Misschien is het dan handiger om een nieuw trafostation bij Appingedam te maken, waar gevoed kan worden vanaf de 380 kV circuits. Dan hoef je geen nieuwe lijn te bouwen op de plek waar tot 1997 er eentje stond!Dus leg een aparte 220 kV-lijn aan tussen Eemshaven en Meeden, pas de isolatorkettingen van de 220 kV-circuits van de huidige combilijn Eemshaven - Meeden (niet voor niets op 4 x 380 kV voorbereid!!) aan. De capaciteit van de oostelijke verbinding Eemshaven - Zwolle én Meeden - Conneforde is dan verdubbeld.
Maar de bron is natuurlijk de enorme concentratie van centrales in het Eemshaven gebied. Dat lijkt in een oogwenk te zijn besloten zonder dat gerealiseerd werd wat een consequenties dat zou hebben voor het transport. Ik ben bang dat het verhaal van Hans klopt, hoewel de vergroting van 1770 MVA naar 2640 MVA met 380 kV me wat weinig lijkt, ik denk dat er bij het deel tussen Eems en Vierverlaten nog 220 kV zou moeten blijven bestaan naast de 380 kV uitbreiding. Verder naar Ens is het natuurlijk wel een sterke uitbreiding van 950 naar 2640.