dat kan niet langer zo. Vandaar dat er maar eens een blik in die streek geworpen moet worden. Combineert tevens mooi met iets wat ik al tien jaar doen wil: de Deltawerken eens zien.

Sekdoorn (of beter, het verbouwen van de portaalstraat) moet scherp in de gaten gehouden worden.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Ruben
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1554
Lid geworden op: 07 dec 2011 15:20
Dichtstbijzijnde trafo: Zevenaar

Re: Plannen om hoogspanningsmasten te gaan kijken.

Bericht door Ruben » 25 feb 2013 12:48

Ik kom alleen in Zeeuws Vlaanderen om een bezoek te brengen aan mijn opa & oma die daar op vakantie zijn. Maar ik zie de masten in Zeeland alleen vanaf de snelwegen.

Cheers Ruben
Het is grijs, groot & het transporteert is. Het is een hoogspanningsmast.

Hoogspanningsmasten fotograaf & modelbouwer.

voltron
380 kV
Berichten: 785
Lid geworden op: 25 apr 2012 13:28

Re: Plannen om hoogspanningsmasten te gaan kijken.

Bericht door voltron » 25 feb 2013 19:20

Geertruidenberg kan je wel redelijk makkelijk komen als je met de trein naar Breda gaat en dan met de bus daar naar toe. Die centrale heeft zn eigen halte. Je kan er echt heel veel foto's maken maar niet alle gebieden zijn even toegankelijk (vooral in de directe omgeving achter de koeltoren.

Gebruikersavatar
Tom
380 kV
Berichten: 2673
Lid geworden op: 24 dec 2012 16:46
Dichtstbijzijnde trafo: Lochem

Re: Plannen om hoogspanningsmasten te gaan kijken.

Bericht door Tom » 25 feb 2013 19:47

Leuke ideëen. Geertruidenberg is zeker een leuke plek. Ik ben er eens geweest dus ik zou niet zo snel weer gaan, misschien alleen dan om het korte stukje lijn door de kom van Gtb nog eens op de foto te zetten.

Wat ik het meest interessant vind zijn de wat oudere lijnen, van zeg voor 1960. Vanwege het gevaar van "hekjes"op de traverses, zou ik de masten in Oost-Brabant en Limburg willen bekijken: Nijmegen - Venray (heb ik recent een bein mee gemaakt), de oude lijn Blerick - Buggenum en natuurlijk nog eens Roermond - Lutterade. Dan van Buggenum naar Eindhoven en Weert. Tilburg - Eindhoven, oef nog zoveel te gaan. De rest van Brabant blijkt een boel nieuwbouw te zijn.

Vanwege Randstad380 moet eigenlijk de oude lijn Leiden - Velsen maar die trekt me landschappelijk niet zo. In Friesland en Groningen geldt dat voor de 220 kV lijnen, hoewel ik dat niet zo heel erg mooie masten vind. Dan zou ik nog eerder de bedreigde lijn Oudehaske - Lemmer doen. Dichter bij huis in de Achterhoek richt ik me op de lijn Nijmegen - Doetinchem en vanwege de nieuwbouw naar Wesel het stuk Doetinchem naar Ulft hoewel al bekend van de schade in 2010 .

Gebruikersavatar
Mark
Globale moderator
Berichten: 1190
Lid geworden op: 25 jan 2012 01:06
Dichtstbijzijnde trafo: Spijkenisse

Re: Plannen om hoogspanningsmasten te gaan kijken.

Bericht door Mark » 26 feb 2013 06:52

Hans schreef:Regio Antwerpen staat bij ondergetekende hoog op het lijstje en Zeeland (Borssele) is zo dichtbij dat die provincie dan meegepakt wordt.
Idem voor hier. Verder nog wat masten in de regio. Ik wou vorig weekend kijken bij de sloop bij Tanthof maar het slechte weer verhinderde dat weer eens .
Hans schreef:Combineert tevens mooi met iets wat ik al tien jaar doen wil: de Deltawerken eens zien.
Nog nooit gezien? Jij moet echt eens langskomen hier!

Plaats reactie