Van Eyck-Massenhoven
Re: Van Eyck-Massenhoven
Ik had nog wat extra foto’s van het deel Meerhout-Van Eyk om te delen. Waaronder de verhoogde mast 171M om een 70kV te kruisen.
Mast 166M en daarachter 165M
Mast 169M
Mast 167M
Mast 170M
Masten 171M en 172M
En nogmaals 171M met de kruising 70 kV StHuijbrechts-Gerdingen
Mast 166M en daarachter 165M
Mast 169M
Mast 167M
Mast 170M
Masten 171M en 172M
En nogmaals 171M met de kruising 70 kV StHuijbrechts-Gerdingen
Re: Van Eyck-Massenhoven
Dat is wel een hoge mast zeg.
Vind dit model zonder de bliksemtraverse bovenop toch duidelijk minder geslaagd dan de hogere masten met de extra traverse.
Ondanks dat de hoekmasten kattenoren hebben, als de Nederlandse mastmodellen.
Vind dit model zonder de bliksemtraverse bovenop toch duidelijk minder geslaagd dan de hogere masten met de extra traverse.
Ondanks dat de hoekmasten kattenoren hebben, als de Nederlandse mastmodellen.
Re: Van Eyck-Massenhoven
In dit deel van de lijn waren alle masten rood/wit geschilderd. Verderop richting Van Eyck niet. Ik vermoed dat de schildering is vanwege vliegbasis Kleine Brogel.
Re: Van Eyck-Massenhoven
In de gemeente Balen heb ik daarjuist vastgesteld dat de trekkabels voor het 2de draadstel in de katrollen hangen.
Geen foto genomen wegens invallende duisternis en fotograferen gaat niet goed samen met autorijden.
Er beweegt dus alvast iets, hopelijk gaat alles een beetje vlot vooruit.
Geen foto genomen wegens invallende duisternis en fotograferen gaat niet goed samen met autorijden.
Er beweegt dus alvast iets, hopelijk gaat alles een beetje vlot vooruit.
Re: Van Eyck-Massenhoven
Ik heb vorige week wat gefietst in de streek tussen Bree, Kinrooi en Neeroeteren en ik zag op een paar plaatsen houten traverses voor beveiliging staan en op een plek een bak met katrollen onder een mast (als ik me goed herinner was dat bij mast 205M).
Re: Van Eyck-Massenhoven
wat is het idee achter het design van deze masten? Dat ze zo afwijken van andere Belgische 380 kV'ers?
Re: Van Eyck-Massenhoven
zo heel erg verschillend zijn ze toch niet?
Enkel de plaatsing van de bliksemdraad is anders, maar het masttype is toch wel heel gelijkaardig aan de meeste andere 380 kV masten
De masten met geïsoleerde mastarmen die bij de nieuwe 380kV verbindingen geplaatst zijn (Stevein, Brabo) zijn toch veel afwijkender?
Enkel de plaatsing van de bliksemdraad is anders, maar het masttype is toch wel heel gelijkaardig aan de meeste andere 380 kV masten
De masten met geïsoleerde mastarmen die bij de nieuwe 380kV verbindingen geplaatst zijn (Stevein, Brabo) zijn toch veel afwijkender?
Re: Van Eyck-Massenhoven
Why do these pylons have such an unusual lattice pattern, which one can find also at some radio towers (and other lattice towers like the flare towers of Antwerp) in Belgium?
Re: Van Eyck-Massenhoven
Die zijn ook afwijkend ja.pietje schreef: ↑28 apr 2021 13:46zo heel erg verschillend zijn ze toch niet?
Enkel de plaatsing van de bliksemdraad is anders, maar het masttype is toch wel heel gelijkaardig aan de meeste andere 380 kV masten
De masten met geïsoleerde mastarmen die bij de nieuwe 380kV verbindingen geplaatst zijn (Stevein, Brabo) zijn toch veel afwijkender?
Topstuk anders, kattenoren...toch wel een behoorlijk andere aanblik dan overige Belgische 380 kv'ers
Re: Van Eyck-Massenhoven
Ik was trouwens al een tijdje aan het denken dat ik de volgorde van de werken anders had begrepen en daarom ben ik eens terug gaan kijken op de website van Elia: https://www.elia.be/nl/infrastructuur-e ... n-van-eyck
Ik lees daar het volgende:
Ik vond het oorspronkelijk al een vreemde volgorde, dus het zal wel een vreemde verwoording op de website zijn.
Ik lees daar het volgende:
Maar ik zie nu dat men bezig is met het 2de draadstel te plaatsen, terwijl ik toch nog niet meen gezien te hebben dat het bestaande circuit al vervangen is door HTLS geleiders.Fase 1: Vanaf begin 2021 vervangt Elia het huidige 380kV-draadstel tussen hoogspanningsstations Meerhout en Van Eyck door een nieuw draadstel met HTLS-geleiders. Daarna wordt een tweede 380kV-draadstel met HTLS-geleiders aan de luchtlijn toegevoegd. Deze werken worden eind 2022 afgerond.
Ik vond het oorspronkelijk al een vreemde volgorde, dus het zal wel een vreemde verwoording op de website zijn.