Mainsite hoogspanningsnet.com nu pas ontdekt

Discussieer mee over de wereld van het grootschalig elektriciteitsnet en alles wat daarmee te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paullus
220 kV
Berichten: 346
Lid geworden op: 30 jun 2012 19:45
Dichtstbijzijnde trafo: 150/10 kV Haarlem Waarderpolder

Mainsite hoogspanningsnet.com nu pas ontdekt

Bericht door Paullus » 12 jan 2013 19:33

Ik ben hier altijd binnengekomen met hoogspanningsforum.com . Blijkt nu dat hoogspanningsnet.com eigenlijk de basissite is.
Dingen die ik naar voren heb gebracht op het forum zoals transitie naar duurzame energie blijken al volledig behandeld te zijn op hoogspanningsnet.com met publicaties van Tennet en al.
Zou het dan ook niet handig zijn om een link aan te brengen vanuit het forum naar de mainsite? Zo zullen nieuwe leden die via Google naar het forum komen zich niet vergalopperen aan herhalingen die allang benoemd zijn op hoogspanningsnet.com.
Ik ben hier zelf het vleesgeworden voorbeeld van. Ik zag wel linken naar de begrippen en dergelijke, maar heb me nooit gerealisiseerd dat er een geweldige overvloed aan informatie achter het forum zou zitten! Ik dacht dat het forum op zichzelf stond en niet onderbouwd werd met een zeer uitvoerige database.
Oftewel kan de hoogspanningsmast linksboven in het scherm niet linken aan de schatkamer waar het eigenlijk naar verwijst in plaats van de standaardpagina van het forum?

Gebruikersavatar
Hans
Site Admin + actief in het mainsite team
Berichten: 3824
Lid geworden op: 03 dec 2011 20:49
Dichtstbijzijnde trafo: Veenoord 110/10 kV

Re: Mainside hoogspanningsnet.com nu pas ontdekt

Bericht door Hans » 12 jan 2013 21:15

Paullus schreef:Ik ben hier altijd binnengekomen met hoogspanningsforum.com . Blijkt nu dat hoogspanningsnet.com eigenlijk de basissite is.
Dingen die ik naar voren heb gebracht op het forum zoals transitie naar duurzame energie blijken al volledig behandeld te zijn op hoogspanningsnet.com met publicaties van Tennet en al.
Zou het dan ook niet handig zijn om een link aan te brengen vanuit het forum naar de mainsite? Zo zullen nieuwe leden die via Google naar het forum komen zich niet vergalopperen aan herhalingen die allang benoemd zijn op hoogspanningsnet.com.
Ik ben hier zelf het vleesgeworden voorbeeld van. Ik zag wel linken naar de begrippen en dergelijke, maar heb me nooit gerealisiseerd dat er een geweldige overvloed aan informatie achter het forum zou zitten! Ik dacht dat het forum op zichzelf stond en niet onderbouwd werd met een zeer uitvoerige database.
Oftewel kan de hoogspanningsmast linksboven in het scherm niet linken aan de schatkamer waar het eigenlijk naar verwijst in plaats van de standaardpagina van het forum?
Misschien zal het je verbazen, maar dit probleem is niet nieuw voor het site-beheer!
Je bent slechts de eerste die de moeite heeft genomen het openbaar te beschrijven hier op het forum. Maar achter de schermen (in de Hoogspanningsmail) en ook op informatieavonden van Tennet zijn er al eerder berichten over binnengelopen. Kortom, bekend probleem.

En om je iets blijer te maken: er wordt aan gewerkt het op te lossen. Naast de eerder genoemde financiële reden is dit een belangrijke drijfveer om dit forum te migreren naar een toekomstig domein hoogspanningsnet.com/forum.
Wie dan iets door Google haalt komt dan in alle gevallen op een plek terecht waar de term hoogspanningsnet.com in ieder geval in voorkomt. De URL hoogspanningsforum.com blijft overigens gewoon in ons bezit: het wordt een redirect, zodat je ook nog gewoon op deze plek komt met de huidige URL.

Het wordt nog beter, want ook je suggestie (namelijk een knop terug naar de main site) zal er komen. Maar hoewel dat heel simpel te realiseren lijkt - ik heb het zelfs al geprobeerd - is het technisch een nachtmerrie. PHPBB is flexibel in kleuren en configuratie, maar dit soort custom aanpassingen zijn daarentegen hardcore codekloppen... Ik vermoed dat er enige support van PHPBB zelf voor nodig is voordat ik zoiets bouwen kan.

En wat betreft de "geweldige hoeveelheid informatie": de main site is technisch gestoeld op Wordpress en dat is een CMS dat ooit is verschenen als software voor weblogs. Momenteel zijn de pagina's door voornamelijk ondergetekende (met enige hulp van Jacob en Ot) geschreven, maar het is techinsch goed mogelijk om in de toekomst ook aan andere mensen schrijfrechen toe te kennen (mits ze te vertrouwen zijn natuurlijk). Want dat zou betekenen dat de site sneller completer kan worden terwijl er ook onderwerpen bij kunnen komen waar ik zelf geen kennis of verstand van heb. Denk aan nethistorie of de regeltechniek die de verbindingen bewaken.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd

Gebruikersavatar
Paullus
220 kV
Berichten: 346
Lid geworden op: 30 jun 2012 19:45
Dichtstbijzijnde trafo: 150/10 kV Haarlem Waarderpolder

Re: Mainside hoogspanningsnet.com nu pas ontdekt

Bericht door Paullus » 12 jan 2013 21:40

Dank je Hans voor het antwoord. Ik zie nu pas dat ik mainsite als side heb gespeld in het onderwerp. Uiterst slordig en wellicht kan je dat nog aanpassen.
De informatie op de mainsite is echt geweldig en misschien treedt er zelfs een eenzelfde verschijnsel op als bij een treinensite. Nico Spilt heeft al jaren een site en hij beweert dat de ip-reeks van Prorail wel heel erg veel voor komt. Datzelfde zou ook kunnen gebeuren vanuit de diverse netbeheerders naar hoogspanningsnet.com .

Plaats reactie