Namen en rugnummers

Foto van hoog- en middenspanningsobjecten gemaakt die je wilt delen met het forum? Plaats 'm hier
Gebruikersavatar
pdv_moto
70 kV
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 jan 2018 20:25
Dichtstbijzijnde trafo: Spa

Re: Namen en rugnummers

Bericht door pdv_moto » 20 feb 2018 23:18

Badu, thx voor de extra toelichting.

Heb die zoom inderdaad gezien en gebruikt, zowel voor de rit (ik wist dus dat een aantal masten al ge-snapped was) als na de rit (om mijn foto's van juiste mast-naam te voorzien). En bv masten MRC_MDB_150 nr 9 en 8 staan er al op, maar ik kon het toch niet laten mijn eigen fotos ook nog even te plaatsen (blauwere lucht, eheheh).

Op de mobiel (een S7, chrome of opera) werkt het maar zozo, maar het Werkt!
Zo vond ik in Limburg tijdens de autorit dat sommige masten uit 193x waren. Tjonge.

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Namen en rugnummers

Bericht door BaDu » 21 feb 2018 07:16

pdv_moto schreef:
20 feb 2018 23:18
Op de mobiel (een S7, chrome of opera) werkt het maar zozo, maar het Werkt!
Goed om te horen dat het werkt, maar kennelijk is er ruimte voor verbetering.
Zou je je klachten of opmerkingen naar mij kunnen sturen via een persoonlijk bericht?
KML-generator generator

Gebruikersavatar
pdv_moto
70 kV
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 jan 2018 20:25
Dichtstbijzijnde trafo: Spa

Re: Namen en rugnummers

Bericht door pdv_moto » 21 feb 2018 08:24

klachten heb ik niet echt. de kaart werkt en zelfs op de mobiel.

Maar het kijken en manipuleren van een kaart met objecten erin op een telefoonscherm nog lastig. deels gewenning, deels dikke-vingers, deels gewoon gepriegel. zo is de popup nogal eens beeldvullend en bij wegklikken gaat de browser dan terug naar de vorige url. kleinigheden.

Maar mijn 1e en belangrijkste opm is : die Netkaart op de mobiel is Erg Handig om te hebben.
Dus Dank. en niet te veel aan rommelen.

Gebruikersavatar
Knarvel
380 kV + Netkaartcrew
Berichten: 1184
Lid geworden op: 29 apr 2012 18:19
Dichtstbijzijnde trafo: Waarderpolder

Re: Namen en rugnummers

Bericht door Knarvel » 21 feb 2018 16:36

trouwens: zijn er bepaalde lijnen of streken waar een stel foto's extra waardevol is?
ik ben komende maanden redelijk mobiel binnen NL, dus kan altijd eens proberen hier of daar een snapshot te maken.
Hmmm, dat vraagt eigenlijk om een switch in de webkaart waarmee alleen die masten die nog zonder foto zijn zichtbaar of anders gekleurd worden...

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Namen en rugnummers

Bericht door BaDu » 21 feb 2018 20:16

Knarvel schreef:
21 feb 2018 16:36
trouwens: zijn er bepaalde lijnen of streken waar een stel foto's extra waardevol is?
ik ben komende maanden redelijk mobiel binnen NL, dus kan altijd eens proberen hier of daar een snapshot te maken.
Hmmm, dat vraagt eigenlijk om een switch in de webkaart waarmee alleen die masten die nog zonder foto zijn zichtbaar of anders gekleurd worden...
Met een eenvoudige query kan ik ik laten zien welke masten nog geen foto hebben.

edit:
Meteen maar even een Excel sheet gemaakt van masten in NL zonder foto:
Masten_zonder_fotos_NL.xls
(1.84 MiB) 358 keer gedownload
KML-generator generator

Gebruikersavatar
pdv_moto
70 kV
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 jan 2018 20:25
Dichtstbijzijnde trafo: Spa

Re: Namen en rugnummers

Bericht door pdv_moto » 23 feb 2018 14:16

BaDu schreef:
21 feb 2018 20:16
Knarvel schreef:
21 feb 2018 16:36
trouwens: zijn er bepaalde lijnen of streken waar een stel foto's extra waardevol is?
ik ben komende maanden redelijk mobiel binnen NL, dus kan altijd eens proberen hier of daar een snapshot te maken.
Hmmm, dat vraagt eigenlijk om een switch in de webkaart waarmee alleen die masten die nog zonder foto zijn zichtbaar of anders gekleurd worden...
Met een eenvoudige query kan ik ik laten zien welke masten nog geen foto hebben.

edit:
Meteen maar even een Excel sheet gemaakt van masten in NL zonder foto:
Masten_zonder_fotos_NL.xls
Prachtig, ik zie dat jullie een database gebruiken (welke?)
Puntje: de order-by op mastnaam zet mast ABC_DEF-133_7 gevolgd is door mast _70 en _71 uit hetzelfde traject.
Verder leuk om even door te scrollen.
edit: Wow: 9900 masten zonder foto... Da's een hoop gerij, geklik, en gepriegel...

ik kom in verleiding om table te laden en KML bestand te genereren (maar public maps mogen maar 10 layers)

BaDu
Globale moderator
Berichten: 2075
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:55
Dichtstbijzijnde trafo: Kattenberg

Re: Namen en rugnummers

Bericht door BaDu » 23 feb 2018 19:08

pdv_moto schreef:
23 feb 2018 14:16

Prachtig, ik zie dat jullie een database gebruiken (welke?)

