Dagje in het noorden
Re: Dagje in het noorden
Helemaal "los" lijkt me niet waarschijnlijk, invoeding als aftak lijkt me het uitgangspunt op basis van de foto.
Re: Dagje in het noorden
Dat is te doen. Inclusief de aantekening die aangeeft dat de situatie er per dag wat kan variëren en dat een eventuele gebruiker bij Meeden een korrel zout nodig heeft leveren twee harde takken een aannemelijke situatie op, ook m.b.t. rudimentaire redundantie.
Op de volgende versie van het schema doen we het ermee. Er zijn nog meer wijzigingen in het net, dus er moet sowieso een nieuwe versie uit.
Op de volgende versie van het schema doen we het ermee. Er zijn nog meer wijzigingen in het net, dus er moet sowieso een nieuwe versie uit.
Halfverankering is net als Volbeat: het kan altijd
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 23 mei 2020 19:49
Re: Dagje in het noorden
Mooie foto's.
De foto bij hoekmast 5 van Doekegat naar Oudeschip vind ik ook mooi genomen.
Ik had de wintracks nog niet vanuit die positie gezien.
De foto bij hoekmast 5 van Doekegat naar Oudeschip vind ik ook mooi genomen.
Ik had de wintracks nog niet vanuit die positie gezien.
Re: Dagje in het noorden
Laatste stukje van de reportage bij Vierverlaten.
Hier was de stratus weer terug en raakte soms de toppen van de masten.
Een paar kleine momentjes van wat helderdere lucht konden nog net worden benut.
Mast 1 en 2, bij het station. De twee vakwerklijnen en de nieuwe telg. informatiebord. Bij mast 6 aan een landelijk weggetje met toch veel auto en fietsverkeer was er een aardige gelegenheid voor een foto. Een reactie van een voorbijganger was niet erg positief maar dat verbaasde niet. De 220 kV-lijn met op de achtergrond de onderbreking voor de kruising met de nieuwe verbinding. Mast 9, nu veranderd in 109, met het 110 kV-circuit naar Winsum. Het rijtje Wintracks in de eerste rechtstand nog zonder geleiders. Detail maar te mistig eigenlijk. Terug dreigde een opklaring dichterbij te komen vanuit het noorden zodat er even wat helderder weer was. Toen nog snel deze kunnen maken. De kleurstelling van de zwarte armen en het witte mastlichaam is een kwestie van smaak, ik ben enthousiast. En bij Vierverlaten blij met nog een klein beetje avondrood tussen de grijzigheid om de dag te eindigen.
Hier was de stratus weer terug en raakte soms de toppen van de masten.
Een paar kleine momentjes van wat helderdere lucht konden nog net worden benut.
Mast 1 en 2, bij het station. De twee vakwerklijnen en de nieuwe telg. informatiebord. Bij mast 6 aan een landelijk weggetje met toch veel auto en fietsverkeer was er een aardige gelegenheid voor een foto. Een reactie van een voorbijganger was niet erg positief maar dat verbaasde niet. De 220 kV-lijn met op de achtergrond de onderbreking voor de kruising met de nieuwe verbinding. Mast 9, nu veranderd in 109, met het 110 kV-circuit naar Winsum. Het rijtje Wintracks in de eerste rechtstand nog zonder geleiders. Detail maar te mistig eigenlijk. Terug dreigde een opklaring dichterbij te komen vanuit het noorden zodat er even wat helderder weer was. Toen nog snel deze kunnen maken. De kleurstelling van de zwarte armen en het witte mastlichaam is een kwestie van smaak, ik ben enthousiast. En bij Vierverlaten blij met nog een klein beetje avondrood tussen de grijzigheid om de dag te eindigen.
Re: Dagje in het noorden
Afgelopen zaterdag was echt donker met die lage stratus en mist... Desondanks heb je de stand van zaken wel mooi in beeld gebracht. ik ben echt benieuwd hoe deze versie van de wintrack er met geleiders uit gaat zien. Ik stel me een soort mammoet-wintrack lijn voor met vierbundels en tot slot, je hebt de treinmomentjes wel goed uitgekozen zo
Re: Dagje in het noorden
Gaan ze die bakbeesten ooit nog 4x380 kV maken? lijkt me zonde van alle investeringen die ze gedaan hebben als ze er 220kV op blijven vervoeren.
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 23 mei 2020 19:49
Re: Dagje in het noorden
Het worden twee 380 kV circuits tussen Vierverlaten en Eemshaven, en de 110 kV verbinding Vierverlaten Winsum gaat in de nieuwe verbinding meelopen tussen Vierverlaten en Brillerij en daar gaat het weer via de bestaande hamerkoppen (vanaf hoekmast 32) naar Winsum. Tussen Brillerij en Eemshaven hangen de twee 380 kV circuits aan de binnenzijde van de wintracks.
Re: Dagje in het noorden
Vanmiddag even de fiets gepakt en richting vierverlaten gefietst. Inmiddels is Mastnummer VVL-RBB-220-12 geheel ontdaan van alle geleiders.
Deze mast kan dus worden weggehaald om ruimte te maken voor aanleg van het nieuwe traject voor de 380kv verbinding.
De eerste mastdelen van mast 7 van dit nieuwe traject zijn ook geleverd.
Deze mast kan dus worden weggehaald om ruimte te maken voor aanleg van het nieuwe traject voor de 380kv verbinding.
De eerste mastdelen van mast 7 van dit nieuwe traject zijn ook geleverd.
Re: Dagje in het noorden
Dat laatste was inderdaad het plan, maar aan de foto's van Tom van mast 120 en 121 kun je zien dat er ook al aan de buitenzijde wielen zijn gehangen door Spie. Er komen dan ook 4 circuits in de gehele lijn (waarvan 2 op 380kV en 2 voorlopig geaard, in afwachting van de volgende fase).Bram Gaastra schreef: ↑13 jan 2021 12:54Het worden twee 380 kV circuits tussen Vierverlaten en Eemshaven, en de 110 kV verbinding Vierverlaten Winsum gaat in de nieuwe verbinding meelopen tussen Vierverlaten en Brillerij en daar gaat het weer via de bestaande hamerkoppen (vanaf hoekmast 32) naar Winsum. Tussen Brillerij en Eemshaven hangen de twee 380 kV circuits aan de binnenzijde van de wintracks.