Een stukje Geertruidenberg - Borssele misschien hier het best op zijn plaats.
Mast 302 van nu GT-RLL. Met wat komisch aandoende verlaagde ophanging voor de afloop naar de tijdelijke lijn om mast 303.
De tijdelijke mast.
Even het talud opgelopen met zicht op mast 303. Een circuit is aangesloten en een fasewisseling is aangebracht.
Verderop bij mast 310 is de andere overgang tussen "Wintrack" en "vakwerk".
Een hoge Wintrack is hier geplaatst, die slanker oogt dan de gedrongen eindmasten bij het station Rilland.
Mast 308 in zijn tijdelijke functie als enkelcircuitmast.
Mast 309, voor de scherpe kijkers is zichtbaar dat de mast overhelt .
Mast 310 voorzien van een fasewisseling en een verzwaarde fundering.
Kijkrichting naar de Wintrackmast.
De fasewisseling.
Geertruidenberg - Borssele.
Re: Geertruidenberg - Borssele.
Mast 310 is een oud topstuk op een nieuw body?
Re: Geertruidenberg - Borssele.
Nee, alleen een verlenging van de boventraverse voor de fasewisseling voor zover ik weet.
Re: Geertruidenberg - Borssele.
Oh, dan hebben ze hem zeker helemaal uitgegraven en gedraaid. Er zitten nog geen hekjes op de onderste traversen nl.
Re: Geertruidenberg - Borssele.
Waarom zou die mast gedraaid moeten zijn?voltron schreef:Oh, dan hebben ze hem zeker helemaal uitgegraven en gedraaid. Er zitten nog geen hekjes op de onderste traversen nl.
Re: Geertruidenberg - Borssele.
Omdat die mast voorheen de andere richting uit stond.
- Bijlagen
-
- wintrack.jpg (436.4 KiB) 11065 keer bekeken
Re: Geertruidenberg - Borssele.
Dat is helemaal niet mast 310. Tip: webkaart.hoogspanningsnet.comvoltron schreef:Omdat die mast voorheen de andere richting uit stond.
Re: Geertruidenberg - Borssele.
Mast 303 is inderdaad 90°geroteerd, best een huzarenstukje, hoewel een hoogspanningsmast in de basis erg maatvast is natuurlijk .
Blijft natuurlijk bekeken vanuit het bestaande net een beetje raar dat er tientallen jaren iets is voorbereid maar dat het station uiteindelijk aan de andere kant van de hoogspanningslijn komt .
Blijft natuurlijk bekeken vanuit het bestaande net een beetje raar dat er tientallen jaren iets is voorbereid maar dat het station uiteindelijk aan de andere kant van de hoogspanningslijn komt .
Re: Geertruidenberg - Borssele.
En zo verdwijnt een spoor van een niet uitgevoerd plan... Toch blijf ik het hier maar een rare overgang vinden van vakwerk naar wintracks. Had deze vakwerklijnen dan ook met vakwerk op station Rilland aangesloten... Ik had het anders ontworpen. Het enkelcircuits deel ziet er nu wel apart uit zo en ik zie de mast inderdaad een fractie overhellen
Verder blijven de omgebouwde wisselmasten bijzonder om te zien, ik ben benieuwd of dat met de andere circuits ook nog gedaan wordt als Geertruidenberg - Borssele zwart ook aangesloten gaat worden op Rilland 380.
Verder blijven de omgebouwde wisselmasten bijzonder om te zien, ik ben benieuwd of dat met de andere circuits ook nog gedaan wordt als Geertruidenberg - Borssele zwart ook aangesloten gaat worden op Rilland 380.