Puntje: de order-by op mastnaam zet mast ABC_DEF-133_7 gevolgd is door mast _70 en _71 uit hetzelfde traject.
Verder leuk om even door te scrollen.
edit: Wow: 9900 masten zonder foto... Da's een hoop gerij, geklik, en gepriegel...

ik kom in verleiding om table te laden en KML bestand te genereren (maar public maps mogen maar 10 layers)
We gebruiken de standaard database van de webhosting en zoals bijna alle hosters gebruikt Antagonist MySQL of beter de vrije kloon MariaDB.

De order by ordered op een tekstveld inderdaad zoals je aangeeft, om een nette ordering te krijgen zou je voorloop nullen moeten gebruiken dus _07, we hebben daar in netkaartbijbel (de handleiding voor de netkarteurs) niet voor gekozen. Het is overigens alleen bij sorteren in dit soort bijzondere lijstjes een probleem.

Inderdaad 9000 zonder foto (of misschien beter: maar liefst 4000 hebben al een foto :) ), en dat zijn alleen de masten binnen NL (in totaal zon 13.000 stuks), van de masten buiten NL (waarvan er nu zon 9000 in de kaart staan dacht ik) hebben er maar enkele een foto.

En voor wat betreft de kml, via fusiontables is het zo gepiept:
Masten_zonder_fotos_NL.kml.zip
Zip met het kml bestand
(443.09 KiB) 342 keer gedownload
KML-generator generator

Gebruikersavatar
pdv_moto
70 kV
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 jan 2018 20:25
Dichtstbijzijnde trafo: Spa

Re: Namen en rugnummers

Bericht door pdv_moto » 25 feb 2018 11:29

Leuk, nu ben ik wel benieuwd welke viewers je gebruikt voor kml-files.

Ik zie via google-zoek dat fusiontables "automatisch" geo-data herkent en zichtbaar maakt?
Met manipulaties via fusiontables ben ik nog niet bekend. Ziet er veelbelovend uit. Uitzoekwerk voor later.

De kml uit de zip kan ik hier met google-maps niet openen, want maps stopt bij >5M.
En vanaf google-drive zegt de kml-viewer http://kmlviewer.nsspot.net/ : error, please check the file is valid.
Mijn file was uitgepakt 9.71 MB (10,183,864 bytes) onder win10.
Later ook eens op de Mac proberen,
Wellicht dat google-earth of de garmin-app die file wel kunnen afbeelden.
Doel zou zijn: kaart van ongefotografeerde masten...

let wel: ik vermoed dat het aan mijn onkunde en primitieve tools ligt.
De enige kmls die ik ooit had waren <1000 items, gegenereerd met vrij simpele SQL-queries,
en toen liep ik ook vast op "too many elements" en filegrootte.
ik herriner me dat bv 10 layers een lastige beperking was.
=> ga ik wellicht later nog eens uitzoeken.
Het is altijd handig als je data op een kaart kan zetten.

Eerst nog even wat fun-fotos van deze week.

Gebruikersavatar
pdv_moto
70 kV
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 jan 2018 20:25
Dichtstbijzijnde trafo: Spa

Re: Namen en rugnummers

Bericht door pdv_moto » 25 feb 2018 11:31

mast DTC_ZV_150_82.

Was me onderweg al opgevallen: Heey Tonmasten!
En de gelegenheid deed zich voor, direct aan een snelwegparking, dus makkelijk te fotograferen.

Leuk: mijn eerste bewuste spot+foto van een Ton mast.
Dus dit is nu een tonmast in het echt (mijn pylon-geekdom groeit, maar IK KAN STOPPEN. denk ik)

Heb nog veel te leren: van nr 83 en achterliggend rijtje ook twee snapshots,
maar de pylon staat zo scheef op foto dat die niet-voor-upload zijn.
DTC_ZV_150_82.jpg
DTC_ZV_150_82.jpg (1.03 MiB) 7855 keer bekeken

Gebruikersavatar
pdv_moto
70 kV
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 jan 2018 20:25
Dichtstbijzijnde trafo: Spa

Re: Namen en rugnummers

Bericht door pdv_moto » 25 feb 2018 11:34

mast DTC_NDR_380_7


Wintracks. Viel mij op : Eigenlijk helemaal zo lelijk nog niet (?)
Stralen iets futuristisch uit.

Wel vreselijk dominant aanwezig in dit landschap. Later toen ik weer tonmasten en buismasten zag vond ik die eigenlijk beter passen in "de achterhoek". Puur persoonlijke smaak altijd.

Mijn fotos zijn genomen op 22Feb2018, aan groenestraat/vogelstraat, +/- 51.9624, 6.2307. (zit de exif er nog in?)

Op streetview van 2016 nog niets te zien. Sterker nog: op SV van 2010 zien we op kruising vogelstraat/belderstraat nog een leuke tonmast staan.
https://goo.gl/maps/kjmBrmFmCL72
(weet niet of men hier de humor er van inziet, maar: “gelukkig hebben we de fotos nog”)
En op Google Satellite staan ook nog de schaduwen van vakwerkmasten.
dtc_ndr_380_7a.jpg
dtc_ndr_380_7a.jpg (1.99 MiB) 8010 keer bekeken
dtc_ndr_380_7b.jpg
dtc_ndr_380_7b.jpg (1.47 MiB) 8010 keer bekeken

Plaats reactie